به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۴۴۱۸۸

به برد پرسپولیس در دربی خوش‌بین هستم

به برد پرسپولیس در دربی خوش‌بین هستم
گروه ورزشی:علی علیپور، مهاجم ایرانی باشگاه ژیل‌ویسنته پرتغال، در بازی هفته بیستم فصل گذشته مقابل فامالیکائو مصدوم شد؛ آسیب‌دیدگی زانو که حدود ۱۰ماه این بازیکن را از میادین فوتبال دور کرد. علیپور روزهای سختی را در این مدت پشت سر گذاشت و سرانجام هفته گذشته دقایقی برای تیمش به میدان رفت. او دقیقه۸۷ بازی با اسپورتینگ لیسبون و در زمانی که تیمش با نتیجه ۳بر یک عقب بود، وارد زمین شد و حالا امیدوار است در بازی‌های بعدی بیشتر فرصت بازی داشته باشد. علیپور درخصوص دوری چندماهه از میادین فوتبال و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ داد.

بعد از نزدیک به ۱۰ماه سرانجام به میادین فوتبال برگشتی. حتما احساس خوبی داری؟
خب، من روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتم ولی در همین مدت حمایت‌های باشگاه و کادر فنی و همچنین زحمات کادر پزشکی باعث دلگرمی‌ام شد و انگیزه زیادی داشتم که برگردم. خدا را شکر که مقابل اسپورتینگ لیسبون دقایقی کوتاه بازی کردم و امیدوارم در بازی‌های بعدی فرصت بیشتری برای نشان‌دادن خودم داشته باشم.

برخی تصور می‌کردند باشگاه ژیل‌ویسنته با توجه به اینکه فقط یک فصل دیگر با آنها قرارداد داشتی، با تو قطع همکاری می‌کند ولی این اتفاق رخ نداد.
بله، قرارداد من در پایان همین فصل به اتمام خواهد رسید ولی باشگاه از من حمایت کرد که این برایم ارزش زیادی داشت. حالا هم انگیزه زیادی دارم تا در بازی‌های باقیمانده تا جایی که امکان دارد به تیمم کمک کنم.

در ۱۲بازی فقط ۱۱ امتیاز گرفته‌اید و در جدول ۱۸ تیمی در رده سیزدهم قرار دارید. آیا این عملکرد ضعیفی برای تیم شما نیست؟
لیگ پرتغال واقعا سخت است ولی تلاش می‌کنیم تا در ادامه شرایط بهتری داشته باشیم. فاصله‌ها در جدول زیاد نیست و الان با تیم هفتم جدول ۵امتیاز فاصله داریم. اگر دو سه برد بیاوریم قطعا شرایط تغییر خواهد کرد.

برای فصل بعد چه تصمیمی داری؟
من بعد از چندماه دوری از میادین، تازه به بازی‌ها برگشته‌ام و از حالا هم چیزی در مورد فصل بعد مشخص نیست. من دوست دارم در فوتبال اروپا بمانم چون اینجا همیشه فضای خوبی برای پیشرفت بازیکنان ایرانی فراهم است ولی هنوز نمی‌دانم چه اتفاقاتی در آینده رخ خواهد داد. الان فقط روی بازی تمرکز کرده‌ام و اینکه بتوانم شرایط خوبی برای خودم و تیمم رقم بزنم.

قبول داری این مصدومیت باعث شد تا شانس رفتن به جام‌ملت‌های آسیا را هم از دست بدهی؟
من هنوز برای رفتن به جام‌ملت‌ها ناامید نیستم و چند بازی فرصت دارم تا خودم را نشان دهم. اگر عملکردم خوب باشد، قطعا زیرنظر کادر فنی تیم ملی قرار خواهم گرفت ولی اگر هم دعوت نشدم برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت می‌کنم.

به‌نظرت تیم ملی در جام‌ملت‌ها شانسی برای قهرمانی دارد؟
بله، چرا شانس نداشته باشیم. ما بازیکنان باکیفیت و خوبی داریم و کادر فنی تیم ملی هم باتجربه هستند.

بازی‌های لیگ ایران را هم دنبال می‌کنی؟
تا جایی که فرصت داشته باشم بازی‌ها و خبرها را دنبال می‌کنم.

حتما می‌دانی بعد از باخت پرسپولیس مقابل الدحیل، چه حاشیه‌هایی برای این تیم ایجاد شد. در این خصوص چه صحبتی داری؟
فوتبال همیشه برد و باخت دارد. قرار نیست پرسپولیس همه بازی‌ها را ببرد و هر فصل قهرمان شود. پرسپولیس در این چند سال افتخارات زیادی کسب کرد و در فصل جاری هم جزو مدعیان جدی قهرمانی در لیگ است. پرسپولیس در بازی با الدحیل هم نمایش خوبی داشت و چند موقعیت خوب را از دست داد که می‌توان به ضربه پنالتی اشاره کرد. اگر آن پنالتی گل می‌شد الان همه نظرها فرق کرده بود. این را هم درنظر بگیرید که پرسپولیس در یکی دوماه اخیر بارها با مصدومیت و سرماخوردگی نفراتش مواجه شد و چند بازیکن مؤثر خودش را برای مدتی طولانی از دست داد. همه این اتفاقات ممکن است هر تیمی را با مشکل مواجه کند.

فکر می‌کنی پرسپولیس دربی را ببرد؟
دربی شرایط خاص خودش را دارد ولی بازیکنان پرسپولیس بارها برد در این بازی مهم را تجربه کرده‌اند. من به برد پرسپولیس خوش‌بین هستم ولی مهم این است که هواداران هم پشت تیم باشند.

پرسپولیس برخلاف چند سال پیش که مهاجمانی مثل تو و مهدی طارمی را در خط حمله داشت، حالا با بحران مهاجم گلزن مواجه است. در این خصوص چه صحبتی داری؟
بازی در پرسپولیس سخت است و همیشه هواداران هم از مهاجمان انتظار گلزنی دارند. من و مهدی زوج خوبی بودیم، طارمی واقعا مهاجم فوق‌العاده‌ای است و توانایی خودش را بارها نشان داده است. امیدوارم مشکلات پرسپولیس در خط حمله هم برطرف شود تا مهاجمان این تیم هم گل بزنند و هواداران را خوشحال کنند.

به‌نظر تو پرسپولیس در این فصل شانس قهرمانی دارد؟
شک نکنید پرسپولیس شانس بالایی دارد. پرسپولیس فصل گذشته همه جام‌ها را درو کرد و امسال هم با وجود یحیی گل‌محمدی، افشین پیروانی و مدیریت آقای درویش، می‌توان به موفقیت پرسپولیس و قهرمانی دوباره این تیم در لیگ برتر امیدوار بود.
 
 
مرجع : همشهری آنلاین
برچسب ها: علی علیپور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها