به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۴۰۹۲۰۰

روشنگری دردی از مردم فقیر دوا نمی‌کند

روشنگری دردی از مردم فقیر دوا نمی‌کند
گروه سیاسی: روزنامه جمهوری اسلامی به شدت از مسئولان دولت روحانی به دلیل نامحرم دانستن مردم در بیان حقایق گلایه کرد و نوشت:   با اینکه توضیحات روشنگرانه مسئولان مختلف سیاست خارجی در دولت گذشته، رئیس‌ جمهور سابق و بعضی افراد دیگر درباره سیر تحولات مربوط به برجام هر زمان که به افکار عمومی ارائه شود مفید است، ولی در تمام این موارد جای این سوال اساسی باقی است که حضرات چرا وقایع مربوط به این مطالب را در همان زمان که اتفاق افتادند به اطلاع مردم نرساندند؟
تفاوت میان افشای مطالب گذشته در زمان دیگر با اعلام همزمان آنها در زمان وقوع اینست که گفتن با تاخیر فقط برای ثبت در تاریخ مفید است و مشکلات به وجود آمده در اثر وقایع گذشته را نمی‌تواند حل کند. متاسفانه مانع بزرگی که مسئولان در هر دوره‌ای تصور می‌کنند بر سر راه در میان گذاشتن مطالب با مردم وجود دارد و به خاطر همین تصور از مطرح کردن آنها در زمان وقوع خودداری می‌کنند اینست که می‌گویند باعث تضعیف این یا آن شخص و یا اصل نظام می‌شود. این، به جای آنکه یک تصور باشد یک توهم است که از چند دهه پیش به جان مسئولین افتاده اسن.
امام بارها از خودشان انتقاد کردند و حتی به اشتباه خود در مواردی با صراحت اعتراف کردند و به خاطر اینکه نتوانسته‌اند به وعده‌هائی که به محرومین داده‌اند عمل کنند، خود را سرزنش و نکوهش کردند. اگر امام دچار این توهم بودند که اعلام خطاها و اشتباهات موجب تضعیف نظام است، هرگز این انتقادها را به زبان نمی‌آوردند زیرا ایشان بشدت با تضعیف نظام مخالف بودند و آن را حرام می‌دانستند.
نکته بسیار مهم که باید آن را درک کرد اینست که نظام غیر از افراد است و اصولاً انتقاد منصفانه و خیرخواهانه موجب تقویت نظام است نه تضعیف آن.روشنگری امروز برای ثبت در تاریخ خوبست ولی هیچ دردی از 30 میلیون نفر مردمی که در اثر تحریم‌ها زیر خط فقر قرار دارند، دوا نمی‌کند. ما تا زمانی که از مصیبت «توهم تضعیف» نجات پیدا نکنیم، نمی‌توانیم مدعی برخورداری از نظام جمهوری اسلامی باشیم.
برچسب ها: مردم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها