به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۹:۲۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۴۵۰۲۰۹

افزایش یک میلیون تومانی قیمت سکه تمام

افزایش یک میلیون تومانی قیمت سکه تمام
گروه اقتصادی: نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز قیمت سکه ٣٢ میلیون و ٨۵٠ هزار تومان است در حالی که روز پنجشنبه قیمت سکه ٣١ میلیون و ٨۵٠ هزار تومان بود. در واقع، امروز قیمت سکه یک میلیون تومان بیشتر شد.به گزارش ایلنا؛محمد کشتی‌آرای از افزایش تقاضا در بازار طلا و سکه خبر داد و گفت: افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت‌ها شد.  امروز اتفاقی افتاد این بود که بر خلاف جهت بازار در حالی که نرخ دلار نسبت به روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته کاهشی بود، به دلیل افزایش تقاضا هم طلا و هم سکه حباب پیدا کرده و قیمت‌ها افزایش پیدا کرد. 

نایب ریس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه نرخ دلار در افزایش قیمت‌ها در بازار اثرگذار نبود، افزود: همزمان با افزایش تقاضا، انس جهانی هم بالا رفت و با توجه به بالا رفتن حباب، قیمت‌ها هم بالا رفت. کشتی‌آرای با اشاره به حباب قطعه سکه تمام بهار آزادی اظهار داشت: امروز قیمت سکه ٣٢ میلیون و ٨۵٠ هزار تومان است در حالی که روز پنجشنبه قیمت سکه ٣١ میلیون و ٨۵٠ هزار تومان بود و امروز قیمت سکه یک میلیون تومان بیشتر شد. 

وی گفت: در حال حاضر حباب سکه حدود ۶ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان است و نسبت به روز پنجشنبه حباب سکه حدود ٧٠٠ هزار تومان افزایش پیدا کرد که علت آن هم افزایش تقاضا است در حالی که امروز نرخ دلار نه تنها افزایشی نبود بلکه نسبت به دو  روز چهارشنبه و پنجشنبه کاهش داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره علت تقاضا برای خرید طلا و سکه در بازار تاکید کرد: این افزایش تقاضا دلایل متعددی دارد، امروز اولین روز از ماه رجب است و معمولا مناسبت‌ها در ماه رجب و شعبان زیاد می‌شود و مردم برای انواع جشن‌ و مراسم‌های عروسی و ... تقاضا برای خرید طلا و سکه دارند و همچنین نزدیک به عید نوروز است و از آنجایی که اواسط اسفند ماه، ایام رمضان شروع می‌شود، بنابراین تقاضا برای خرید ایجاد شده و کسی هم مقصر نیست. 

وی در پاسخ به این سوال که تقاضا برای چه قطعه‌ای از سکه بالا است، گفت: برای تمام قطعات سکه تقاضای خرید وجود دارد و مردم با توجه به وسع و توان خود تقاضای خرید دارند.کشتی‌آرای همچنین درباره پیش‌بینی‌های قیمتی در دو ماه باقیمانده سال تاکید کرد: بازار طلا حتی برای یک روز آینده هم قابل پیش بینی نیست و تحولات در بازار به شدت سریع هستند. 
برچسب ها: سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها