به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ساعت ۰۱:۴۲
کد مطلب : ۴۴۲۰۱۰

روزنامه اصولگرا: میزان محبوبیت رئیسی در جامعه ۲۰ درصد است

گروه سیاسی: روزنامه اصولگرا و وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، میزان محبوبیت حسن روحانی را ۵ درصد و ابراهیم رئیسی را ۲۰ درصد اعلام کرد!
حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در یکی از مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶
حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در یکی از مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶
روزنامه فرهیختگان، وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، ‌در گزارشی مدعی شد «برخی نظرسنجی‌ها» حاکی از آن است که محبوبیت حسن روحانی، رئیس‌جمهور پیشین، پنج درصد است و در ادامه نوشته که ابراهیم رئیسی «چهار برابر» او محبوبیت دارد! یعنی محبوبیت رئیسی در حالی که دو سال و چند ماه از ریاست جمهوری‌اش می‌گذرد، تنها ۲۰ درصد است. این روزنامه منبع نظرسنجی‌ها را اعلام نکرده، و توضیح نداده مطابق این نظرسنجی، 75 درصد باقیمانده مردم به کدام چهره یا چهره‌های سیاسی گرایش و علاقمند هستند.
در این گزارش به دلایل ثبت‌نام رئیسی از حوزه خراسان جنوبی در انتخابات خبرگان رهبری اشاره شده و آمده است او به این دلیل از تهران نامزد نشد تا فرصت «فضای رقابتی» را از حسن روحانی بگیرد!
حسن روحانی هفته گذشته تأیید کرده بود که برای نمایندگی دوره آینده مجلس خبرگان کاندیدا شده است و برخی رسانه‌ها نوشته بودند ابراهیم رئیسی برای آن که تعداد آرایش با رئیس‌جمهور پیشین مقایسه نشود، از حوزه‌ای خارج از تهران نامزد انتخابات خبرگان شده است.
روزنامه «فرهیختگان» در گزارش خود ثبت‌نام حسن روحانی و حرف‌های او درباره احتمال انتشار لیست انتخاباتی در تهران و برخی شهرها را نشانه آن دانسته که جریان سیاسی «اعتدالیون» قصد دارند با حمایت حسن روحانی در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان شرکت کنند. این روزنامه همچنین ادعا کرده که حسن روحانی با «کش‌دار کردن دعواها و طعنه‌هایی که از جانب ‌اصولگرایان تندرو مطرح می‌شود» قصد دارد شانس خود و همفکرانش در انتخابات دو مجلس را که قرار است اسفند امسال برگزار شود، بالا ببرد.
روحانی اواخر آبان در جلسه‌ای با وزیران و معاونان خودش در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفته بود: «بعد از ۹۸ فکر کردند که آب از سرشان گذشته و مهم نیست شرکت‌کننده [در انتخابات] کم باشد یا زیاد.» این در حالی است که به‌دنبال رد صلاحیت گسترده چهره‌های سیاسی نزدیک به اصلاح‌طلبان توسط هیئت‌های اجرایی که شامل چند نماینده کنونی مجلس نیز شده است، برخی چهره‌های اصلاح‌طلبان می‌گویند امکان شرکت و «رقابت» در این انتخابات وجود ندارد. در همین حال نگرانی‌ مقامات از احتمال مشارکت اندک مردم در انتخابات مجلس بعد از اعتراض‌های سال گذشته بازتاب بیشتری یافته و در تازه‌ترین اظهارنظر، سیداحمد خاتمی، عضو هیات‌ رییسه مجلس خبرگان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: «توطئه آینده دشمنان این است که این روز را به رفراندوم علیه نظام اسلامی مبدل کنند.» او از مردم خواست که با حضور در انتخابات به «میهن و وطن» خدمت کنند.

۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ۱۳:۴۰
صفر درصد (438610)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها