به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۷ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۴۰۰۲۷۶
ورود اسم پله به فرهنگ لغت:

اوج احترام به فوق‌ستاره برزیلی: نامت یعنی بزرگی

اوج احترام به فوق‌ستاره برزیلی: نامت یعنی بزرگی
گروه ورزشی: پله، نماد و اسطوره فقید فوتبال برزیل، در طول دوران حرفه‌ای خود با لباس سانتوس، نیویورک کاسموس و البته تیم ملی برزیل بیش از 1000 گل به ثمر رساند. او به عنوان بهترین بازیکن دوران خود شناخته می‌شد و البته پله تنها بازیکن تاریخ است که در سه جام جهانی موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است. پله اواخر سال گذشته در سن 82 سالگی دار فوت کرده و بالاخره در مقابل بیماری طولانی خود تسلیم شد. بسیاری از سراسر برزیل برای ادای احترام به پله قبل از تشییع جنازه مرد بزرگ به مراسم آمده بودند. حالا یک فرهنگ لغت پرتغال نام پله را به عنوان نماد موفقیت و درخشش معرفی کرده است.
حالا دپارتمان فرهنگ لغت پرتغال در راستای حمایت از کمپینی مربوط به بنیاد پله، 125 هزار امضا در حمایت از این حرکت جمع آوری کرده اند. تعریف این فرهنگ لغت برای واژه پله به شرح زیر است: "چیزی یا کسی که غیرعادی است، چیزی یا کسی که به دلیل کیفیت، ارزش یا برتری آن نمی‌توان با هیچ چیز یا کسی برابر دانست. این تعاریف به نام پله، با نام مستعار ادسون آرانتس دو ناسیمنتو (1940-2022)، در نظر گرفته می‌شود. بزرگترین ورزشکار تمام دوران؛ استثنایی، غیرقابل مقایسه، منحصر به فرد."
1788220
بحث بر سر بهترین بازیکن تاریخ برای همیشه ادامه خواهد داشت، اما کشور زادگاه او تردیدی در این رابطه وجود ندارد و اغلب پرتغالی زبان ها و البته بسیاری از هواداران فوتبال در سراسر جهان، معتقدند بازیکنی در سطح کیفیت پله دیگر در طول تاریخ پیدا نخواهد شد.
برچسب ها: پله
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها