به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۴۰۷۹۵۲
نگرانی از آینده صندوق‌ها

واکنش‌ها به افزایش سن بازنشستگی

واکنش‌ها به افزایش سن بازنشستگی
گروه اقتصادی:لایحه برنامه هفتم توسعه به تازگی به تصویب هیات دولت رسیده است و احتمالا مجلس در آینده نزدیک، رسیدگی به آن را آغاز می‌کند. برخی از مواد این لایحه در مورد حقوق کار نگرانی‌هایی را برای برخی افراد ایجاد کرده. یکی از آنها افزایش پلکانی سن بازنشستگی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس سازمان برنامه و بودجه در روزهای اخیر از پیش‌بینی افزایش پلکانی سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه خبر داده. داوود منظور، هدف از این تصمیم را «حل مشکل ناترازی صندوق‌های بازنشستگی» دانسته است.او در این مورد توضیح داده: صندوق‌های بازنشستگی، ناترازی‌های شدیدی دارند و منابع و مصارف آن‌ها با هم سازگاری نداشته و دچار کسری هستند؛ اصلاحات سنجه‌ای می‌تواند به افزایش منابع صندوق‌های بازنشستگی کمک کند.

به گفته این مقام مسئول، در پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم، این اصلاحات پیش‌بینی شده که برخی از آن‌ها به سن بازنشستگان برمی‌گردد و تحت تدابیری، سن بازنشستگی تا پایان برنامه هفتم، به تدریج افزایش می‌یابد.
منظور تاکید کرده است در شرایط کنونی، «با توجه به محدودیت منابع صندوق‌های بازنشستگی، خدماتی که بازنشستگان انتظار دارند دریافت کنند، عملاً تحقق پیدا نمی‌کند که باعث عدم رضایتمندی می‌شود.»

چالش‌های آینده صندوق‌ها
اکنون سال‌هاست که کارشناسان و فعالان کانون‌های بازنشستگی، در مورد ناترازی در صندوق‌ها و به هم خوردن تعادل میان منابع و مصارف آنها هشدار می‌دهند. چالش‌هایی همچون کاهش استخدامی‌ها (ورودی‌ صندوق‌ها)، بازنشستگی پیش از موعد برخی کارمندان، بدهی‌های دولت به صندوق‌ها و پرداخت بخشی از مطالبات با شرکت‌های ورشکسته و همچنین سرمایه‌گذاری‌هایی که برخی آنها را اتلاف منابع صندوق‌ها می‌دانند، از جمله عوامل اصلی شرایط کنونی هستند.


همین چند وقت پیش بود که صحبت از احتمال فروش قشم و کیش برای پرداخت حقوق بازنشستگان، جنجال‌آفرین و به برکناری یک مقام دولتی منجر شد. سجاد پادام، مدیرکل وقت بیمه‌های اجتماعی وزارت کار هشدار داده بود: «به جایی می‌رسیم که باید قشم و کیش را بفروشیم تا حقوق بازنشستگان را بدهیم.» هر چند سخنان او به معنای تصمیم قطعی در این زمینه نبود، اما واکنش‌های هیجانی و شدید پس از آن باعث شد که به جای شنیده شدن اصل هشداری که داده بود، از مقام خود برکنار شود. پاد در بخشی از سخنان خود گفته بود: «کشور یونان ۱۰۰ جزیره فروخت تا بتواند مطالبات بازنشستگانش را بدهد، ما هم به زودی به این وضعیت دچار می‌شویم.»

چالشی که این مقام سابق به آن اشاره کرد، با یا بدون هر نوع جنجال و هیجانی واقعی است. حالا دولت قصد دارد با افزایش سن بازنشستگی هم دوران بیمه‌پردازی کارمندان را افزایش دهد و هم موعد دریافت مستمری آنها را به تاخیر بیاندازد. اما این تصمیم، که البته هنوز به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان نیاز دارد، به مذاق برخی خوش نیامده است.

مخالفت با افزایش سن بازنشستگی
در مواجهه با خبر افزایش سن بازنشستگی، برخی افراد نگران آینده صندوق‌ها هستند و بیمه‌پردازی را عملی بدون فایده می‌دانند. گروهی نیز با افزایش سن بازنشستگی مخالفند.
– «پول به بیمه دادن اشتباهه. پولتان را۳۰ سال پیش خودتان سرمایه گذاری کنید اینها خدمات ۳۰ سال دیگه یا بقول خودشان ۳۵ سال دیگه رو تا اون موقع میکنن ۴۰ سال و خدماتی به بما نمیدهند و نمیدهند و نمیدهند.»
– «بهتره منبعد بریم بسوی کار بی بیمه وپول مفتی که به این دستگاه نا مطمئن ندیم وبرای خودمان ذخیره کنیم، چون معلوم هم نیست اینا بعد از ۳۰ سال دیگه پولی به بازنشسته بدهن.»
– «مسئولانی که تصمیم خوش خدمتی افزایش سن بازنشستگی رو دارن باید از مسولیت خلع کرد و بازخواست کرد تا بفهمند با ناتوانی کارمند در سن زیاد به کار و سازمان خدشه وارد میشود با همه مشکلات مادی جسمی و روحی. یکم انسانیت و درک همنوع بودنم خوب چیزیه.»
– «افزایش سن بازنشستگی ظلم آشکار دولت به کارمندان فلک زده ؟؟؟ یک روز بیشتر کار نمیکنم.»
– «ناتوانی و سو استفاده دولت ها از صندوق ها و انتصابات رانتی در صندوق ها رو ما چراباید تاوان بدیم.»
– «چرا باید سن بازنشستگی بیشتر شود؟ مگر انسان چقدر عمر می کند که ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کنی؟ پس کی این پول به ما پس می دهند؟ اگر راست می گویند کسی بیشتر از سن بازنشستگیش کار می کند ۳۰درصد پرداختی بیشتر با رضایت خودش باشد وگرنه درسن قانون قبلی بازنشست شود.»
به گزارش تجارت‌نیوز، هر چند چالش‌های مربوط به آینده صندوق‌های بازنشستگی جدی است اما به نظر می‌رسد تا زمانی که مسائلی چون مطالبات پرداخت نشده یا واگذاری شرکت‌های دارای مشکل به این صندوق‌ها وجود دارد، مساله افزایش سن بازنشستگی با مخالفت‌هایی مواجه شود.

۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ۱۳:۳۶
مردم راضی به افزایش سن بازنشستگان نیستن بیشتر 60 سال واقعا ظلمه . (431426)
۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ۱۷:۰۴
من معلم ۲۸سال سابقه خدمت دارم و هیچ علاقه ای به خدمت بیش از ۳۰سال ندارم و هیچ انگیزه و امید و...
خدا از این دولت و مجلس نگدره اگه بیان این رو تصویب کنند (431446)
۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ۱۷:۰۴
‍جزئیات جدید بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه(سال های ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۸)

▫️اگر لایحه برنامه هفتم توسعه به شکل کنونی در مجلس تصویب شود، چهار چالش برای همکاران در هنگام بازنشستگی قابل پیش بینی است و منفعت صندوق های بازنشستگی و ضرر همکاران برای بازنشستگی را در پی دارد.

۱. سه سال افزایش سن بازنشستگی

▫️نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان در  قانون برنامه ششم توسعه [برنامه قبلی] میانگین دو سال آخر دریافتی دارای کسور بازنشستگی بود. قرار شده در صورت تصویب ماده ۶۷ لایحه برنامه هفتم [برنامه جدید] توسعه، نحوه م (431447)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ۲۳:۲۹
به نظر می رسد دولت وسازمانهای بیمه ای باهم دیگر در خصوص بهره کشی از نیروها طاق زده اند دولت متعهد شده در قبال افزایش سن بازنشستگی و بهره کشی از کارکنان بدهی خود به این سازمان ها را صفر کند خواهشن جلوی این ظلم را بگیرید (431471)
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۱۳:۴۶
سلام خدمت نمایندگان محترم مجلس، افزایش سن وسابقه بازنشستگی در بین کارمندان دولت وکارگران سبب کاهش بهره وری نیروی کار فعلی وهمچنین افزایش نیروهای جوان تحصیل کرده جویای کار می گردد، ضمن اینکه عدالت بازنشستگی را از بین می برد ، بهترین راه نظارت دقیق دولت برصندوقهای بازنشستگی به صورت ماهانه است، لطفا نمایندگان محترم مجلس با لایحه افزایش سن وسابقه بازنشستگی مخالفت جدی کنند،با تشکر (431508)
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۱۴:۳۰
27 الی 29 درصد حقوق ماهیانه را کارمند در سی سال تقدیم صندوق های بازنشستگی کرده انوقت دولت به جای پاسخگو بودن که این با این پولها چه کرده است و کجا رفته از ورشکستگی صندوق ها حرف می زند ومی خواهد آن را برسر کارمندان و بازنشستگان آوار کند.سیستمی که پول سی سال اندوخته کارمندان را هدر داده و پاسخگو نیست ، سی و پنج سال و چهل سال را نیز هدر می دهد. (431512)
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۲۰:۵۳
دقیقا جای بدهکار و طلب کار عوض شده ،دولت به جای پرداخت بدهی هایش از بیمه پرداز که به موقع حق بیمه را پرداخته میخواهد تاوان بگیرد، در ضمن پاسخ نمیدهد چه بلایی سر اندوخته های بیمه پردازان آورده،بلا استثنا در تمامی صندوق ها متاسفانه چندین پرونده قضایی مربوط به آلودگی مالی مدیران موجود است. (432691)
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۱۴:۵۷
پس فرق دولت ما با دولت فرانسه که با نظام سرمایه داری اداره میشه چیست؟ (431513)
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۱۵:۱۴
با افزایش سن بازنشستگی مخالف هستم (431517)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۱۷:۵۳
اگر تصویب شود سختی کار با سن ۵۰ ما همه کارگران دیگر نیازی نیست در شرکت کار کنیم از هر جا خواستن نیرو بیارن با وانت کار کنی بهتر از شرکت (431529)
ع.ی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۱۷ ۲۰:۲۰
سلام
افزایش‌ سن بازنشستگی براي کسی که‌ سی سال کار کرده جز بی انگیزه گی وعدم کارایی مفید چیزدیگری ندارد وباعث ضربه‌ خوردن برای‌ اون سازمان‌ محل خدمت‌ شخص میشه
حداقل‌ اصلاح بشه لایحه (431627)
۱۴۰۲/۰۳/۱۷ ۲۲:۲۷
سلام خدمت نمایندگان محترم مجلس، افزایش سن وسابقه بازنشستگی سبب کاهش بهره وری نیروی کار فعلی وهمچنین افزایش نیروهای جوان تحصیل کرده جویای کار می گردد، لطفا با آن مخالفت کنید، باتشکر (431641)
۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۴۴
کاملا موافق .به هیچ وجه بعد ۳۰ سال کار نخواهم کرد اگر مجبورم کنن فقط وقت کشی می کنم.یک معلم. (431972)
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۲۳:۰۲
