به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۱:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۳۹۵۶۰۶

کدام میوه‌ها قند دارند و قند آن‌ها چقدر است؟

کدام میوه‌ها قند دارند و قند آن‌ها چقدر است؟
گروه سلامت: درحالی‌که میوه‌ها به‌طورکلی جزء خوراکی‌های سالم هستند، اما لازم است بدانید که برخی از میوه‌ها نسبت به سایرین قند بیشتری دارند. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به برخی از رایج‌ترین میوه‌ها و میزان قند آن‌ها داشته باشیم.
 
سیب
به گزارش رویداد۲۴،سیب یک میوه محبوب است که کالری کم با فیبر بالایی دارد. بااین‌حال، آن‌ها حاوی شکر هستند و یک سیب متوسط حاوی حدود ۱۹ گرم شکر است. قند موجود در سیب بیشتر فروکتوز است که یک قند طبیعی می‌باشد که در بسیاری از میوه‌ها یافت می‌شود.

موز
موز به دلیل محتوای بالای پتاسیم شناخته شده و یک انتخاب محبوب برای ورزشکاران است. بااین‌حال، این میوه دارای قند بالایی هست، یک موز متوسط حدود ۱۴ گرم شکر را داراست و قند موجود در موز بیشتر فروکتوز است، مانند سیب.

انگور
انگور میوه‌ای شیرین و آبدار است که منبع عالی آنتی‌اکسیدان است. بااین‌حال، قند زیادی نیز دارند و یک فنجان انگور حاوی حدود ۲۳ گرم شکر است. لازم است بدانید که قند موجود در انگور بیشتر گلوکز و فروکتوز است.

پرتقال
پرتقال یک میوه مرکباتی است که سرشار از ویتامین C است و اغلب در آب‌میوه‌ها و اسموتی‌ها استفاده می‌شود. بااین‌حال، آن‌ها حاوی شکر هستند و یک پرتقال متوسط حاوی حدود ۱۲ گرم شکر است. باید بدانید که قند موجود در پرتقال بیشتر از فروکتوز است.

آناناس
میوه بعدی آناناس است که یک میوه گرمسیری شیرین و آبدار است و آن را به گزینه‌ای محبوب برای دسر و اسموتی تبدیل می‌کند.بااین‌حال، این میوه همچنین دارای قند بالایی هست و یک فنجان آناناس حاوی حدود ۱۶ گرم شکر است. لازم به ذکر است که قند موجود در آناناس بیشتر گلوکز و فروکتوز است.

توت‌فرنگی
توت‌فرنگی میوه‌ای خوشمزه و کم کالری‌ست که سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است. این میوه همچنین قند نسبتاً کمی دارد و یک فنجان توت‌فرنگی حاوی حدود ۷ گرم شکر است. قند موجود در توت‌فرنگی بیشتر گلوکز و فروکتوز است.

هندوانه
هندوانه میوه‌ای شاداب و آبدار روز‌های گرم تابستان است. بااین‌حال، قند زیادی نیز دارد و یک فنجان هندوانه حاوی حدود ۹ گرم شکر است. قند موجود در هندوانه بیشتر فروکتوز دارد.

خیار سبز
خیار سبز میوه‌ای کم کالری و با طراوت است که معمولاً در سالاد و به‌عنوان یک میان‌وعده سالم استفاده می‌شود. بااین‌حال، منبع قابل‌توجهی از قند نیست، زیرا یک فنجان خیار ورقه شده فقط حدود ۱.۹ گرم شکر دارد. قند موجود در خیار بیشتر از گلوکز و فروکتوز است، اما میزان قند کلی آن در مقایسه با سایر میوه‌ها نسبتاً کم است.

طالبی
طالبی میوه‌ای شیرین و آبدار است که در ماه‌های تابستان محبوبیت زیادی دارد. همچنین منبع خوبی از ویتامین‌های A و C و پتاسیم است. بااین‌حال، مانند بسیاری از میوه‌های دیگر، حاوی قند است. یک فنجان طالبی خرد شده حاوی حدود ۱۲ گرم شکر است که بیشتر به شکل گلوکز و فروکتوز است.

انار
انار میوه‌ای منحصربه‌فرد است که منبع خوبی از آنتی‌اکسیدآن‌ها، فیبر و ویتامین C را داراست. انار همچنین در مقایسه با سایر میوه‌ها قند نسبتاً کمی دارد و نصف فنجان آن حاوی حدود ۱۲ گرم شکر است. قند موجود در انار بیشتر فروکتوز و گلوکز است.

هلو
هلو میوه‌ای شیرین و آبدار است که منبع عالی ویتامین A، C و فیبر است. بااین‌حال، مانند بسیاری از میوه‌های دیگر، حاوی قند هست.یک هلو متوسط حاوی حدود ۱۳ گرم قند به شکل گلوکز و فروکتوز است. درحالی‌که این مقدار قند نوع متوسطی در میوه است. مهم است به‌خاطر داشته باشید که هلو همچنین مواد مغذی مهمی را فراهم می‌کند که می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد. مانند سایر میوه‌ها، ترکیب هلو با منبع پروتئین یا چربی سالم می‌تواند به کاهش جذب قند در بدن شما کمک کند.

گیلاس
گیلاس میوه‌ای شیرین و ترش است که منبع خوبی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدآن‌هاست. بااین‌حال، آن‌ها حاوی شکر هستند و یک فنجان گیلاس حاوی حدود ۱۸ گرم شکر است. قند موجود در گیلاس بیشتر گلوکز و فروکتوز است.

انجیر
انجیر میوه‌ای منحصربه‌فرد و شیرین است که منبع خوبی از فیبر، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان است. بااین‌حال، این میوه حاوی شکر هست و یک انجیر متوسط حدود ۵ گرم شکر دارد.قند موجود در انجیر بیشتر به شکل فروکتوز است. درحالی‌که این مقدار قند نسبتاً پایینی در مقایسه با سایر میوه‌ها را داراست، مهم است که به‌خاطر داشته باشید که انجیر خشک می‌تواند به میزان قابل‌توجهی قند بیشتری در هر وعده نسبت به انجیر تازه داشته باشد.

کیوی
کیوی میوه‌ای تند و با طراوت که منبع عالی ویتامین C، فیبر و پتاسیم است. بااین‌حال، مانند بسیاری از میوه‌های دیگر، حاوی قند است.یک کیوی متوسط حدود ۶ گرم قند دارد که بیشتر به شکل گلوکز و فروکتوز است. درحالی‌که این مقدار قند نسبتاً پایینی در مقایسه با سایر میوه‌ها دارد.

نکته
مهم است که به‌خاطر داشته باشید که مصرف مقادیر زیاد کیوی می‌تواند مصرف کلی شکر را افزایش دهد.

گلابی
گلابی میوه‌ای شیرین و آبدار دارای منبع خوبی از فیبر، ویتامین C و مس است. بااین‌حال، مانند بسیاری از میوه‌های دیگر، آن‌ها حاوی قند هستند. یک گلابی متوسط حاوی حدود ۱۷ گرم قند است.

آووکادو
آووکادو یک میوه منحصربه‌فرد است که سرشار از چربی‌های سالم، فیبر و ویتامین‌های C، E و K است. بااین‌حال، قند آن نسبت به سایر میوه‌ها نسبتاً کم است.یک آووکادوی متوسط فقط حدود ۱ گرم قند دارد. به این دلیل است که بیشتر کربوهیدرات‌های موجود در آووکادو از فیبر به جای شکر به دست می‌آید.

نکته
این یکی از دلایلی است که آووکادو به‌عنوان یک مکمل سالم برای هر رژیم غذایی در نظر گرفته می‌شود، به‌خصوص برای کسانی که سعی می‌کنند مصرف قند خود را محدود کنند. استفاده از آووکادو در وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها می‌تواند به شما کمک کند بدون افزایش سطح قند خون احساس سیری و رضایت داشته باشید.

زردآلو
زردآلو میوه‌ای شیرین و آبدار با منبع خوبی از ویتامین‌های A و C و همچنین فیبر و پتاسیم است. بااین‌حال، مانند بسیاری از میوه‌های دیگر، حاوی قند است. یک زردآلو با اندازه متوسط حدود ۳ گرم قند دارد که بیشتر به شکل گلوکز و فروکتوز در این میوه موجود است.

خرمالو
خرمالو میوه‌ای شیرین و خوش‌طعم با منبع خوبی از فیبر، ویتامین‌های A و C و پتاسیم است. بااین‌حال، مانند بسیاری از میوه‌های دیگر، آن‌ها حاوی قند هستند. یک خرمالو با اندازه متوسط حدود ۱۸ گرم قند دارد.

گوجه‌سبز
گوجه‌سبز نوعی آلو با گوشت شیرین و آبدار است. مانند بسیاری از میوه‌های دیگر، حاوی قند هست، اما مقدار دقیق آن بسته به اندازه و رسیده بودن میوه می‌تواند متفاوت باشد. به طور متوسط، یک گوجه‌سبز با اندازه متوسط حدود ۵-۶ گرم قند دارد که بیشتر به شکل فروکتوز و گلوکز است.

نارنگی
نارنگی یکی از مرکبات شیرین و آبدار با منبع خوبی از ویتامین C، فیبر و پتاسیم است. بااین‌حال، مانند بسیاری از میوه‌های دیگر، نارنگی نیز حاوی قند است.یک نارنگی متوسط دارای حدود ۹ گرم قند که بیشتر به شکل فروکتوز و گلوکز است در این میوه وجود دارد. درحالی‌که این مقدار قند یک میزان متوسطی را داراست. مهم است که به یاد داشته باشید که نارنگی مواد مغذی مهمی را فراهم می‌کند که می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

نارگیل
نارگیل یک میوه همه کاره که به اشکال مختلفی مانند: آب نارگیل، شیر نارگیل و روغن نارگیل استفاده می‌شود. درحالی‌که نارگیل به طور طبیعی شیرین است، قند آن نسبت به سایر میوه‌ها نسبتاً کم است.یک فنجان نارگیل خرد شده حدود ۶ گرم شکر دارد که بیشتر به شکل ساکارز است. به این دلیل است که نارگیل سرشار از چربی و فیبر است که می‌تواند جذب قند را در بدن شما کند کرده.

نکته
چربی‌های سالم موجود در نارگیل می‌توانند فواید سلامتی مختلفی از جمله ارتقای سلامت قلب و کمک به کاهش وزن داشته باشند. بااین‌حال، مهم است که نارگیل را در حد اعتدال مصرف کنید، زیرا کالری بالایی نیز دارد.
علاوه بر این، برخی از محصولات نارگیل فراوری شده، مانند تکه‌های نارگیل شیرین شده، می‌توانند حاوی قند‌های اضافه شده باشند، بنابراین مهم است که قبل از مصرف، برچسب تغذیه را به‌دقت بخوانید.

کلام پایانی
مهم است به‌خاطر داشته باشید درحالی‌که این میوه‌ها حاوی قند هستند، مواد مغذی بالایی نیز دارند و یک مکمل سالم برای هر رژیم غذایی به‌حساب می‌آیند.بااین‌حال، اگر می‌خواهید مصرف قند خود را محدود کنید، بهتر است از میوه‌هایی مانند توت‌فرنگی و هندوانه که قند کمتری دارند، استفاده کنید.علاوه بر این، می‌توانید میوه‌های خود را با منبع پروتئین یا چربی سالم مانند آجیل یا ماست ترکیب کنید تا به کاهش جذب قند در بدن کمک کنید. از همراهی شما سپاسگزاریم.
برچسب ها: میوه قند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها