به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۰:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۲ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۳۹۹۱۸۳

معرفی بهترین روش ها برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و بهبود آن

گروه سلامت: سلامت دندان ها تاثیر مستقیم روی سلامت کلی ما دارد. پیشگیری از پوسیدگی دندان یکی از مهم ترین راه ها برای حفظ سلامت دندان‌ها و جلوگیری از عوارض مربوط به خرابی دندان است. پوسیدگی زمانی رخ می دهد که لایه خارجی و سخت دندان که به مینای دندان شناخته می شود، دچار آسیب و تخریب گردد. پوسیدگی با ایجاد حفره هایی در دندان و به دنبال آن از بین رفتن مینای دندان اتفاق می افتد.
معرفی بهترین روش ها برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و بهبود آن
برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها باید به بهداشت دهان و دندان خود بیشتر اهمیت بدهید. استفاده از یک خمیر دندان مناسب مثل خمیر دندان فوراور با خواص ضد باکتری و ضد پلاک، به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند. این خمیر دندان از بهترین محصولات forever است و در میان اکثر مردم به عنوان بهترین خمیر دندان دنیا شناخته شده است.
بررسی تخصصی پوسیدگی دندان و روش های بهبود آن به شما کمک می کند تا بیشتر مراقب سلامت دندان های خود باشید. ما در ادامه در خصوص پوسیدگی دندان و راه های جلوگیری از آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

علائم پوسیدگی دندان چیست؟
هنگامی که غذا و باکتری در دندان های شما تجمع می یابد، باعث ایجاد پلاک می شود. باکتری‌ های موجود در این پلاک ها، اسیدهایی را تولید می ‌کنند که توانایی فرسایش مینای سطح دندان‌ و به دنبال آن پوسیدگی دندان را دارد.
علائم متعددی وجود دارد که شروع یک حفره در دندان و پوسیدگی را نشان می دهد. در اینجا به رایج ترین آنها اشاره می کنیم:

•    احساس درد هنگام خوردن شیرینی جات
حساسیت طولانی مدت به شیرینی ها و یا نوشیدنی های شیرین یکی از علائم پوسیدگی دندان است. بنابراین زمانی که شما بعد از خوردن یک شکلات یا شیرینی با احساس درد در دندان خود مواجه می شوید باید به پوسیدگی دندان خود شک کنید.

•    حساسیت به سرما و گرما
حساسیت یا دردی که بعد از خوردن غذای سرد یا گرم در دندان ها حس می شود، به ویژه اگر دائما تکرار شود می تواند نشانه ‌ای از پوسیدگی دندان باشد.
در واقع با از بین رفتن مینای دندان، عاج که بافت سخت زیر مینا است، تحت تاثیر قرار می گیرد. عاج حاوی تعداد زیادی لوله توخالی بسیار کوچک است.
وقتی مینای کافی برای محافظت از آن وجود نداشته باشد، سلول ها و عصب داخل دندان  خیلی راحت با غذاهای گرم، سرد، چسبنده یا اسیدی تحریک می شوند.  این همان چیزی است که باعث ایجاد حساسیت در دندان ها می شود.

•    درد مداوم دندان
اگر مدتی است درد مداومی را در یک یا چند دندان خود حس می کنید به احتمال زیاد، وجود حفره و پوسیدگی دندان منجر به این درد شده است.  درد دندان معمولا به طور ناگهانی یا هنگام غذا خوردن اتفاق می افتد و در واقع یکی از شایع ترین علائم ایجاد حفره و پوسیدگی است.

•    ایجاد لکه بر روی دندان
لکه های روی دندان ابتدا ممکن است به صورت لکه های سفید ظاهر شوند. اما همانطور که پوسیدگی دندان پیشرفته تر می شود، لکه ها نیز تیره تر می شوند.

•    وجود سوراخ یا گودال در دندان
ایجاد لکه سفید بر روی دندان ها نشان دهنده ی شروع حفره است. بنابراین اگر به موقع به آن رسیدگی نکنید این لکه ها به یک سوراخ یا گودال در دندان تبدیل می شوند. این گودال ها در آینه نیز قابل مشاهده هستند و یا می توانید آنها را با زبان خود حس کنید. البته توجه داشته باشید که برخی از این سوراخ ها به راحتی قابل مشاهده یا احساس نیستند به خصوص آنهایی که در بین دندان ها به وجود آمده اند. اما ممکن است همچنان با احساس درد یا حساسیت به خوراکی ها متوجه این حفره ها شوید.
اگر با هر کدام از علائم بالا مواجه شده اید حتما در اسرع وقت برای معاینه دقیق تر به یک دندانپزشک مراجعه نمایید. شما همچنین می توانید با استفاده ی منظم از نخ دندان و خمیر دندان مناسب از پیشرفت پوسیدگی دندان های خود جلوگیری کنید.  یکی از مهم ترین ویژگی های بهترین خمیر دندان ها خاصیت ضد جرم و ضد پوسیدگی است که منجر به حفظ سلامت دندان ها در طولانی مدت می شود.

انواع پوسیدگی دندان چگونه است؟
•    پوسیدگی شیاری
دندان های آسیاب چیزی به نام شیار دارند که به شما در جویدن غذا کمک می کند. اگر پوسیدگی دندان در این شیارها رخ دهد، نوع پوسیدگی شیاری خواهد بود. این نوع پوسیدگی بیشتر روی دندان ‌های آسیاب پشتی دیده می ‌شود.  شما با استفاده از مسواک زدن اصولی با کمک از  خمیر دندان آلوئه ورا می توانید به کاهش این نوع پوسیدگی کمک کنید. برای این منظور هنگام مسواک زدن باید روی دندان های آسیاب بالا و پایین به آرامی و به طور منظم مسواک بزنید تا از سفت شدن این پلاک ها جلوگیری کنید.  اما در صورتی که حفره‌ها عمیق تر باشند نیاز به دنداپزشک برای ترمیم کانال ریشه و تاج دندان است.


 
•    حفره های سطح صاف
حفره های سطح صاف در طرفین صاف دندان ها ایجاد می شوند. خوشبختانه روند گسترش این نوع پوسیدگی کند است و به همین خاطر به راحتی قابل پیشگیری و درمان خواهد بود. استفاده ی منظم از نخ دندان همراه با مسواک زدن برای پایین نگه داشتن سطح پلاک در این نواحی کافی است.

•    پوسیدگی ریشه
پوسیدگی ریشه در سطح ریشه ی دندان ظاهر می شود و به عنوان جدی ترین نوع پوسیدگی شناخته می شود.  به طور کلی سالم بودن ریشه های دندان اهمیت زیادی در سالم نگه داشتن دندان ها دارد. حفره های روی دندان می توانند سریع رشد کرده و به ریشه برسند به خصوص اگر از بیماری لثه رنج می برید.
برای درمان این  نوع پوسیدگی معمولا به عصب کشی نیاز است. برای این منظور دندانپزشک ابتدا پوسیدگی دندان را حذف کرده و سپس حفره ها را با مواد مخصوصی پر می کند.  مسواک زدن منظم دندان ها، همراه با نوشیدن آب زیاد برای افزایش سطح بزاق دهان، به حفظ سلامت ریشه های دندان کمک می کند.

 راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان چیست؟
با وجود اینکه پوسیدگی دندان بسیار رایج است، اما به راحتی قابل پیشگیری است. داشتن دندان های سالم و عاری از پوسیدگی با چند راهکار ساده امکان پذیر است:
•    در شبانه روز دو بار مسواک بزنید
•    میزان قند موجود در رژیم غذایی و دفعات مصرف آن را کاهش دهید
•    نحوه صحیح مسواک زدن را یاد بگیرید و در مسواک زدن عجله نکنید
•    سیگار نکشید. زیرا سیگار به طور قابل توجهی بر سلامت دندان ها تأثیر می گذارد
•    خوراکی های مضر که عامل پوسیدگی دندان هستند را از رژیم غذایی خود حذف کنید
•    اگر در معرض خطر پوسیدگی دندان هستید، حتما در اسرع وقت با یک دندانپزشک ملاقات کنید
•    در طول روز به میزان کافی آب بنوشید تا با افزایش سطح بزاق دهانتان باکتری های مضر از بین بروند
•    بعد از هر وعده غذایی از نخ دندان استفاده کنید. این کار برای رفع باقی مانده غذاها از بین دندان ها مفید است
•    یک خمیر دندان موثر برای جلوگیری از پوسیدگی دندان انتخاب کنید. خمیر دندان بدون فلوراید فوراور از ویژگی های بهترین خمیر دندان با خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی برخوردار است
جلوگیری از پوسیدگی دندان با محصولات فوراور

معرفی محصولات فوراور جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان

یکی از محصولات forever که برای سلامت دهان و دندان  شما در نظر گرفته شده است خمیر دندان فوراور است. این محصول دارای فرمولاسیون ویژه ای است که منجر شده ویژگی های بهترین خمیر دندان موجود در بازار را داشته باشد. مهم ترین مواد تشکیل دهنده این خمیر دندان آلوئه ورا و بره موم زنبور عسل است. ژل آلوئه ورا دارای خواص طبیعی ضد باکتری و ضد التهاب است.  بره موم زنبور عسل نیز دارای طیف گسترده ای از اثرات قدرتمند بر سلامت انسان می باشد.

برخی از ویژگی های این خمیر دندان فوق العاده موثر عبارتند از :
•    اثر ضد باکتریایی

اثر ضد باکتریایی یکی از ویژگی های بهترین خمیر دندان ها است که در گیاه آلوئه ورا و بره موم وجود دارد. این ویژگی باعث کاهش میزان باکتری در حفره های دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان می شود. اثر ضد التهابی: اثر ضد التهابی قوی گیاه ژل آلوئه ورا بر کاهش التهاب لثه در کودکان و بزرگسالان اثر می گذارد و روند بهبودی آن  را تسریع می بخشد.

•    پیشگیری از بیماری های دندان و لثه
بیماری های دندان و لثه اغلب به خاطر رعایت نکردن بهداشت مناسب آنها ایجاد می شود.  این مساله موجب تشکیل مقادیر زیادی باکتری و نامتعادل pH در حفره دهان می شود.  بره موم و آلوئه ورا با اثر ضد التهابی خود از عفونت لثه و آسیب دائمی به آن جلوگیری می کند.

•    جلوگیری از حساسیت دندان
مینا از دندان ها در برابر حساسیت محافظت می کند، بره موم با حفظ مینای دندان،  حساسیت دندان را کاهش می دهد.

•    تقویت مینای دندان
با افزایش سن مینای دندان ها ضعیف می شوند. با استفاده از خمیر دندان فوراور می توانید مینای موجود را تقویت کرده و با ترمیم طبیعی ناهنجاری های کوچک روی دندان ها باعث استحکام آن ها شوید.
نکته! این خمیر دندان به دلیل وجود ترکیبات طبیعی و کاملا بی ضرر، نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان نیز قابل استفاده است. شما می توانید همین امروز هر کدام از محصولات forever را از سایت فوراوری ها سفارش دهید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها