به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۳۸۲۵۵۲
وقتی فقط یک جریان و تفکر خاص را می‌پذیریم، به لبه پرتگاه می‌رویم

ما صبح و عصر و شام داریم فحش می‌دهیم مرگ بر فلانی، مرگ بر فلانی

ما صبح و عصر و شام داریم فحش می‌دهیم مرگ بر فلانی، مرگ بر فلانی
گروه سیاسی:نماینده  تبریز در مجلس گفت: تفرقه از دید قرآن و در بیان خدا یعنی در پرتگاه آتش بودن و ما در پرتگاهیم، باید وحدت و انسجام داخلی ایجاد کنیم. وحدت و انسجام داخلی هم مال یک گروه و یک جناح نیست متعلق به کل مردم کشور است.
به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان  در خصوص برخی اظهارنظرها در هفته‌های اخیر درخصوص کارکرد مسئولان و انتقادات از توانمندی افرادی که مسئولیت‌ها به آن‌ها سپرده می‌شود، گفت: ببینید خداوند متعال در قرآن کریم در زمینه سپردن کار به دست افراد کاردان و توانا در سوره نساء می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ» یعنی خداوند متعال امر می‌کند که کار را به دست افراد کاردان بسپارید؛ این در حالی است که شما نمی‌بینید که خدا گفته باشد امر می‌کنم حجاب بر سر کنید اما در این زمینه از «امر» استفاده می‌کند.
وی ادامه داد: وقتی در یک سازمانی، اداره‌ای، مجلس و یا وزارتخانه‌ای یک عده افراد باتجربه، توانمند، عالم و کارشناس حضور دارند ولی شما کار را به یک آدم صفرکیلومتر تازه‌وارد و آن هم از یک جای دیگر آمده واگذار می‌کنید، یعنی دارید در مقابل امر خدا می‌ایستید. بعد جالب این است که دقیقا همین‌جا می‌گویند که ما داریم کار خدایی انجام می‌دهیم اما نتیجه‌اش همین بی‌خدایی‌هایی می‌شود که در ممکلت درست می‌شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اهمیت تخصص، تصریح کرد: شما تاکنون دیده‌اید که یک عالم یا مجتهدی دنبال پزشک مذهبی بگردد؟ دنبال پزشک حاذق می‌گردد، خیلی وقت‌ها خیلی‌هایشان برای یک معالجه به خارج از کشور می‌روند برای اینکه کارشناس متخصص است که می‌تواند درست تصمیم بگیرد. خب ممکلت هم مانند همین است اگر مشکل داریم برای این است که همین قاعده ساده و دستور خدا را اجرا نمی‌کنند.
پزشکیان در ادامه و در پاسخ به این سوال که «آیا دولت با تغییر افراد می‌تواند در عملکرد خود تحول ایجاد کند؟ و اساسا این دولت توان حل مشکلات کنونی را دارد؟»، عنوان کرد: با این روش فعلی خیر، ما دو مشکل اساسی داریم اولین مشکل وحدت و انسجام داخلی است، خدا در قرآن می‌فرماید « وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا ۚ وَاذکُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ کُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا وَکُنتُم عَلىٰ شَفا حُفرَةٍ مِنَ النّارِ فَأَنقَذَکُم مِنها ۗ کَذٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُم آیاتِهِ لَعَلَّکُم تَهتَدونَ» این آیه را وقتی تا آخر می‌‌خوانیم می‌‌بینیم که تفرقه از دید قرآن و در بیان خدا یعنی در پرتگاه آتش بودن.
وی افزود: ما در پرتگاهیم، باید وحدت و انسجام داخلی ایجاد کنیم، وحدت و انسجام داخلی مال یک گروه، یک دسته و یک جناح نیست متعلق به کل مردم کشور یعنی کرد، ترک، لر، گیلک، بلوچ، عرب و فارس است یعنی متلعق به همه مردم. وقتی ما فقط یک جریان خاص و یک تفکر خاص را می‌پذیریم و جزو مردم می‌دانیم باز هم این عمل در مقابل این حرف خدا می‌ایستد و به لبه پرتگاه می‌رویم.
نماینده  تبریز در اشاره به مشکل دوم، اظهار داشت: نکته دوم این است که باید با دنیا مدارا کنیم، نمی‌شود به همه فحش داد. بازهم در قرآن دستور است که « وَلَا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ» یعنی به آن‌هایی که غیر خدا را صدا می‌کنند، فحش ندهید. ما صبح و عصر و شام داریم فحش می‌دهیم مرگ بر فلانی، مرگ بر فلانی و مرگ بر فلانی خب آن‌ها هم می‌گویند مرگ بر خودتان.وی تاکید کرد: دو مشکل عمده داریم و چاره کار هر دو هم در قرآن آمده است و باید به آن عمل کنیم. اما همان ابتدای سوال گفتم که با روش کنونی و تا وقتی که به این راه می‌رویم با عوض شدن افراد و این‌ها کار درست نمی‌شود.
برچسب ها: مسعود پزشكیان

۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۳:۱۷
بسیار عالی واقعا که عین حقیقته (416143)
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۳:۵۱
خب چرا فحش ندیم!!؟ فحش قسمتی از فرهنگ ماست. (416146)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۱:۳۷
فرهنگ ایرانی نیست
فرهنگ ... (416291)
مجتبی
United Arab Emirates
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۴:۳۹
پزشکیان احتمالا فکر کرده کار رو باید به دست خودش و امثال خودش بسپارند چون خوب .... (416153)
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۸:۳۴
احسنت برآقای پزشکیان ومردم فهیم تبریز افسوس که نمایندگانی همچون ایشان در مجلس انگشت شمار است وبرای همین هم هست که اوضاع کشور درست نمی شود (416180)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۵:۴۹
از قضا ایشان مدت مدیدی در راس امور بوده امد. (416378)
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۸:۳۶
اقای پزشکیان درباره حقوق نمایندگان مجلس وفیش ها حقوق نجومی وریخت وپاش ها شما که پاک دست هستی چرا صحبتی نمی کنی (416182)
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۵:۰۶
ایشون یه جراح قلب حاذقه و چند برابر این مبالغو میتونه از طبابت و جراحی دربیاره.در ضمن استاد دانشگاه علوم پزشکی هم هستن. پس واقعا نیازی به این پولا نداره. این سوالو باید از کسایی پرسید که یه شبه دکترا گرفتن و شدن هیئت علمی دانشگاههای معتبر، در صورتی که اصلا پاشونو تو اون دانشگاه نذاشتن و مجبورن مصوبه هایی برای افزایش حقوق نماینده و هیئت علمی داشته باشن (416356)
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۸:۳۷
ما صبح وعصر وشام نداریم همه در حال روزه گرفتن هستیم تا مسولان هی شعار بدهند (416183)
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۹:۰۱
آگه دست از این به اصطلاح قرآن بازیتون بر میداشتید و باعقل حکومت میکردیم همه چیز درست میشد (416190)
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۹:۳۶
همه دارند می خورند به جزء گرسنه ها گرسنه ها هر روز بیشتر کار می کنند وگرسنه تر هستند وسیران هر روز بیشتر می خورند وهیچ زحمتی نمی کشند (416210)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۲۱:۲۶
پس فحش ندیم چی کار کنیم .کار دیگه ای بلد نیستیم (416242)
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۰۲:۰۵
صد درود. (416260)
وروجک
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۰۸:۲۰
توسل به قران در زمانی که شما وزیر بودید درسخنرانی های شما دیده نمیشد آقای دکتر کارنامه دوران وزارت شما خیلی هم قابل دفاع نیست کافیه یه سر به اسناد وزارت خانه مورد علاقه و تخصصتان بزنید و لیست واردات دستگاه های پزشکی و داروها و ..... که چطوری وارد شد و سراز کجا دراورد و کجا و با چه قیمتی فروخته شد. با ارز دولتی دارو وارد شد به قیمت بازار ازاد به خود دولت فروخته شد یقینا مسئولین بی اطلاع هستند. مثل سکوی نفتی و ..... (416272)
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۰:۵۳
چرا مرگ ندهیم؟ اولا مرگ فحش نیست ثانیا خدا هم در قرآن برخی افراد را مرگ و لعن داده است.

کسی که ظلم میکند ما به ان مرگ میدهیم. حال آمریکا و آل سعود حال آخوند انگلیسی و ...

دیگه این سناریو نخ نما شده یکم خلاقیت...

راستی کی گفته ما به کل دنیا فحش میدهیم؟؟؟ تعریفتون از کل دنیا چیه؟؟ (416289)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۵:۰۸
با سلام .
بسیار درست و فهیم و دقیق فرمودن متاسفانه پست مقام ریاست در کشور ما شده فامیلی (416359)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها