به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۳۹۰۷۷۸

بهترین سرویس‌های میزبانی ویدیو در سال 2023

گروه کسب و کار: در دنیای امروز سرویس‌‌های میزبانی ویدیو به یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی در بستر اینترنت تبدیل شده‌اند. این سرویس‌ها با ارائه امکاناتی چون ذخیره و پخش آنلاین ویدیو‌ها در هر لحظه، پشتیبانی از پخش با کیفیت بالا، استریم بدون لگ و... برای افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها، به یکی از مهمترین ابزارهای آموزشی، تبلیغاتی و ارتباطی تبدیل شده‌اند.
بهترین سرویس‌های میزبانی ویدیو در سال 2023
اگر شما یک ناشر محتوا و یا صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید حتما به این مورد فکر کرده اید برای انتخاب یک سرویس میزبانی ویدیو باید به چه ملاک‌هایی توجه کنیم  و یا کدام سرویس میزبانی ویدیو برای کسب و کار من مناسب است.
اما این انتخاب میتواند سخت باشد زیرا ممکن است شما تعداد انتخاب‌های زیادی داشته باشید. ولی در ادامه مواردی را به شما گفته ایم که بتوانید به راحتی مناسب ترین سرویس ویدیو را بر اساس کسب و کار خود انتخاب کنید.
ویدیو به عنوان یکی از شیوه‌های قدرتمند برای به اشتراک گذاشتن محتوا، امروزه در کسب و کارهای آنلاین بسیار مهم است. ویدیو به شما این امکان را می‌دهد که برند خود را به نحو بهتری برای مشتریان ارائه کنید و به راحتی محتوا و ارزش ارائه شده را برای مخاطبان خود نشان دهید.

همچنین، ویدیو می‌تواند برای شما یک شیوه‌ی ارتباطی قوی با مشتریانتان فراهم کند و به شما کمک کند تا با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید. به طور کلی، ویدیو به عنوان یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی و ارتباط با مشتریان به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن برای مخاطبان خود پیام خود را ارسال کنید و در نتیجه، به فروش و موفقیت بیشتری دست یابید. پس خیلی مهم است که ویدیو تولید شده توسط برند شما کجا و چطور میزبانی می‌شود.
از بهترین پلتفرم‌های استریم و میزبانی ویدیو خارجی و ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرور میزبانی ویدیو ویمیو
ویمیو یکی از بهترین سرویس‌های میزبانی ویدیو در دنیاست که به دلیل ارائه خدمات با کیفیت، امکانات پیشرفته، پشتیبانی از بیشترین تعداد فرمت‌های ویدیویی، سازگاری با تمامی دستگاه‌های هوشمند و پشتیبانی از قابلیت 4k و HDR، برای بسیاری از کاربران انتخاب اول بوده است.
قوانین کپی رایت در این پلتفرم بسیار رعایت می‌شود و در صورت مشاهده حساب شما مسدود می‌شود.

سرویس میزبانی ویدیو یوتیوب
یوتیوب یکی دیگر از سرویس‌های میزبانی ویدیو برتر در سال 2023 است. این سرویس با ارائه امکانات پیشرفته مانند پشتیبانی از ویدیوهای با کیفیت 4K و 8K، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف ویدیویی و پشتیبانی از سرویس‌های مختلف تبلیغاتی، برای بسیاری از کاربران انتخاب بسیار خوبی است ولی ناگفته نماند پلتفرم youtube  مناسب تمامی افرادی که ناشر و تولید کننده محتوا هستند مناسب نیست به دلیل تبلیغات در شروع و میان ویدیو (یوتیوب قصد دارد تا سال 2023 تعداد تبلیغات ویدیو را به 10 عدد افزایش دهد که در مجموع حدود یک دقیقه و نیم خواهد شد) و استفاده از ابزار‌هایی برای عبور از فیلترینگ از معایب این پلتفرم است.

سرویس میزبانی و استریم ویدیو نگاوید



نگاوید در واقع یک paas است و هر آنچه که کسب و کار آنلاین شما برای میزبانی ویدیو‌ها نیاز داشته باشد به صورت یکپارچه در اختیار شما قرار میدهد.
وبسایت negavid علاوه بر اینکه یک پلتفرم استریم ویدیو می‌باشد یک سرویس میزبانی پادکست هم هست. امروزه شاهد این هستیم که طرفدار‌های پادکست روز به روز بیشتر می‌شود پس میتوانید با دانستن این موضوع حتی بخشی از استراتژی آموزشی و تبلیغاتی خود را به سمت پادکست ببرید.
از قابلیت‌های سرویس نگاوید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    بدون تبلیغات
•    بهبود سئو
•    پهنای باند نامحدود
•    نمایش در وب سایت شما
•    سازگاری با تمام دستگاه‌ها
•    آپلود ویدیو تا 8k
نکته قابل توجهی که باید بدانید این است که امنیت و رمزنگاری ویدیو‌های شما در نگاوید با جدید ترین تکنولوژی‌های روز دنیا رمزنگاری می‌شود و از دانلود شدن غیرقانونی ویدیو‌های شما جلوگیری میکند. همچنین با قابلیت داینامیک واترمارک (ِDynamic watermark) جلوی فیلم برداری از صفحه نمایش توسط کاربران را میگیرد.



در کنار این‌ها نگاوید از قابلیت ABR استفاده میکند که هنگام پخش ویدیو کیفیت صدا و تصویر بر اساس سرعت اینترنت و پهنای باند کاربر تطبیق داده میشود و بهترین کیفیت ممکن برای آنها پخش خواهد شد به این کار اصطلاحا Adaptive Bitrate Streaming گفته می‌شود.
به طور خلاصه امنیت و پخش بدون لگ جزء اولیت‌های این پلتفرم است ولی در کنار آن ده‌ها قابلیت متفاوت دیگر وجود دارد که میتوانید ویدیو و فایل‌های صوتی خود را به راحتی مدیریت کنید. در نهایت، باید توجه داشت که بهترین سرویس میزبانی ویدیو برای هر شخص و کسب و کاری می‌تواند متفاوت باشد ولی پیشنهاد میکنیم سرویسی را انتخاب کنید که به صورت پکیج تمامی قابلیت‌هارا به شما ارائه می‌کند و البته شاید موارد زیادی برای انتخاب داشته باشید ولی اگر به مواردی مانند سرعت و استقرار، قابلیت اشتراک‌گذاری، امنیت و رمز نگاری، پشتیبانی از قابلیت‌های تبلیغاتی، قابلیت DRM، تنظیمات پخش کننده، پشتیبانی از Api و غیره توجه کنید گزینه‌ها بسیار محدود و انتخاب برای شما ساده می‌شود.
در کل، با توجه به اینکه ویدیو به یکی از مهم‌ترین رسانه‌ها برای ارتباط با مخاطبان تبدیل شده است، انتخاب بهترین سرویس میزبانی ویدیو برای هر شخصی که در صنعت تولید محتوای دیجیتال فعالیت دارد، بسیار مهم و حیاتی است.
پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا یک لیست از نیازمندی‌های خود تهیه کنید سپس سرویس متناسب با کسب و کار خود را سفارش دهید.

سرویس میزبانی ویدیو ویدلر
شما برای به اشتراک گذاشتن ویدیو‌هایتان در این سایت هیچ گونه محدودیت زمانی ندارید و تا هر زمانی که دلتان می‌خواهد در این سایت می‌توانید ویدیو آپلود کنید. فقط به این شرط که حجم آن به 500 مگابایت بیشتر نشود و ماهانه 2 گیگ بایت فضا برای به اشتراک گذاری ویدیو به شما اختصاص داده شده است. viddler دو نسخه رایگان personal , partnership دارد.

سرویس میزبانی ویدیو Vidyard
Vidyard بر نیازهای شرکت‌ها تمرکز دارد. به گفته این شرکت استفاده از این سرویس بسیار ساده است و شما با اکانت خود یک بسته کامل دریافت میکنید به اندازه کافی قدرتمند است تا بازاریابی ویدیویی شما را تقویت کند.

سرویس میزبانی ویدیو Wistia
احتمالا این سرویس را کمتر شنیده باشید ولی ویستیا یکی از سرویس‌های میزبانی ویدیو است که در سال 2023 ترند شده است.
در این سرویس هم میتوانید از پخش بدون لگ لذت ببرید. از این سرویس میتوانید به صورت رایگان هم استفاده کنید ولی لیبل Wistia در تمام ویدیو‌ها نشان داده می‌شود که این از نظر استراتژیک مناسب برند شما نیست و البته شما برای تعداد آپلود ویدیو و موارد دیگر محدودیت دارید. البته لازم به ذکر است که در سرویس فوق پهنای باند مصرفی محدود است حتی در پلن‌های پولی.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها