به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۲:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۷ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۴۳۰۸۶۰

تصمیم جنجالی سپاهان برای میزبانی از الاتحاد

تصمیم جنجالی سپاهان برای میزبانی از الاتحاد
گروه ورزشی: بلیت‌فروشی مسابقه تیم‌های سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در حالی آغاز شده که هیچ بلیتی به هواداران زن فروخته نمی‌شود.سپاهان ایران بعد از توقف در گام نخست در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا مقابل نیروی هوایی عراق و از دست دادن ۲ امتیاز مهم در آغاز فعالیتش در این رقابت‌ها، حالا خود را برای میزبانی از نخستین مسابقه در فصل جدید رقابت‌های آسیایی آماده می‌کند؛ مسابقه‌ای که باید روز دوشنبه دهم مهرماه برابر تیم الاتحاد عربستان برگزار شود و در حالی‌که علاقه‌مندان به فوتبال در اصفهان چشم‌انتظار سفر کریم بنزما همراه تیم الاتحاد به ایران بودند ما این فوق‌ستاره به دلیل مصدومیت نمی‌تواند تیمش را در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند.

مدیران باشگاه سپاهان در روزهای گذشته در تلاش بودند تا بتوانند مجوز حضور تماشاگران در ورزشگاه نقش جهان اصفهان را دریافت کنند؛ هر چند که در طول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر هم سپاهانی‌ها از حضور تماشاگران خود در ورزشگاه بهره می‌بردند اما مهم‌ترین موضوع، عدم حضور تماشاگران زن بود. در این راستا، رایزنی‌ها با نهادهای مربوطه انجام شد و به نظر می‌رسید که با توجه به حساسیت‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا، مجوز شورای تامین برای حضور زنان در ورزشگاه صادر شود.

۳۰ هزار بلیت صرفاً مختص آقایان!
سپاهانی‌ها که تا امروز (پنجشنبه) چشم‌انتظار صدور مجوز از سوی نهادهای مربوطه بودند، سرانجام نتوانستند این مجوز را دریافت کنند و همین مسئله باعث شد تا از ساعتی پیش فعالیت سامانه بلیت‌فروشی در حالی آغاز شود که امکان خریداری بلیت از سوی هواداران زن وجود ندارد! در فاز نخست بلیت‌فروشی باشگاه سپاهان برای مصاف با الاتحاد عربستان، ۳۰ هزار بلیت را عرضه شده تا هواداران بتوانند به قیمت ۲۰۰ هزار تومان برای سکوهای معمولی ورزشگاه و ۵۰۰ هزار تومان برای جایگاه ویژه، بلیت اولین مسابقه خانگی تیم‌شان در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را خریداری کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در سالیان گذشته همواره تاکید داشته که مسابقات باشگاهی و ملی در ایران باید با حضور تماشاگران زن برگزار شود. از سال گذشته روند میزبانی از تماشاگران زن در مسابقات باشگاهی آغاز شد و تیم‌های پرسپولیس و استقلال از حضور تماشاگران زن در ورزشگاه‌ها بهره بردند و سپس در فصل جدید و در حالی‌که ورزشگاه آزادی هنوز برای میزبانی از تماشاگران مهیا نیست، در سایر شهرها برای نخستین‌بار زنان به ورزشگاه رفتند و توانستند در شهرهایی مانند سیرجان، اراک و قزوین، مسابقات تیم مورد علاقه‌شان را از نزدیک تماشا کنند.

جریمه سنگین در راه است؟
مسئولان فدراسیون فوتبال البته پیشتر با استفاده از حربه انتخاب تماشاگران گزینشی سعی داشتند تا به نوعی کنفدراسیون فوتبال آسیا را در این زمینه متقاعد کنند اما حالا شرایط تغییر کرده و به نظر می‌رسد با توجه به عدم تخصیص بلیت برای زنان در تماشای مصاف تیم‌های سپاهان ایران و الاتحاد عربستان، جریمه سنگینی در انتظار باشگاه اصفهانی است؛ به‌ویژه آنکه ناظران (AFC) برای رصد شرایط به اصفهان سفر خواهند کرد و در این راستا، مدیران باشگاه سپاهان کار سختی برای متقاعد کردن آن‌ها دارند.

باشگاه سپاهان در رشته‌های مختلف از جمله فوتبال، هندبال، والیبال، والیبال نشسته، شمشیربازی، تیراندازی، ووشو و تیروکمان در حوزه زنان تیمداری می‌کند. گفته می‌شود که مدیران این باشگاه در تلاش هستند تا بخشی از ظرفیت ورزشگاه نقش جهان اصفهان را در اختیار تیم‌های ورزشی خود قرار بدهند تا با حضور آن‌ها، طلسم عدم حضور تماشاگران زن در ورزشگاه نقش جهان اصفهان شکسته شود.

سپاهانی‌ها در حالی قصد استفاده از این حربه را دارند که این موضوع، مصداق بارز انتخاب گزینشی تماشاگران زن است و با مفاد درخواست‌های (AFC) و (FIFA) از فدراسیون فوتبال ایران در این زمینه در تضاد است. همین مسئله باعث شده تا در آستانه اولین میزبانی سپاهان در فصل جدید، شرایط ویژه‌ای در اصفهان به‌وجود آید و باید دید مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به تصمیم بحث‌برانگیز سپاهانی‌ها چه واکنشی خواهند داشت و چه جریمه‌ای در انتظار فوتبال ایران به‌ویژه باشگاه سپاهان خواهد بود!
مرجع : خبرورزشی
برچسب ها: سپاهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها