به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۳:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۴ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۴۳۹۵۷۹

سرگیجه خریداران دلار در بازار

سرگیجه خریداران دلار در بازار
گروه اقتصادی:  قیمت دلار امروز 24 آبان 1402 در محدوده 50 هزار و 950 تا 51 هزار تومان در نوسان بود. درست مانند روز گذشته.به گزارش تجارت نیوز، از ابتدای این هفته دلار تلاش کرده که کانال عوض کند و یک گام به عقب بردارد اما تا این لحظه موفق نشده است. در این هفته قیمت دلار برای ساعاتی وارد کانال 50 هزار تومان شده اما در این کانال ماندگار نبوده و مدام به کانال 51 هزار تومان وارد شده است.

معامله‌گران بازار می‌گویند جو بازار از هیجانات پیشین تخلیه شده و معاملات محدود شده است. چون افزایشی‌های بازار در انتظار افزایش بیشتر قیمت هستند و کاهشی‌ها هم امیدوارند پس از چند هفته متوالی دلار کانال 50 هزار تومان را پس بگیرد. در این شرایط خریداران مصرفی و سرمایه‌گذاران خرد دچار سردرگمی شده‌اند و نمی‌دانند روند بازار به چه سمتی حرکت می‌کند.

بازار در یک ماه گذشته ثابت کرده که دلار به کف قیمتی جدید رسیده و این کف کانال 51 هزار تومان است. برای همین با ورود دلار به این کانال، تقاضا برای دلار در بازار بالا رفت. اما با فروکش کردن هیجانات جنگ حماس و اسرائیل در بازار، قیمت دلار کمی کاهشی شده و حالا بسیاری امیدوارند دلار وارد کانال 50 هزار تومان شود.معامله‌گران حرفه‌ای بازار می‌گویند اگر دلار به زیر کانال 50 هزار و 800 تومان برسد احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار وجود دارد و بازار کاهشی می‌شود. اما به شرط اینکه دلار برای چند روز زیر این رقم بماند.

کاهشی‌ها اما چشم انتظار رسیدن قیمت دلار به نیمه دوم کانال 51 هزار تومان هستند و می‌گویند اگر دلار این محدوده را رد کند، سیگنال افزایشی به بازار می دهد و قیمت‌ها به سمت بالا میل می‌کند. البته به نظر می‌رسد که افزایشی‌ها به تلاش و محرک بیشتری برای افزایش قیمت دلار نیاز دارند.
برچسب ها: قیمت دلار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها