به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۰:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۰ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۴۳۳۳۴۱

دخل ۱۵.۵ میلیاردی پژمان در یک هفته

دخل ۱۵.۵ میلیاردی پژمان  در یک هفته
گروه فرهنگ وهنر:  پژمان جمشیدی با مجموع فروش بالغ‌بر 15.5 میلیارد تومانی دو فیلم «هتل» و «شهر هرت»، پرفروش‌ترین بازیگر روی پرده سینماها، در یک هفته گذشته بود.
به گزارش فرارو، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، «هتل» خیلی زود توانست رقیب قدر خود یعنی «فسیل»‌ را از کورس رقابت برای صدرنشینی در گیشه هفتگی سینماها، کنار بزند و بنابر آنچه تا به امروز از عملکرد آن شاهد بوده‌ایم، دور از انتظار هم نیست که این فیلم به مسیر خود ادامه دهد و همچنان یکه‌تاز گیشه سینماها در 6 ماهه دوم امسال باشد.
در هفته‌ای که گذشت، ترکیب چهار فیلم صدرنشین فروش هفتگی سینماها تغییری نداشت اما «هتل»‌ با شتابی معنادار در حال بیشتر کردن فاصله خود از مدعیان دیگر گیشه هفتگی است.
فیلم پنجم جدول پرفروش‌ها اما این هفته تغییر کرد و فیلم تازه حامد بهداد یعنی «گیجگاه»‌ توانست در اولین هفته اکران عمومی خود، فیلم «نارگیل2»‌ را پشت‌سر بگذارد و در جایگاه پنجم فروش هفتگی قرار بگیرد.
در گزارش هفتگی «فرارو» از وضعیت فروش فیلم‌های سینمای ایران، عملکرد پنج فیلم پرفروش هفته سوم مهرماه 1402 را مرور می‌کنیم.
رتبه اول؛ هتل/ 13 میلیارد و 900 تومان
تکلیف این فیلم از ابتدا مشخص بود و نادیده می‌توان گفت احتمالا تا پایان امسال، فیلم دیگری نمی‌توان صدرنشینی در جدول فروش هفتگی را از آن بگیرد.
مسعود اطیابی به‌پشتوانه ظرفیت پژمان جمشیدی و محسن کیایی به‌عنوان نقش‌آفرینان اصلی فیلمش و البته استفاده حداکثری از تبلیغات در فضای مجازی، همچنان پیشتاز فروش هفتگی سینماهاست.
فیلم «هتل» در طول هفته گذشته با جذب 311 هزار مخاطب به سالن‌های سینما، نزدیک به 14 میلیارد تومان فروش داشت و بافاصله پرفروش‌ترین فیلم هفته بود.
مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون 26 میلیارد تومان بوده است.
رتبه دوم؛ بچه زرنگ/ 4 میلیارد و 350 میلیون تومان
شاید برخی اینگونه تصور می‌کردند که اتفاق غیرمنتظره‌ای که در هفته ابتدایی اکران «بچه زرنگ» رقم خورد این فیلم توانست فیلم قدرتمند «فسیل»‌ را در کورس فورش هفتگی پشت سر بگذارد، اتفاقی و از سر هیجان اکران یک انیمیشن تازه بوده است، اما استمرار این موفقیت در هفته دوم یعنی این فیلم به خوبی توانسته است مخاطبان خود را به سینماها فرابخواند.
تجربه اکران انیمیشن‌های سینمایی و استقبال خانواده‌ها از آن‌ها ثابت کرده است که همچنان از جنس از آثار ظرفیت احیای سینمای کودک در ایران را دارند.
انیمیشن «بچه زرنگ» این هفته 118 هزار مخاطب را به سینماها کشاند و 4 میلیارد و 370 میلیون تومان هم فروش کرد تا همچنان دومین فیلم پرفروش اکران هفتگی سینماها باشد.
مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون 8 میلیارد و 650 میلیون تومان بوده است.
رتبه سوم؛ فسیل/ 2 میلیارد و 350 میلیون تومان
اینکه فیلمی بعد از گذشت نزدیک به 7 ماه از آغاز اکران عمومی‌اش همچنان در کورس رقابت صدرنشینی در فروش هفتگی سینماها باقی مانده است، خودش یکی از دستاوردهای مهم فیلم «فسیل»‌ در زمینه اقبال مخاطبان محسوب می‌شود.
این فیلم استثنایی که همچنان بخش قابل توجهی از ظرفیت اکران عمومی سینماها را در اختیار خود دارد، در هفته‌ای که گذشت 54 هزار مخاطب دیگر را به سینماها کشاند و توانست 2 میلیارد 360 میلیون تومان هم فروش داشته باشد.
کارگردانی این فیلم را کریم امینی برعهده داشته و بهرام افشاری با همراهی هادی کاظمی، ایمان صفا و الناز حبیبی ایفاگر نقش‌های اصلی این فیلم هستند.
مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون 268 میلیارد و 123 میلیون تومان بوده است.
رتبه چهارم؛ شهر هرت/ 1 میلیارد و 450 میلیون تومان
دومین فیلم کریم امینی در اکران امسال هم همچنان با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه است.
در فیلم سینمایی «شهر هرت» پژمان جمشیدی ایفاگر نقش اصلی است که با احتساب فروش 1.5 میلیاردی این فیلم در هفته گذشته و فروش 14 میلیارد تومانی «هتل» می‌توان این بازیگر را با مجموع 15.5 میلیارد تومانی فروش فیلم‌هایش، پرفروش‌ترین بازیگر این هفته سینماها دانست.
فیلم «شهر هرت» که شبنم مقدمی و بابک کریمی هم در آن ایفای نقش کرده‌اند این هفته با 33 هزار مخاطب و فروش 1.5 میلیون تومانی، جایگاه چهارم را در جدول فروش هفتگی سینماها برای خود حفظ کرده است.
مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون 68 میلیارد و 250 میلیون تومان بوده است.
رتبه پنجم؛ گیجگاه/ 970 میلیون تومان
فیلم «گیجگاه» این هفته توانست با پشت‌سر گذاشتن فیلم «نارگیل2» به ترکیب پنج فیلم پرفروش هفته وارد شود.
همین هفته در گزارشی مشروح به نکات و حاشیه‌های این فیلم به کارگردانی عادل تبریزی پرداختیم و اشاره کردیم که با توجه به تمرکز فیلم بر نوستالژی دهه 70 و خاطرات سینمایی می‌تواند برای طیفی از مخاطبان سینما، تماشای آن جذابیت داشته باشد.
حامد بهداد ایفاگر نقش اصلی فیلم «گیجگاه» است که حالا توانسته رقبای عروسکی خود در فیلم «نارگیل2» را از کورس رقابت پرفروش‌های هفته، خارج کند.
«گیجگاه» در هفته‌ای که گذشت نزدیک به 24 هزار مخاطب داشت و فروشی معادل 975 میلیون تومان را هم در گیشه خود ثبت کرد.
مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکرانش به تازگی از مرز یک میلیارد تومان عبور کرده است.
برچسب ها: پژمان جمشیدی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها