به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۴۳۸۷۲۰

قیمت دلار تا پایان سال چه می‌شود؟

قیمت دلار تا پایان سال چه می‌شود؟
گروه اقتصادی: از هفته گذشته تا کنون قیمت دلار در محدوده کانال 51 هزار تومان در نوسان بوده است. بازار در این روزها وارد فاز استراحت شده و نه امکان رشد بیشتر را دارد و نه انگیزه کاهش قیمت را دارد.به گزارش تجارت نیوز،
معامله‌گران می‌گویند با وجود ادامه داشتن جنگ حماس و اسرائیل، جو هیجانی بازار ارز کاهش پیدا کرده و دیگر از خرید و فروش هیجانی دلار در بازار خبری نیست. به نظر می‌رسد که معامله‌گران از خرید و فروش‌های هیجانی فاصله گرفته‌اند و روند بازار آرام شده است.

البته به نظر می‌رسد با وجود جو آرام بازار ارز، انتظارات تورمی در بازار همچنان وجود دارد. چراکه در روزهای گذشته صف خرید دلار سهمیه‌ای به بازار ارز برگشته است و مردم همچنان در تلاشند که سهمیه دو هزار دلاری سالانه خود را خریداری کنند. حتی اگر خرید آن کارمزد بالایی داشته باشد و سود محدودی برای آنها باقی بماند.

به نظر می‌رسد که دلالان از بازار خرید و فروش ارز سهمیه‌ای فاصله گرفته‌اند و اما خریداران فردی وارد بازار شده‌اند و به امید افزایش قیمت دلار در ماه‌های پایانی سال سهمیه دلار خود را خریداری می‌کنند تا از این طریق سود ببرند.اما پیش بینی‌ها درباره قیمت دلار در ادامه سال چه می‌گوید؟ بازار اکنون مستعد رشد قیمت بالای دلار نیست و به نظر می رسد که در روزهای آینده قیمت دلار نهایتا بتواند خود را تا کانال 52 هزار تومان بالا بکشد.

اما رشد بیشتری در ماه جاری در انتظار بازار نیست. اما از طرف دیگر، پیش بینی‌ها حاکی از این است که قیمت دلار در ماه های آینده روند افزایشی دارد و دولت اکنون با کمک فشردن فنر ارز سعی در کنترل قیمت دلار دارد. اما این کنترل ادامه‌دار نیست و پیش بینی می‌شود که در ماه های پایانی سال فنر قیمت دلار از حالت فشردگی خارج شود. اما نکته‌ای که کارشناسان عنوان می‌کنند این است که با توجه به مهار شدن تورم و کاهش انتظارات تورمی در جامعه، قیمت دلار امسال رشد شارپی ندارد و احتمالا امسال به سقف قیمتی سال گذشته برسد.
برچسب ها: قیمت دلار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها