به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۳:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۶ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۴۲۶۶۳۱

 پوتین نباید جان سالم بدر برد

 پوتین نباید جان سالم بدر برد
گروه بین الملل: یك سناتور جمهوریخواه و بسیار با نفوذ آمریکا در خصوص پوتین گفت که ما نمی‌توانیم پیمانی منعقد کنیم که به نفع پوتین باشد. نمی‌توانیم به او اجازه دهیم که بعد از ارتکاب آن همه کشتار، تجاوز و غارت در اوکراین جان سالم بدر برد. چنانچه اکنون کوتاه بیاییم پوتین بیش از پیش قدرتمند خواهد بود و این گونه ما عرصه را برای یک تجاوز دیگر هموار خواهیم کرد.
به گزارش روزنامه کوریره دلاسرا چاپ ایتالیا، به عقیده لیندسی گراهام، رها کردن کی یف همانند عقب نشینی از افغانستان یک اشتباه است. کریمه بخشی از اوکراین است و نباید به پوتین داده شود. همچنین گفت که اوایل سال آینده ممکن است سعودی‌ها اسرائیل را به رسمیت بشناسند.
گراهام همچنین گفت که چنانچه ترامپ در انتخابات پیروز شود، آمریکا همچنان باید از اوکراین حمایت کند. وی در نهایت چنین هشدار داد: با ترامپ ناتو قدرتمندتر خواهد بود، اما کشور‌های اروپایی باید برای کمک به دفاع مشترک بیشتر هزینه کنند.وی در خصوص دستیابی به توافقی جامع میان آمریکا و عربستان گفت که از امکانات فراوانی برای دستیابی به چنین توافقی در اوایل سال ۲۰۲۴ برخوردار هستیم. سعودی‌ها از ما درخواست تلاش برای دفاع مشترک، فناوری هسته‌ای برای مصارف غیرنظامی و یک سری توافقات اقتصادی نمودند. انجام همه این‌ها در توان ما هست و بایدن می‌تواند روی رضایت گسترده مجلس سنا حساب کند.
گراهام در پاسخ به این پرسش که سازمان سیا محمدبن سلمان را متهم به دست داشتن در قتل جمال خاشقجی می‌کند گفت که چالش امروز سوق دادن عربستان به ایجاد تغییرات است. در ماه‌های اخیر ما شاهد تعداد بسیاری از این تغییرات بوده ایم و این کشور در حال پیشرفت است. اکنون زنان مجاز به رانندگی هستند و بدون همراهی یک مرد می‌توانند از منزل خارج شوند.
برچسب ها: ولادیمیر پوتین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها