به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۳۸۷۳۰۴

کاهش ۱۰ هزار و ۳۱۴ واحدی شاخص کل بورس

کاهش ۱۰ هزار و ۳۱۴ واحدی شاخص کل بورس
گروه اقتصادی: شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه، ۲۵ بهمن‌ با ۱۰ هزار و ۳۱۴ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۳۸۹ واحد کاهش به ۴۷۹ هزار و ۳۸۹ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۱۰ واحد افت به ۲۸۴ هزار و ۳۹۶ واحد رسید.
 
امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۹۴۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال معامله شد.همچنین فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۳۳۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۱۷ واحد، بانک سینا (وسینا) با ۱۲۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۹۷ واحد، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران (وساخت) با ۹۱ واحد و سرمایه گذاری سپه (وسپه) با ۸۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۹۹۶ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۶۳۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۳۳ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۴۳۹ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۳۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان اردستان (اردستان)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران (وساخت)، پالایش نفت تهران (شتران) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۹۸ میلیون و ۷۹۹ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۴۰ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۳۰ واحد رسید.در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۱۸۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۰۱ هزار و ۷۱۱ نوبت بود.

سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.
همچنین پلیمر آریاساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی مارون (مارون)، پخش البرز (پخش)، بهمن دیزل (خدیزل)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، صنعتی مینو (غصینو) و اعتباری ملل (وملل) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها