به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۱ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۴۴۶۰۳۳

آپشن جدید خودروی تسلا که باورکردنی نیست

آپشن جدید خودروی تسلا که باورکردنی نیست
گروه فناوری: ایلان ماسک اعلام کرد که سایبرتراک توانایی حرکت روی آب را پیدا خواهد کرد. با این آپشن جدید، تسلا سایبرتراک عملاً نقش یک قایق را هم ایفا می‌کند.تسلا بالاخره پس از چندین سال انتظار و صدالبته حواشی فراوان، بالاخره اخیراً اولین دستگاه‌های سایبرتراک را طی رویدادی ویژه تحویل داد. همچنین در جریان این رویداد با نمایش ویدیوهایی، به ویژگی‌های مختلف این پیکاپ برقی پرداخت؛ از پیشرانه سه موتوره ۸۴۵ اسب بخاری و صفرتاصد ۲.۶ ثانیه‌ای تا ضد گلوله بودن سایبرتراک. با این حال، به نظر می‌رسد این پایان قابلیت‌های جذاب آن نیست و به گفته ایلان ماسک، در آینده توانایی حرکت روی آب را مثل یک قایق پیدا خواهد کرد.

حرکت روی آب، آپشن جدید سایبرتراک تسلا
ایلان ماسک در گذشته مدعی شده بود که Cybertruck می‌تواند روی آب‌های کم‌موج شناور بماند. ماسک به‌تازگی در پاسخ به ویدیویی از سرمایه‌گذار تسلا «سایر مریت» (Sawyer Merritt) در ایکس/توییتر سابق درباره قابلیت حرکت روی آب این پیکاپ، ادعایی جدید را هم مطرح کرد. ماسک اعلام کرد که با عرضه پکیجی در آینده، این امکان را برای این پیکاپ الکتریکی فراهم می‌کنند تا مسافت حداقل 100 متر را به‌صورت شنار روی آب مثل قایق طی کند. او البته جزئیات دیگری را به اشتراک نگذاشت و صرفاً اشاره کرد نوارهای دور درب‌های این خودرو برای جلوگیری از نفود آب به ارتقاء نیاز دارند.

در ویدیویی که مریت، یکی از سرمایه­‌گذاران تسلا منتشر کرده، «لارس موراوی» (Lars Moravy) به‌عنوان معاون بخش مهندسی تسلا می‌گوید سایبرتراک «تقریباً می‌تواند شناور بماند». او همچنین به خریداران پیشنهاد می‌دهد که با نصب یک موتور در سطح بیرونی این پیکاپ با قابلیت کنترل از طریق نمایشگر داخل کابین، آن را آماده سفر روی آب کنند.

جزئیات دیگری درباره آپشن جدید تسلا سایبرتراک در دسترس نیست و ماسک که همواره روی این قابلیت تاکید داشته، به‌جز چند اشاره سطحی اطلاعات دیگری تا به اینجا ارائه نداده است. باید منتظر ماند و دید که نهایتاً در عمل ساخته جدید تسلا می‌تواند یک محصول ترکیبی از خودرو و قایق شود یا قابلیت حرکت روی آب را حداقل به شکلی محدود ارائه کند یا خیر.این در حالی است که حتی توانایی آفرود Cybertruck هم طی چند وقت اخیر مورد بحث قرار گرفته است.
مرجع : گجت نیوز
برچسب ها: تسلا ایلان ماسک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها