به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۴۴۰۱۷۶

افزایش بودجه نظامی روسیه

افزایش بودجه نظامی روسیه
گروه بین الملل: به گفته وزارت دفاع بریتانیا، هزینه‌های "دفاعی" کرملین در سال ۲۰۲۴ به میزان ۳۰ درصد از کل بودجه عمومی کشور خواهد رسید. گفته می‌شود این اظهارات بر اساس "اسناد فاش شده وزارت خزانه‌داری روسیه" صورت گرفته است.
گفته می‌شود این میزان، نمایان‌گر افزایش قابل توجهی پیرامون حجم هزینه‌های نظامی مسکو است. وزارت دفاع بریتانیا اظهارات مذکور را با اشاره به "اسناد فاش شده وزارت خزانه‌داری روسیه" انجام داده است.
ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که "از آغاز جنگ تاکنون، حدود ۳۱۷ هزار و ۳۸۰ مهاجم روسی کشته و یا مجروح شده‌اند."در این زمینه گفته شده است که نیروهای اوکراینی "در طول ۲۴ ساعت گذشته نیز ۶۲۰ سرباز روسی را از پا درآورده‌اند."این نهاد ارتش اوکراین همچنین اشاره کرد که "نیروهای دفاعی اوکراین علاوه بر آن، ۵ هزار و ۴۲۲ تانک دشمن،   ۱۰ هزار و ۱۴۱  خودروی زرهی، ۷ هزار و ۷۲۶ سامانه توپخانه، ۸۹۶  راکت‌انداز چندگانه، ۵۸۶ سامانه ضد هوایی و ۳۲۳ هواپیمای جنگی را نیز از آغاز جنگ تاکنون، منهدم کرده‌اند."طبق اعلام رئیس اداره نظامی شهر کی‌یف در تلگرام، پدافند هوایی اوکراین در روز جاری بیش از ۱۰ "پهپاد شاهد" را در حومه کی‌یف رهگیری کرده است.
بر اساس آن، گفته می‌شود نیروهای مسلح روسیه نیمه شب جمعه هواپیماهای بدون سرنشین مذکور را از چند جهت به پرواز درآوردند و "یگان‌های پدافند هوایی نیز سپس تمامی اهداف را منهدم کردند." در حال حاضر پیرامون میزان تلفات یا خسارات احتمالی وارد شده به زیرساخت‌های غیرنظامی، گزارشی منتشر نشده است.
به گفته شهرداری پایتخت اوکراین، این دومین حمله پهپادی از سوی روسیه در ماه نوامبر بوده است.
پدافند هوایی اوکراین در روز ۱۰ نوامبر ۵ فروند از ۶  فروند "پهپاد شاهد" را که بر فراز کی‌یف در حال
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها