به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۵ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۴۶۲۱۱۸

نشست نتیجه‌بخش سران اتحادیه اروپا

نشست نتیجه‌بخش سران اتحادیه اروپا
گروه بین الملل: سران دولت‌های ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست دو روزه در بروکسل بر سر موارد فراوانی به توافق رسیدند. تصمیم‌ها به ویژه شامل ادامه ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین، یکسان‌سازی در امور مالی و تسهیلات برای کشاورزان می‌شود.
سران دولت‌های ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست دو روزه خود در بروکسل، بر سر موارد مختلفی به توافق رسیدند.
کشورهای اتحادیه اروپا در کنار اتخاذ لحن و سیاست تند‌تر در قبال عملیات نظامی اسرائیل در غزه، همچنین به ویژه پیرامون مسائل مربوط به ادامه ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین برای دفاع این کشور از خود علیه جنگ تجاوزکارانه روسیه، قانون‌گذاری یکسان در زمینه امور مالی و اعتباری و نیز تسهیلات برای کشاورزان، به توافق رسیدند. 
سران اتحادیه اروپا موافقت کردند سود دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه را برای حمایت از اوکراین استفاده کنند. قرار است که این سرمایه صرف خرید تجهیزات نظامی شود.
حال گفته شده است این سلاح‌های نظامی برای اوکراین احتمالا از منابع مختلفی تهیه خواهند شد. اولاف شولتس، صدراعظم جمهوری فدرال آلمان در این زمینه می‌گوید: «ما تصمیم گرفتیم که بتوانیم با پول اتحادیه اروپا در خارج از اروپا نیز سلاح خریداری کنیم.»
شولتس همچنین گفت: «ولادیمیر پوتین در محاسباتش اشتباه کرده است که ما در زمانی به حمایت خود از اوکراین ادامه نخواهیم داد.»
سران کشورهای اتحادیه اروپا همچنین بر سر تدوین قوانین یکسان در زمینه امور مربوط به دریافت وام، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری به توافق رسیدند.
تاکنون هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا قوانین خاص خود را در این مورد داشته است. به گفته صدراعظم آلمان محدودیت‌های ناشی از شرایط فعلی، دسترسی به وام را برای شرکت‌ها دشوار کرده است و این مسئله به این خاطر به عنوان یک مانع برای رشد اقتصادی، محسوب می‌شود. 
بر این اساس حال قرار است شرایط مذکور در سراسر اتحادیه اروپا به حالت استاندارد و یکسان درآید.
سران کشورهای اتحادیه اروپا همچنین بر سر برقراری تسهیلات برای کشاورزان به توافق رسیدند. این نکته به ویژه برای ایتالیا از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.
جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در این زمینه گفت: «ما از نتایج اجلاس سران کشورهای اتحادیه اروپا راضی هستیم؛ به این دلیل که امور مربوط به کشاورزی، کمک به کشاورزان و مبارزه با رقابت ناعادلانه در دستور کارمان قرار داشت.»نخست وزیر ایتالیا در این زمینه به ویژه از افزایش نرخ گمرک برای غلات وارداتی از روسیه استقبال کرده است.
 
برچسب ها: اتحادیه اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها