به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۷:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۴۱۶۶۹۵

یک ایرانی پا جای پای «بروس لی» گذاشت

یک ایرانی پا جای پای «بروس لی» گذاشت
گروه فیلم:بروس لی ممکن است ۵۰ سال پیش مرده باشد، اما او همچنان با شاهکار‌های هنر‌های رزمی که روی صفحه نمایش جاودانه شده، تخیل نسل‌های جوان در سراسر جهان را تسخیر کرده است.به گزارش فرارو، این کودکان ممکن است چیز زیادی در مورد بروس لی ندانند، اما در حال یادگیری وینگ‌چون، هنر رزمی سنتی چینی هستند که بروس لی آن را تمرین کرده و محبوب کرده است.
 
نیما کینگ شهروند ایرانی-استرالیایی که از بروس لی الهام گرفته است مدرسه وینگ‌چون را در هنگ کنگ افتتاح کرده است و امیدوار است که این میراث را به نسل‌های بعدی منتقل کند.این مدرسه که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده، آموزش انگلیسی و برنامه درسی مدرن ارائه می‌دهد. نیما امیدوار است که کونگ فو و فلسفه بروس لی را منتقل کند.
 
نیما می‌گوید: بروس لی یک نماد است که می‌تواند الهام بخش باشد. زندگی فراز و فرود‌های زیادی دارد، زندگی شما را زمین خواهد زد، درست است؟ اما وقتی شما را زمین گیر کرد، می‌خواهید چه کار کنید؟ میخوای بخاطرش گریه کنی؟ یا می‌خواهی بایستی و با آن روبرو شوی، چه مرد، چه زن، چه بچه، درست است؟نیما با بیان اینکه آقای ایپ استاد معلم او، چون شونگ تین نیز بوده است گفت: بروس لی به طور غیرمستقیم یکی از دلایلی بود که من به هنگ کنگ آمدم.

وینگ‌چون به‌خاطر ضربات سریع و تکنیک‌های جنگی از فاصله نزدیک معروف است، این همان سبکی است که بروس لی در ۱۳ سالگی زیر نظر استاد بزرگ فقید ایپ آموخت.بروس لی در سال ۱۹۷۳ درگذشت، اما او همچنان با شاهکار‌های کونگ فو که روی صفحه نمایش جاودانه شده است، تخیل جوانان سراسر جهان را تسخیر کرده است.
.....
برچسب ها: بروس لی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها