به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۵ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۴۴۸۷۲۴

واکنش آمریکا به حملات ترویستی کرمان 

واکنش آمریکا به حملات ترویستی کرمان 
گروه سیاسی:  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  درباره ارزیابی آمریکا از حملات تروریستی در کرمان ایران گفت: «بر اساس تمام اطلاعات موجود، برای ما روشن است که این یک حمله تروریستی بوده است.ما گزارش‌هایی را دیده‌ایم که می‌گوید داعش مسئولیتش را بر عهده گرفته است.»
به گزارش ایرنا، متیو  میلر در عین حال افزود: «نمی‌توانم از این تریبون ارزیابی رسمی را درباره اینکه مسئولیت بمب گذاری با چه کسی است، اعلام کنم، اما این حمله همه نشانه‌های حملات داعش را دارد.»سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: در مورد انفجار‌ها در ایران باید بگویم ما گزارش‌ها را از نزدیک دنبال کرده ایم. ما هیچ اطلاعات مستقلی برای ارائه نداریم. ما با خانواده‌های قربانیان که در این انفجار‌های وحشتناک جان خود را از دست دادند، ابراز همدردی می‌کنیم.
این مقام آمریکایی در عین حال گفت: هنوز برای نتیجه گیری در مورد دلیل این انفجار‌ها زود است، اما باید بگویم آمریکا هیچ نقشی در این حملات نداشته و هرگونه اظهارنظر بر خلاف این امر مضحک است. ما همچنین هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم اسرائیل در این انفجار نقش داشته است.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز گفت: ما گزارش‌ها در خصوص پذیرش مسوولیت انفجار‌های ایران از سوی کرمان را دیده ایم. وی در عین حال با سخت ارزیابی کردن قدرت گروه تروریستی داعش گفت: معتقدیم این گروه همچنان یک تهدید تروریستی فعال برای افغانستان و منطقه است. کربی همچنین گفت: ما هیچ نشانه‌ای از ارتباط تحولات در غزه با انفجار در ایران ندیده ایم؛ و در حال حاضر چنین ارتباطی وجود ندارد.

 
برچسب ها: کرمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها