به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۴:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۴۲۰۷۷۴

استقلال، سومین تیم جوان لیگ برتر

استقلال، سومین تیم جوان لیگ برتر
گروه ورزشی:فولاد خوزستان با میانگین سنی ۲۸.۲ سال، پیرترین تیم لیگ بیست و سوم است.به گزارش ایسنا، لیگ برتر فوتبال ایران از روز چهارشنبه بالاخره آغاز می‌شود و بیست و سومین قسمت لیگ برتر به زودی به اجرا گذاشته خواهد شد. در این بین تیم‌های لیگ برتری در فصل نقل و انتقالات دچار تغییراتی زیادی شده‌اند و همین سبب تغییراتی در میانگین سنی تیم‌ها شده است. البته همانند فصل قبل، پیکان جوانترین تیم لیگ برتر است اما فولادی‌ها با بازیکنان پیر و باتجربه زیادی پا به بیست و سومین دوره لیگ برتر خواهند گذاشت.
 
 
بررسی میانگین سنی تیم‌های لیگ برتری نشان می‌دهد پیکان با ۲۴.۱ سال سن جوان‌ترین تیم امسال است و باید دید رسول خطیبی با تیمی که مسن‌ترین بازیکنش، مهرداد بایرامی ۳۲ ساله است، چه خواهد کرد و می‌تواند امسال نتیجه‌ای بهتر از فصل قبل کسب کند. پیکان‌ چند سالی است که به جوان‌گرایی روی آورده و حتی تلاش کرده در بالاترین سطح فوتبال ایران چشم به جوانگرایی داشته باشد و بازیکن‌سازی برایش اولویت بالاتری نسبت به قهرمانی داشته است؛ به نحوی که امسال بیشترین درآمد را از فروش بازیکن داشت.
 
نکونام به سمت جوان‌ها رفت
استقلال سومین تیم جوان لیگ برتر است و نکونام استقلال متفاوتی را راهی لیگ بیست و سوم خواهد کرد. تنها بازیکن بالای ۳۰ سال استقلال، کاپیتان این تیم یعنی سیدحسین حسینی است و سایر شاگردان نکونام زیر ۳۰ سال هستند. استقلال کمترین بازیکن زیر ۳۰ سال را در اختیار دارد و بعد از این تیم پیکان، ذوب‌آهن، شمس آذر قزوین و تراکتور با داشتن ۵ بازیکن بالای ۳۰ سال در رده‌های بعدی هستند.
 
منصوریان بدون بنزین سبز
در سوی دیگر؛ فولاد با علیرضا منصوریان پیرترین تیم لیگ بیست و سوم است و قرمزپوشان اهوازی با ۱۲ بازیکن بالای ۳۰ سال لیگ را آغاز خواهند کرد. بیش از ۴۴ درصد تیم فولاد بازیکنان بالای ۳۰ سال هستند و این می‌تواند از نظر بدنی در اواسط فصل برای تیم خوزستانی دشوار شود. پیرترین بازیکن لیگ برتری نیز عضو فولاد است و شهاب گردان با ۳۹ سال، این رکورد را در اختیار دارد. بعد از او، عبدالکریم اسلامی و حامد نورمحمدی با ۳۷ سال سن، دیگر بازیکنان مسن لیگ برتر فوتبال ایران هستند.

بسیاری از ستاره‌های لیگ برتری، امسال مسن‌ترین بازیکنان تیم خود هستند و به نوعی سال‌های پایانی فوتبال خود را سپری می‌کنند. محمد طیبی با ۳۶ سال سن، مسن‌ترین بازیکن صنعت نفت، عیسی آل‌کثیر با ۳۳ سال پیرترین بازیکن سپاهان، شجاع خلیل‌زاده با ۳۴ سال سن مسن‌ترین بازیکن تراکتور، وحید امیری با ۳۵ سال پیرترین بازیکن پرسپولیس و محسن فروزان با ۳۵ سال سن پیرترین بازیکن گل‌گهر سیرجان است.

میانگین سنی تیم‌های لیگ برتری و پیرترین بازیکن هر تیم به شرح زیر است:
نام تیم میانگین سنی تعداد بازیکنان بالای ۳۰ سال مسن‌ترین بازیکن
پیکان ۲۴.۱ ۵ بازیکن مهرداد بایرامی ۳۲ سال
ذوب‌آهن ۲۵.۱ ۵ بازیکن سهیل میرلوحی ۳۴ سال
استقلال ۲۵.۴ یک بازیکن سیدحسین حسینی ۳۱
آلومینیوم اراک ۲۵.۶ ۶ بازیکن اسماعیل شریفات ۳۴ سال
گل‌گهر سیرجان ۲۵.۷ ۹ بازیکن محسن فروزان ۳۵ سال
تراکتور ۲۶ ۵ بازیکن شجاع خلیل‌زاده ۳۴ سال
سپاهان ۲۶.۲ ۸ بازیکن عیسی آل‌کثیر ۳۳ سال
شمس‌آذر قزوین ۲۶.۳ ۵ بازیکن مصطفی احمدی ۳۵ سال
پرسپولیس ۲۶.۳ ۸ بازیکن وحید امیری ۳۵ سال
نساجی ۲۶.۳ ۷ بازیکن وحید محمدزاده ۳۴ سال
استقلال خوزستان ۲۶.۳ ۷ بازیکن محمد طیبی ۳۶ سال
صنعت نفت ۲۶.۴ ۶ بازیکن حکیم نصاری ۳۶ سال
ملوان ۲۶.۸ ۸ بازیکن حامد نورمحمدی ۳۷ سال
هوادار ۲۷ ۱۲ بازیکن کریم اسلامی ۳۷ سال
مس رفسنجان ۲۷.۷ ۱۱ بازیکن رامتین سلیمان‌زاده ۳۷ سال
فولاد خوزستان ۲۸.۲ ۱۲ بازیکن شهاب گردان ۳۹ سال
برچسب ها: لیگ برتر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها