به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۳۸۱۷۲۳

دمای هوا تا نیمه اول بهمن کمتر از نرمال خواهد بود

دمای هوا تا نیمه اول بهمن کمتر از نرمال خواهد بود
گروه جامعه:رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به کاهش دما تا نیمه اول بهمن به کشاورزان توصیه می شود که هشدارها را جدی بگیرند. احد وظیفه گفت: سرمای هوا با تغییراتی طی یک تا ۲ روز آینده بویژه در عرض های شمالی همراه است به طوریکه وضعیت دمایی در این مناطق روبه بهبود است.
 
به گفته او، طی روزهای آتی در شمال شرق و خراسان افزایش دما داریم و پایان هفته مجدد موجی نسبتا سرد در منطقه شرق برقرار می شود که براین اساس طی ۲ هفته آینده آنامولی منفی دمایی خواهیم داشت.وظیفه می گوید: بارش در استان های بوشهر، یزد و فارس بیش از نرمال است و با موج بارشی که از امروز وارد کشور می شود، بارش های خوبی در بخش های جنوبی کشور خواهیم داشت.

رئیس مرکز خشکسالی با بیان اینکه مشکل اصلی بارندگی در بخش های شمالی کشور است، گفت: در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، سمنان، تهران، خراسان رضوی و نوار شمالی کشور پایین تر نرمال است به طوریکه استان تهران ۶۰ درصد کمتر از نرمال بارش دریافت کردند.به گفته او، با توجه به خشکسالی و کم بارشی ۲ سال اخیر، دسترسی به منابع آب در نیمه شمالی کشور کاهش می یابد که با این وجود انتهای بهار و تابستان در این مناطق مشکل کمبود آب را داریم.

وظیفه ادامه داد: در نیمه شمالی کشور فصل کشت به پایان رسیده است، اما در نیمه جنوبی که کشاورزان مشغول فعالیت هستند، این بارش ها اثرات مثبتی بر کشت دارد.رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش برف و سرمای هوا، گلخانه داران شرق کشور دمای واحدهای گلخانه را تنظیم کنند تا آسیبی به محصولاتشان وارد نشود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها