به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۴ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۴۴۶۸۱۴
قبل از برگزاری انتخابات نمایشی ریاست‌جمهوری روسیه؛

پوتین، رهبر مخالفان را به تبعیدگاه سیبری منتقل کرد!

پوتین، رهبر مخالفان را به تبعیدگاه سیبری منتقل کرد!
گروه بین‌الملل: پس از اینکه حدود 3 هفته بود که خبری از رهبر اپوزیسیون روسیه نبود و نگرانی بسیاری از پایتخت‌های غربی و مقامات سازمان ملل را برانگیخت، خبرها حاکیست ولادیمیر پوتین، رهبر مخالفان خود را به سیبری منتقل کرده است!
سخنگوی الکسی ناوالنی روز دوشنبه اعلام کرد، رهبر زندانی اپوزیسیون روسی، که حدود سه هفته از او خبری نبود، به یک تبعیدگاه در منطقه قطب شمال منتقل شد. کیرا یارمیش در پلتفرم X گفت: "ما الکسی ناوالنی را پیدا کردیم. او اکنون در I-K-3 در مستعمره خارپ در منطقه خودمختار یامالوننتس است. الکسی در سلامت کامل است." شهر کوچک خارپ با حدود 5000 نفر جمعیت در منطقه دورافتاده یامالوننتس در شمال روسیه واقع شده است. که در آن شرایط سختی برای بازداشتی‌ها حاکم است و معمولاً برای محکومان جرایم خطرناک اختصاص دارد!
ناوالنی، فعال ضد فساد و برجسته‌ترین مخالف ولادیمیر پوتین، به اتهام «افراط‌گرایی»! در حال گذراندن حکم ۱۹ سال زندان است. از اوایل ماه دسامبر که او در یک منطقه واقع در منطقه ولادیمیر در 250 کیلومتری مسکو زندانی بود، بستگان و همکارانش، خبری از او نداشتند. ایوان ژدانوف، نزدیک به اپوزیسیون، در پلتفرم X گفت: «از ابتدا مشخص شد که مقامات می‌خواهند الکسی را به‌ویژه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری منزوی کنند» که برای مارس 2024 برنامه‌ریزی شده بود. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها