به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۹ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : ۳۸۸۰۷۰

کشف جسد مهاجران در بلغارستان

کشف جسد مهاجران در بلغارستان
گروه بین الملل: در غرب بلغارستان جسد ۱۸ مهاجر که در یک کامیون مخفی شده بودند، پیدا شد. این افراد احتمالا دچار خفگی شده‌اند. پلیس بلغارستان چهار فرد مظنون را در رابطه با این رویداد بازداشت کرده است.
 به گزارش وزارت کشور بلغارستان مهاجران همگی از شهروندان افغانستان بوده‌اند.
بوریسلاو سفروف، رئیس پلیس بلغارستان به خبرنگاران گفت که در میان کشته‌شدگان جسد یک کودک نیز دیده می‌شود.کامیون در مجموع حامل ۵۲ نفر مهاجرغیرقانونی بوده است. این کامیون در نزدیکی روستای لوکورسکو واقع غرب بلغارستان و در ۲۰ کیلومتری صوفیا، پایتخت این کشور رها شده بود.
به گزارش پلیس، قاچاقچیان انسان مهاجران را از طریق ترکیه وارد مرزهای اتحادیه اروپا در بلغارستان کرده‌ و آن‌ها دو روز نیز در جنگل‌ها به سر برده بودند.
به گفته آسن مدچیف، وزیر بهداشت بلغارستان این افراد مدت زیادی را بدون آب و غذا سر کردند. او افزود که یازده نفر از دیگر سرنشینان این کامیون دچار جراحاتی شده بودند و برای مداوا به بیمارستان فرستاده شده‌اند.
پس از کشف کامیون حامل اجساد، پلیس بلغارستان پیگرد راننده آن را آغاز کرد. کامیون مزبور دارای پلاک بلغارستان بوده است. به گفته مهاجرانی که از این واقعه جان سالم بدر بدرده‌اند، راننده کامیون فرار کرده است.
در این میان پلیس بلغارستان از بازداشت چهار فرد مظنون خبر داده است که یکی از آنان پیشتر در پرونده‌ای مربوط به قاچاق انسان محکوم شده بود.
هنوز معلوم نیست این کامیون چه مدت در راه بوده است. کامیون از طریق گزارشی به پلیس در زمینه "رها شدن یک کامیون در جاده" پیدا شد.
بلغارستان که مرز اتحادیه اروپا محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۷ در مرز خود با ترکیه حصاری با سیم خاردار احداث کرده است. مهاجران غیر قانونی برای ورود به کشورهای مرکزی و غربی در اتحادیه اروپا از طریق قاچاقچیان انسان از این مرز عبور داده می‌شوند.
در گذشته نیز بارها اجساد مهاجرین در کامیون‌ها کشف شده است. آخرین‌بار در سال ۲۰۱۵ جسد ۷۱ نفر در یک کامیون در اتوبانی در اتریش که بر اثر کمبود هوا دچار خفگی شده‌ بودند، کشف شد.
برچسب ها: مهاجران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها