به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۴۱۸۶۰۳

۸ ترفند ساده برای قابل تحمل شدن ساعات کاری

۸ ترفند ساده برای قابل تحمل شدن ساعات کاری
گروه جامعه: 8 ترفند ساده و کاربردی که ساعات کاری را برایمان قابل تحمل‌تر می‌کنند.زندگی مدرن بیشتر ما را میخکوب صفحه ی کامپیوتر و مجبور به دست کم ۸ ساعت نشستن کرده است، امری که می تواند مشکلاتی جدی برای سلامت ما ایجاد کند. تحقیقات نشان داده میان داشتن یک سبک زندگی بدون تحرک و بروز مشکلات پزشکی متعددی همچون چاقی و افزایش قند و فشار خون ارتباط وجود دارد. به همین دلیل، باید تا حد ممکن هنگام کار احساس راحتی داشته باشید. ترفندهای زیر می توانند به شما کمک کنند در ساعات کاری خود بیشتر احساس راحتی کنید.
 
۱- برای جلوگیری از ورم پاها آن ها را بالا ببرید
اگر شغل تان به گونه ای است که ساعات کاری خود را نشسته سپری می کنید، ممکن است دچار ورم پا شوید. این حالت که به آن «ادم وابسته» (Dependent Edema) گفته می شود، زمانی رخ می دهد که مایع اضافی در بافت های بدن انباشته می شود. از آنجایی که این اتفاق زمانی رخ می دهد که پاها به مدت طولانی به سمت پایین آویزان می مانند، بهترین کار این است که پاهای خود را طوری بالا ببرید که بالاتر از قلب تان قرار گیرند. با این کار، نیروی جاذبه مایع انباشته شده را در جهت عکس خواهد کشید.

۲- از پد کیبورد استفاده کنید
خستگی و درد مچ دست ها که بر اثر تایپ زیاد با کیبورد به وجود می آید را شاید بتوان با استفاده از پدهای استراحت مچ دست که مخصوص کیبورد هستند، کاهش داد. این پدها انواع مختلفی دارند و کار آن ها صاف نگه داشتن مچ دست ها هنگام تایپ با کیبورد است. با این کار، فشار کمتری به ماهیچه های ساعد دست وارد می شود که در نتیجه ی آن فشار به کل دست کاهش می یابد.

۳- از زمان استراحت خود هوشمندانه استفاده کنید
داشتن استراحت به طور منظم در حین کار برای افزایش خلاقیت و تمرکز ضروری است. با این حال، نحوه ی استفاده از این زمان های استراحت هم مهم است. به جای خیره شدن به تلفن همراه خود، سعی کنید فعالیتی انجام دهید که فکرتان را از کار دور کند. کارهایی مانند قدم زدن یا انجام مدیتیشن به شما کمک می کند تجدید قوا کنید و آرام بگیرید.

۴- قبل از هر چیزی، کاری که از آن فراری هستید را انجام دهید
بهترین راه برای مقابله با پشت گوش انداختن کارها این است که کار خود را با همان چیزی شروع کنید که از انجامش طفره می روید. وقتی احساس موفقیت کنید، بقیه ی روز کاری تان کمتر اضطراب آور خواهد بود و انرژی بیشتری برای انجام باقی وظایف تان خواهید داشت.

۵- برای جلوگیری از عواقب نشستن طولانی مدت، به طور مرتب ورزش کنید
«سندرم باسن مرده» (Dead Butt Syndrome) در میان کسانی که ساعت های طولانی ای از روز را نشسته سپری می کنند، شایع است. این حالت زمانی رخ می دهد که ماهیچه های باسن دیگر نمی توانند تکیه گاه لگن باشند و بدن را در حالت مناسب نگه دارند. برای جلوگیری از این مشکل، سعی کنید در روتین ورزشی خود تحرک بیشتری داشته باشید و ورزش های مربوط پا را نیز در آن بگنجانید. ورزش هایی که تمرکز آن ها بر پایین تنه قرار دارد، پاها و ماهیچه های باسن را تقویت و به حفظ حالت مناسب بدن کمک می کنند.

۶- از صندلی ای استفاده کنید که تکیه گاه ستون فقرات تان باشد
نشستن پشت میز ممکن است به پشت آسیب بزند. از آنجایی که پشت درد تمرکز بر روی کار را دشوار می کند، باید از صندلی ای استفاده کنید که تکیه گاه حالت طبیعی بدن تان باشد. با این حال، اگر صندلی مناسبی ندارید، می توانید از پشتی های طبی مخصوص صندلی های اداری استفاده کنید. این پشتی ها کمک می کنند فشار کمتری به کمر وارد شود و بدن در حالت مناسبی باقی بماند.

۷- برای جلوگیری از درد باسن از زیرنشیمنی استفاده کنید
نشستن طولانی مدت ممکن است باعث احساس درد در ناحیه ی باسن و بر هم خوردن حالت طبیعی بدن شود. زیر نشیمنی های طبی ابزاری برای کمک به جلوگیری از بروز این مشکلات هستند. این زیر نشیمنی های دوناتی شکل از فشار وارده به دنبالچه می کاهند و فرم طبیعی بدن را بهبود می بخشند. با این زیر نشیمنی ها نه تنها احساس راحتی بیشتری خواهید داشت، بلکه با از میان رفتن درد، احتمالاً بازدهی بیشتری نیز در کار خواهید داشت.

۸- محیط کار خود را پر از گل و گیاه کنید
حضور گل و گیاه در محیط کار می تواند فضا را دلپذیرتر کند، اما آن ها تنها کاربرد دکوراتیو ندارند. در حقیقت، پژوهش ها نشان داده حضور گیاهان در محیط کار می تواند باعث افزایش ۲۰ تا ۴۵ درصدی بازدهی شود. گیاهان نه تنها کیفیت هوا را بهبود می بخشند، بلکه از اضطراب هم می کاهند و خلاقیت را افزایش می دهند.
مرجع : روزیاتو
برچسب ها: ساعت کاری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها