به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۵:۰۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۲ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۳۹۰۲۴

انتقاد راکعی به نحوه برخورد با حزب مشارکت

گروه سياسي: عضو حزب مشارکت گفت: اگر عضو یا حتی شخص اول یک حزب مشکل خاصی داشت باید در چارچوب قانون عمل شده و محاکمه شود ولی این امر باعث نمی‌شود که یک حزب منحل اعلام شود.
انتقاد راکعی به نحوه برخورد با حزب مشارکت
نماینده پیشین مجلس گفت: دور زدن اخلاق برای دفاع از دین، بدترین و ناهنجارترین اتفاق است و امری متناقض با دستورات دینی است که هیچ توجیهی در این زمینه وجود ندارد. به گزارش ایسنا، فاطمه راکعی ديروز - دوشنبه - با حضور در جشن تأسیس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان اظهار کرد: ملت شجاع ایران در سال 1357 آگاهانه و با شناخت و عشق به قرائت حضرت امام خمینی(ره) از اسلام، رأی مثبت دادند ولی در حال حاضر شاهد قرائت‌های مختلفی از اسلام هستیم.

وی افزود: ضمن احترام به همه نگاه‌ها فراموش نمی‌کنیم که بیشتر ملت ایران به قرائت امام خمینی (ره) پایبند هستند و با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید امیدواریم بتوانیم باورهایی که شهدای بزرگی در این راه داده‌ایم را احیا کنیم. بر عطوفت و رأفت و دوری از هرگونه خشونت و پایبندی به اخلاق که اساس کار پیامبران بوده است تاکید داریم.

وی ادامه داد: منظور از اخلاق آن چیزی است که در شعر سعدی به خوبی به آن پرداخته شده و این شاعر بزرگ فرموده "هر قدر که به خود نمی‌پسندی، با کس مکن ای برادر من" و این امر مهم فراتر از فرهنگ‌ها و قواعد است که بر اساس آن شعرها و فرازهای ادبی بسیاری سروده شده است.

راکعی خاطرنشان کرد: انجمن اسلامی دانشجویان با اشاره به بار اسلامی که در عنوان خود دارد، قطعاً یک نهاد اسلامی است که باید به این امر مهم پای‌بند باشد و اصول و ضوابط آن که بر اساس قرائت امام خمینی(ره) تنظیم شده و بر مبنای اخلاق است، در آن رعایت می‌شود. عضو انجمن شاعران ایران تاکید کرد: دور زدن اخلاق برای دفاع از دین، بدترین و ناهنجارترین اتفاق است و امری متناقض با دستورات دینی است که هیچ توجیهی در این زمینه وجود ندارد و به همین دلیل است که هر تشکلی که غیراخلاقی برخورد کند باید پسوند اسلامی‌اش را حذف کند.

وی با اشاره به مشترکات و نقاط اختلاف دو جریان سیاسی کشور گفت: نقاط اشتراک این دو تفکر که معمولاً هم نادیده گرفته می‌شود شامل اعتقادات و بینش اسلامی هر دو جریان است که به قرآن و اهل‌بیت(ع) قایل هستند و هر دو جریان در پیروزی انقلاب اسلامی و مدیریت‌های پس از انقلاب نقش داشتند. همچنین هر دو جریان مدعی هستند که در چارچوب قانون می‌خواهند به ملت خدمت کنند.

راکعی افزود: نقاط افتراق که بیشتر بر آن‌ها توجه‌ می‌شود و نقاط مثبت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، این در حالی است که باید توجه شود هر کس به این اختلافات دامن بزند دشمن اصلی انقلاب اسلامی است. دومین تفاوت این است که جناح اصلاح‌طلب بر چند صدایی در ایران و احترام به صداهای مختلف تاکید دارند و ایران را به طور ذاتی کشور چندصدایی به دلیل تنوع اقوام و ادیان می‌دانند و می‌گویند اگر بر طبل یک صدایی بکوبیم حاصلی جز مسایل چند سال اخیر کشور را نخواهد داشت که در دولت نهم و دهم بیشتر شاهد آن بودیم و اصول‌گرایان با تاکید بر اسلام می‌گویند که چند صدایی معنایی ندارد که در این صورت اصطکاک افکار سیاسی و عقاید مختلف را شاهد هستیم.

وی افزود: این در حالی است که اصلاح‌طلبان ضمن احترام به نظرات فقها درخواست دارند که فقها همانند امام خمینی(ره) در برخورد با مسایل روز با حفظ اصول دین و با حفظ منافع کشور عمل کنند. اصلاح‌طلبان به اعمال مقررات دینی در سطح جامعه از طریق برخورد مستقیم قایل هستند و اگر این امر از طریق نیروهای امنیتی صورت گیرد، معترضند و همگانی شدن فرهنگ اسلامی را جز از طریق تلاش فرهنگی بی‌وقفه، امکان‌پذیر نمی‌دانند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: این اختلاف‌نظرها در مقابل فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌هایی که برای پیروزی انقلاب صورت گرفت خیلی مهم نیست و می‌توان از طریق گفت‌وگو آن‌ها را حل کرد. دلیل اینکه این اتفاق نمی‌افتد به دلیل این است که تشکل‌های سیاسی و گروه‌های سیاسی و مخصوصاً برخی گروه‌های رادیکال، اخلاق اسلامی را نقض کرده و به آن احترام قایل نیستند این در حالی است که جز از طریق وفاق ملی و همه‌گیر شدن قانون و رسیدگی روشن به مسایلی که وجود دارد، نمی‌توان به پاسخ روشنی رسید.

راکعی تاکید کرد: دانشگاه‌ها طبق فرمایش مقام رهبری باید محل فعالیت‌های سیاسی باشد، اما نباید تشکل‌های دانشجویی تریبون تبلیغ حزب خاصی باشد و آگاهانه یا ناآگاهانه اخلاق برای رسیدن به مقاصد سیاسی در این تشکل‌ها دور زده شود. عضو حزب مشارکت گفت: اگر عضو یا حتی شخص اول یک حزب مشکل خاصی داشت باید در چارچوب قانون عمل شده و محاکمه شود ولی این امر باعث نمی‌شود که یک حزب منحل اعلام شود.