مخت گوزیده آنقدر درس دادی اول میگی موافق بعد میگی یه لحظه اضافه کار میکنی (432288)
۱۴۰۲/۰۳/۱۸ ۱۵:۳۱
دولت با این لایحه چه پیامی به جوون ها می‌ده؟
دقیقا دارن می‌گن که به بیمه‌ها اعتماد نکید، حق بیمه ندید، از جوونی کار نکنید چون با یه امضا می‌تونن همه چی رو به نفع خودشون عوض کنن (431681)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۱۸ ۱۷:۰۷
نمایندگان محترم مجلس هیچوقت چنین پیشنهادی را تصویب نخواهند کرد، برقراری مستمری بازنشستگی بر مبنای همان میانگین دو سال آخر خدمت با حداکثر 30 سال خدمت خواهد بود.
برنامه هفتم شامل کسانی باید بشود که از سال آینده استخدام و شروع به پرداخت حق بیمه می کنند و لاغیر (431691)
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۲۳:۰۱
مثل شتر خواب پنبه دانه میبینی (432286)
۱۴۰۲/۰۴/۰۱ ۲۰:۱۷
بله درسته منم موافقم نباید عطف ماسبق شود (432787)
۱۴۰۲/۰۳/۱۸ ۱۹:۱۲
سلام کدام کارگر می‌توان تا سن ۵۰سالگی کار سخت وزیان آور کارکنه (431704)
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۲۲:۵۶
کارگران غیور ایران (432280)
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۱۶:۲۵
بله.کسی که در شروع کارش قوانین را میداند که با ۳۰ سال کار ویادر مشاغل سخت با ۲۰ سال متوالی بازنشست میشود آن کار رامی پزیرد .از یکی از وزیران دولت درخواست داریم به یکی از مشاغل سخت سری بزنند و اگر توان دارند فقط یک ساعت روی صندلی کنارش بنشینند و تماشای کارش کنند .کشور منابع زیادی دارد.از راه درست تامین منابع کنید. (432679)
کارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۰۶:۲۵
سلام جناب دکتر آیت ا... رئیسی ، با این برنامه هفتم توسعه کشور که تقدیم مجلس انقلابی نمودید ، دقیقا تیر خلاصی به جامعه کارگر ، کارمند ، بازنشسته و جوان جویای کار زدید ، مواد 15 – 66- 67 این یعنی نابودی طبقه کارگر و بازنشسته و ناامیدی قشر جوان جویای کار و ایجاد تورم و نابودی اقتصاد ، تا دیر نشده ، آنرا از مجلس پس گرفته و اصلاح نمایید .
برنامه هفتم توسعه !!؟کشور برنامه ای ضد جوانان جویای کار، ضد کارگر ، ضد کارمند و ضد بازنشسته است ،نمایندگان محترم مجلس انقلابی قویا" باید جلوی این برنامه رابگیرند. (431743)
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۲۳:۰۰
مگه رئیسی سواد داره که نوشتتو بخونه؟ (432285)
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۱۱:۴۹
تو را بخدا به کسانی را که در ارزوی بازنشستگی با امید و شوق کارکرده اند و به امید بازنشستگی روزشماری کرده اند را ناامید و شوکه نکنید (431768)
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۲۳:۰۰
مراقب باش شوکه نشی میگن به خایه خیلی فشار میاد خخخخخخخخخخخخخ (432284)
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۱۲:۳۳
افزایش سن بازنشستگی یعنی افزایش مرگ و میر کارمندان و کارگران زیر کار اجباری. (431772)
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۲۱:۰۰
کارگران نباید تاوان دزدی از تامین اجتماعی را بپردازند (431814)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۱۰:۲۰
این یعنی برده داری نوین،یعنی شمارش معکوس برای مردن نیروی انسانی و لیز خوردن از پرداخت پاداش انتهای کار،یعنی استعمار نیروی کارگر،یعنی نامردی محض (431848)
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۱۰:۳۷
معنی توسعه رو هم فهمیدیم
با افزایش سن بازنشستگی
همه کشور توسعه پیدا میکنه

راهکارهای توسعه انقلابی (431852)
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۱۷:۲۴
اختیاری کنند. بعضی ها دوست دارند تا ساعاتی قبل مرگ هم کار کنند. (431886)
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۱۷:۲۶
قرارداد ما سی ساله بوده لذا در صورت تغییر تبعات حقوقی داره (431887)
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۱۹:۵۸
موج اعتراضات در فرانسه
علیه افزایش سن بازنشستگی

عایا ماهم میتوانیم اعتراض کنیم
یا برچسب اغتشاش میزنید (431898)
۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ۱۰:۲۴
خدا لعنتشون کنه همیشه از جیب طبقه ضعیف (431937)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ۱۵:۳۵
اول فازیش ناعالانه حقوق در سال 1402 الان هم محاسبه بازنشستگی و افزایش سنوات کار کارمندان و کارگران.
افزایش مالیات ارزش افزوده 44.44درصد و افزایش حقوق 21 تا 27 درصد. خیلی عادلانه است احسنت بر دولت محرومان (432046)
دنیا دیده
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ ۱۷:۰۰
کارمند هستم و 28 سال و 3 ماه خدمت کردم و از ابتدا اشتباه کردم که بیمه شدم اگه پنج تا سهمی که هر سال سود خوب می داد می خریدم حداکثر طی ۵ سال به پول اولیه خودم می رسیدم (‌هر سال هم سهامم رشد می کرد و ما دام العمر سود نقدی می گرفتم )
حیف شد اگه این دانش رو قبلا داشتم زودتر اقدام می کردم و به دنبال شغل مورد علاقه ام می رفتم نه اینکه مجبور به ادامه این مسیر باشم تا در دو سال پایان خدمت دولت برای من تکلیف تعیین کند!!!!
دو سال پیش همکارم بازنشست شد و امروز خبر فوتش رو شنیدم.. (432150)
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ ۱۷:۰۲
کسی که 35 سال خدمت کنه دیگه سالم نمی مونه که بخواد از مستمری اون استفاده کند !!! و اینها همش به نفع مدیرانه این صندوقهاست . کارکردن خر و خوردن یابو!!! (432151)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۱۸:۴۵
من با کلی قرض رفته ام سربازی ام را خریده ام که دوسال زودتر بازنشسته بشوم چون مریض هستم و کارم پر استرس خدارا خوش نمی اید ما از ده پنجاه و شصت که اینقدر مصیبت کشیدم حالا هم که نوبت بازنشستگی این نسل رسیده اینقدر زجرشون بدهیم همیشه میگن ده پنجاه وشصت نسل سوخته واقعا ما که از این عمری که کردیم خیری ندیدیم (432265)
۱۴۰۲/۰۳/۲۵ ۱۵:۱۲
تو را بخدا بگذارید معلمهای خسته با 30 سال بازنشسته شوند وگرنه به وضعیت آموزش لطمه می خورد.وقتی توان کار کردن نیست اصرار چرا (432361)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۰۸:۴۳
لااقل برای خانم ها شرایط سن را کم کنند و یا موندن بالای سی سال را اختیاری کنند.
مگر هر ماه بیشتر از سی روزاست که باید با فرض 32 سال بازنشته شوی.
با این برنامه دیگه پیر مردها و پیرزنها با عصا میآیند اداره و جوانان بالای بیست و پنج سال بیکار می گردند واقعا این برنامه ریزیها را کی استخدام گردد و کی این مغز خشکها را مدیر کرده این افراد هیچ مطالعه ای اجتماعی و فرهنگی ندارند. (432468)
۱۴۰۲/۰۳/۲۶ ۱۴:۰۸
بهتر است نمایندگان و دولت از صندوقهای بیمه و بازنشستگی تحقیق و تفحص کنند و ببینند پول کارمندان کجا رفته و کجا و چگونه و توسعه کسانی سرمایه گذاری شده است؟؟؟؟؟ (432407)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۲۶ ۱۴:۱۳
جوان استخدام کنید
جوان استخدام کنید
کمی از منفعتهایتان بگذرید
با نگه داشتن افراد میانسال کدام مشکلی را انتظار دارید حل شود
راهزنی به هنگام چپاول، هر چه بود را می ربود و مابقی را می سوزاند و نابود می کرد راهزنی دیگر وی را نصیحت کرد که نابود نکن و چیزی برای بعد بگذار که روزی ما از چپاول هر روزه است!
دزد هم باشعورش خوبه!!! (432408)
۱۴۰۲/۰۳/۲۸ ۱۰:۴۴
امیدواریم که نمایندگان مجلس از شعور نسبی برخوردار باشند و این مسئله تصویب نشود هرچند که شک دارم عاقلی در مجلس وجود داشته باشد
کاش محمد علی شاه زنده میشد و یک بار دیگر مجلس را به گوه می بست (432541)
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۲۲:۵۱
با افزایش سن و سابقه بازنشستگی مخالف هستم (432640)
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۰۲:۵۱
29 سال به امید بازنشستگی خیلی از کاستیها و رنج های محیط کار را تحمل کردم به امید اینکه سال آینده بازنشسته میشوم ، ولی با این لایحه 5 سال دیگه هم باید این ستمها رو تحمل کنم😔 (432649)
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۰۷:۲۸
با عرض سلام وادب خدمت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افزایش سن وسابقه بازنشستگی کارمندان دولت وکارگران ،عدالت بازنشستگی را هم زیر سوال می برد، به این صورت که کارمند به جای اینکه سی سال کار کند با سی روز حقوق ،مجبور است که سی ودو سال یا سی وپنج سال کار کند ، که این بهره کشی اجباری از نیروی کار هم حق الناس است ومشکل شرعی دارد وهم تبعات قانونی وقضایی خواهد داشت . (432653)
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۱۸:۴۴
سن نمی تواند ملاک بازنشستگی قرار گیرد خیلی از افراد بعد از سی سال توان ادامه کار ندارند، افراد با هم متفاوت هستند ، کار بعد از سی سال اختیاری باشد (432685)
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۲۰:۴۸
طبق این برنامه همراه با افزایش سن بازنشستگی، سهم حق بیمه و بازنشستگی بیمه پرداز افزایش و سهم دولت و کارفرما کاهش یافته ظاهرا دولت قصد نابودی قشر حقوق بگیر را دارد. (432690)
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۲۰:۵۵
راستی چرا دیگه دولت ایران از مردم معترض فرانسه حمایت نمی کنه و دولت فرانسه را به خویشتن داری فرا نمیخونه؟ (432692)
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۲۱:۰۳
آقای رییسی به خدا همه ما ناهار خوردیم دست از سر ما بردار (432693)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ ۰۶:۵۷
این موضوع بیشتر به یک طنز شبیه تا به یک برنامه ، با شعار جوانگرایی و اشتغال کاملا منافات دارد ، آیا با افزایش سن و سابقه وضعیت صندوق ها بهبود پیدا میکنه یا مشکل را به شکل بدتر به آینده منتقل میشه ،همین الان با این حقوق ناچیز ، بازنشستگان بیچاره بال بال میزنن ، با محاسبه میانگین 5 سال آخر خدمتت تکلیف معلومه ، دولت بهتر به جای این کار بدهی خودش به صندوق ها رو پرداخت کنه و سوء مدیریت صندوق ها رو بررسی کنه ، پس این موضوع یک طنزه زیرا در هرصورت کارگر و کارمند خواهند مرد و مشکل صندوقها حل میشه (432709)
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ ۱۹:۵۱
تو را بخدا رحم کنید، با افزایش سن بازنشستگی، کیفیت کارها پایین می آید چون خيلي از کارمندان و کارگران ، کار و شغل خود را برای یک مدت معین برنامه ریزی کرده بودند و این موجب بیماری و عقده های روانی می شود. (432834)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۰۹:۳۷
با سلام خدمت آقای دکتر رئیسی و دست اندرکاران دولتی، با این تصمیم تیر خلاص به کارمند جماعتی که الان حدود 4 ساله دارن نابود میشن زدین.... حرفی نمونده...
لااقل برای جدید الاستخدام های تازه نفس از سال 1402 این قانون رو وضع کنین.. دمتون گرم با این تصمیمات عجولانه ... رسما ما کارمندها که به امید دو قرون دوزار برای بازنشستگی با تن فرسوده داشتیم ، به ته دره پرت میکنید...ما ز یاران چشم یاری داشتیم... (432846)
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۲۱:۱۲
افزایش سن بازنشستگی ظلم در حق کارمندان و کارگران با افزایش سن بازنشستگی مخالف هستیم (432871)
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ ۰۵:۲۶
افزایش سختی کار ظلم به جامعه کارگری مباشد همه سردمداران خدا رو فراموش کرده اند یک روز بیان به جای کارگر کار کنند ببینند کارگر چه میکشد (432989)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ ۱۱:۴۱
این کار 100 درصد اشتباهه اگر میخان باید تصوبیب کنن مثلا از استخدامهای 1400 به بعد مگه میشه ما که 27 سال حق بیمه دادیم حلا بیان این قانون را بزارن نه عادلانه نیست تصویب نشه ممنون (433001)
مهدی گرجی زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ۰۱:۲۹
بنده بعد از بیست سال کار سخت و زیان آور دیگر رمق و توانی برای ادامه کار ندارم و افزایش سن بازنشستگی فقط باعث بی انگیزه گی افراد می‌شود و پیامد آن ضربه به نظام کاری جامعه می‌ گردد از این رو بنده با این طرح صد درصد مخالفم واز نمایندگان مجلس خواهشمندم با این موضوع موافقت نکنند. (433042)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ۱۴:۵۵
وقتی بی حد و حصر و با ۱۵-۲۰ سال سابقه و به صورت فله‌ای و بدون کمترین آینده‌نگری و برنامه‌ریزی سالهای قابل حکم به بازنشستگی پیش از موعد دادید، حق ندارید تاوان ندانم کاری و کوته فکری‌تون رو به گردن قشر مظلوم کارگر و کارمند بینوا بندازید. (433063)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۴/۰۹ ۱۶:۵۲
بنده یه کارگر ساده هستم و فقر و گرانی و تورم از سوی دولت خیلی به ما فشار آورده ، و سالیان سال هست که در کارخانه ای با شرایط سخت و آلودگی و زیان آور به کار مشغول هستم و چیزی ازم نمونده ،و خود را پیر و کور کارخونه کردیم و شرایط کار سخت را تحمل کردیم ، که یه روزی بازنشست بشیم و فیض ببریم ، و حالا دولت و مجلس و مسئولان دست گذاشتند روی قشر کارگران و زحمتکشان جامعه و چشم دیدن ندارن که طرف سالها از عمر خود را در کارخانه با بدترین شرایط آلودگی هم صوتی و هم آلودگی هوا و گازهای سمی و بدترین شرایط دمایی (433147)
معصومه
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۲۳:۳۱
سلام یه دولت میاید به بچه سوم شناسنامه نمیده یکی جایزهدمیده د به فرزند سوم یکی میاید با 25 بازنشسته میکنه یکی میاد 35 سال بازنشسته می کنه یکی به خانم ها بهاء میده میگه خانم با 45 بازنشسته بشه یکی میگه خانم اقا نداره سن همه رو برای بازنشستگی یکی میکنه دیگه عقل نداره خانم در اثر داشتن دو شغل دیگه ناه نداره خدا کنه یکی بیاد امنیت بیاره ما که نباید جور بقیه بکشم . کشور شانسی همه چیز به شانس ربط داره بچه کی دنیا بیاد و..... واقعا که (433198)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها