به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۲ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۴۴۱۲۱۴

گالانت: جنگ تا ۲ماه پس از آتش‌بس ادامه می‌یابد

گالانت: جنگ تا ۲ماه پس از آتش‌بس ادامه می‌یابد
گروه بین‌الملل: در آستانه آغاز آتش بس 4 روزه در نوار غزه، وزیر دفاع اسرائیل امروز پنجشنبه گفت که جنگ در غزه احتمالا تا دو ماه دیگر پس از پایان آتش بس ادامه می‌یابد.
یوآو گالانت، افزود: اولویت ما حذف رهبران سیاسی و میدانی حماس است. وی همچنین افزود: «درگیری‌ها پس از پایان آتش‌بس به شدت ادامه خواهد داشت و ما برای بازگرداندن ربوده‌شدگان بیشتر فشار خواهیم آورد». اظهارات گالانت در آستانه آتش بس میان اسرائیل و حماس است که بر سر آزادی اسیران اسراییلی در نوار غزه در ازای اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل قرار است از صبح روز جمعه لازم الاجرا شود.
در همین حال، حماس روز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد کشته شدگان نوار غزه بر اثر بمباران اسرائیل از زمان آغاز جنگ در 7 اکتبر به 14854 نفر رسیده است. این گروه توضیح داد که در میان کشته شدگان 6150 کودک و بیش از 4000 زن هستند.
شاخه نظامی حماس توقف چهار روزه جنگ را تایید کرد
گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس در شبکه تلگرام خود تایید کرد که از جمعه ۲۳ نوامبر ساعت هفت صبح یک توقف چهار روزه در جنگ برقرار خواهد شد. حماس گفته تمام نیروهای این گروه در این چهار روز دست از نبرد خواهند کشید. به گفته حماس در این مدت هر روز ۲۰۰ کامیون حامل کمک‌‌های بشردوستانه و چهار کامیون حامل سوخت به نوار غزه وارد می‌شود.
اسرائيل: کشف چهار تونل مهم در نوار غزه 
ارتش اسرائیل می‌گوید چهار تونل "مهم" حفر شده در اعماق زمین در نوار غزه و همچنین یک انبار سلاح که در زیر تخت فرزندان یکی از اعضای بلندپایه حماس پنهان شده بود را کشف کرده است. ارتش ویدئوهایی را در این رابطه بر روی پلتفرم اکس (توئیتر سابق) منتشر کرد. به گفته ارتش اسرائیل این تونل‌ها به یک شبکه برق متصل هستند که توسط حماس استفاده می‌شد. یکی از این تونل‌ها در بازرسی از منزل یکی از اعضای بلندپایه گروه حماس پیدا شد. 

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها