به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۴۳۸۱۲۶

اضافه شدن روز امر به معروف به تقویم ایرانی

اضافه شدن روز امر به معروف به تقویم ایرانی
گروه سیاسی:سید ابراهیم رئیسی ، در مقام رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم اضافه شدن ۱۳ مناسبت به تقویم رسمی کشور از جمله روزی به نام «امر به معروف و نهی از منکر» را برای اجرا ابلاغ کرد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، این حکم که تحت عنوان ماده واحده «تعیین مناسبت‌های جدید برای درج در متن و ضمیمه تقویم رسمی کشور در سال ۱۴۰۳» ابلاغ شده، در میانه مهرماه گذشته به تصویب رسیده و شامل هشت مناسبت برای درج در تقویم رسمی کشور است.
از این هشت مناسبت رسمی می‌توان به روز نثر فارسی در یکم اردیبهشت‌ماه هر سال، روز قهرمان ملی در ۳۰ آبان، و روز «تکریم همسایگان» برای آخرین سه‌شنبه هر سال (چهارشنبه سوری) اشاره کرد.
در این میان روز امر به معروف و نهی از منکر برای دوم محرم، یعنی بر اساس تقویم قمری و نه تقویم شمسی، به ثبت رسیده است. بر اساس روایات شیعه، «قافله امام حسین(ع) روز دوم محرم در حالی‌که توسط لشکر حرّ بن یزید ریاحی محاصره شده بود به سرزمین کربلا رسید».
سال گذشته در خبرها آمده بود که روز ۲۱ تیرماه در تقویم با عنوان روز «حجاب و عفاف» نامیده شده و قرار است نهادها و دستگاه‌های دولتی، به مدت یک هفته، این موضوع را ترویج کنند.
بر اساس حکم جدید رئیس جمهور، پنج مناسبت نیز قرار است به ضمیمه تقویم رسمی کشور اضافه شود که از آن جمله است «روز ورود امام رضا (ع) به نیشابور» برای دهم تیرماه و «روز قیام مردم سیستان به خونخواهی شهدای کربلا» برای ۲۵ محرم.


 
برچسب ها: امر به معروف
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها