به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۹:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۲ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : ۴۶۳۰۴۳

نتانیاهو: با وجود مخالفت بایدن وارد رفح می‌شویم

گروه بین‌الملل: نخست‌وزیر اسراییل امروز یکشنبه گفت که اسرائیل با وجود مخالفت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وارد رفح خواهد شد.
نتانیاهو: با وجود مخالفت بایدن وارد رفح می‌شویم
بنیامین نتانیاهو با بیان اینکه عملیات علیه حماس در رفح با هیچ چیز متوقف نخواهد شد، خاطرنشان کرد: فشار نظامی و انعطاف در مذاکرات منجر به آزادی بازداشت شدگان خواهد شد.
نتانیاهو همچنین اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی بیش از 200 شبه نظامی را که در بیمارستان الشفا مخفی شده بودند در غزه کشتند.
در همین حال، دفتر نخست‌وزیری اسرائیل خبر داد که در جریان یک معاینه معمولی پزشکی از نتانیاهو وجود فتق در او تشخیص داده شده و او یکشنبه شب در بیمارستانی در اسرائیل از طریق «بیهوشی کامل» مورد عمل جراحی قرار خواهد گرفت و در ساعات بستری بودن او در بیمارستان، یاریو لوین، وزیر دادگستری، نخست‌وزیر خواهد بود.

چکیده سخنان نتانیاهو پیش از عمل جراحی
ما بر همه فشارها غلبه خواهیم کرد و با وجود مخالفت پرزیدنت بایدن به جنگ ادامه خواهیم داد.
ما برنامه های عملیاتی رفح را تأیید کردیم و اطلاعاتی که ارتش ما به دست آورد به ما کمک می کند تا آدم ربایان را پیدا کنیم.
اکنون انتخابات به معنای فلج کردن دولت به مدت هشت ماه است.
من ترجیح می دهم وضعیت امنیتی شمال (مرز با لبنان)  را از طریق دیپلماتیک حل کنم، اما اگر این تلاش ها به نتیجه نرسد، این کار را به روش های دیگر انجام خواهیم داد.
آمریکایی ها درخواست کردند که هیئتی را به واشنگتن بازگردانند و ما همچنان در حال مذاکره با آنها هستیم و من هنوز سفر آنها را تایید نکرده‌ام.
ما می‌خواهیم شرایط امنیتی مناسبی را برای بازگشت شهروندان خود به خانه‌های خود در شمال ایجاد کنیم.

یک فرمانده حزب الله لبنان ترور شد
در همین حال ارتش اسرائیل اعلام کرد ‎اسماعیل الزین، از فرماندهان انفورماتیک و ارتباطات ‎حزب الله را در جریان حمله پهپادی به منطقه کونین در جنوب ‎لبنان هدف قرار داده است.

پیشنهاد آمریکا به اسراییل برای انزوای کامل رفح به جای حمله زمینی
در حالی که تلآویو به عملیات نظامی در رفح «به عنوان آخرین پایگاه اصلی حماس» برای از بین بردن حماس اصرار دارد، رسانه‌های اسرائیلی امروز یکشنبه فاش کردند که چارلز براون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اخیراً پیشنهادی جایگزین برای حمله به رفح به همتای اسرائیلی خود هرزی هالوی ارائه کرده است. بر اساس آنچه روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد، این پیشنهاد شامل تامین امنیت مرز غزه با مصر با ابزارهای فناوری برای جلوگیری از قاچاق سلاح و انزوای شهر رفح در جنوب غزه است. این پیشنهاد همچنین شامل انجام حملات دقیق به رفح و ایجاد یک اتاق کنترل مشترک برای هماهنگی عملیات است. وی توضیح داد که «دستیابی به یک توافق جدید با قاهره و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای قطع مسیر قاچاق بین نوار غزه و خاک مصر، مهم‌تر و مؤثرتر از حمله زمینی به شهر مملو از آوارگان در فروپاشی حماس خواهد بود."
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها