به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۱۸۷۵۵

حذف از اروپا درآمد یووه را به باد داد!

حذف از اروپا درآمد یووه را به باد داد!
گروه ورزشی: شب گذشته تایید شد که باشگاه یوونتوس به دلیل تخلفات مالی، اجازه شرکت در رقابت‌ها یوفا تا پایان فصل ۲۴-۲۰۲۳ را نخواهد داشت.
بیانکونری علاوه بر محرومیت، ملزم به پرداخت یک جریمه 10 میلیون یورویی نیز شده است که در صورت دیرکرد می‌تواند تا 20 میلیون یورو افزایش یابد.
همچنین در فصل ۲۳-۲۰۲۲ سری‌آ، از یوونتوس بابت این تخلفات 10 امتیاز نیز کسر شد تا این تیم بجای رتبه سوم، در رتبه هفتم جدول قرار بگیرد و بجای لیگ قهرمانان اروپا، راهی لیگ کنفرانس اروپا شود.
ولی با جریمه‌های جدید اعمال شده، یووه این سهمیه را نیز از دست داد و در فصل جدید بیانکونری در هیچ‌کدام از رقابت‌های اروپایی حضور نخواهند داشت.
این موضوع آسیب‌های متعددی را به پرافتخارترین تیم سری‌آ وارد می‌کند. که از دست دادن درآمدهای حاصل از رقابت‌های اروپایی یکی از مهمترین آنهاست.
طبق محاسبات انجام شده، فصل گذشته بیانکونری توانست با حضور در لیگ قهرمانان اروپا 55 میلیون یورو درآمد کسب کند و با اضافه کردن درآمد حاصل از 5 بازی لیگ اروپا، این تیم مجموعا 65 میلیون یورو از بازی‌های خود در رقابت‌های اروپایی درآمد داشته است.
همچنین این تیم 12 الی 13 میلیون یورو حاصل از بلیت‌فروشی، فروش کالاها و درآمدهای اسپانسری را نیز با این محرومیت از دست داد تا به این ترتیب، یووه با حذف از رقابت‌های اروپایی مبلغی نزدیک به 80 میلیون یورو از درآمدهای سالیانه خود را از دست بدهد.
برچسب ها: یوونتوس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها