به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب : ۴۶۴۶۰۵

شهر خان یونس بوی مرگ می‌دهد

شهر خان یونس بوی مرگ می‌دهد
گروه بین الملل: دولت بایدن تازه‌ترین دور مذاکرات با هدف دستیابی به آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌های اسرائیلی را «جدی» توصیف کرده است. در همین حال، فلسطینی‌هایی که به شهر خان یونس در غزه بازگشته‌اند، می‌گویند شهر بوی مرگ می‎‌دهد و شدت ویرانی به حدی است که قادر به یافتن خانه‌شان نبودند.
جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، گفت که ایالات متحده امیدوار است که در اسرع وقت توافقی به دست آید.او گفت که حماس در حال بررسی آخرین پیشنهاد ارائه شده در قاهره است.حماس نیز این موضوع را تایید کرده است.پیش از این، سخنگوی حماس گزارش‌های مربوط به پیشرفت را کم اهمیت جلوه داده بود.حماس پیشتر اعلام کرده بود خواهان پایان دائمی جنگ، خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه و اجازه ورود کمک‌های لازم به غزه است.با این حال، یکی از مقامات قطر که در مذاکرات نیز شرکت دارد، به بی بی سی گفت که پیشنهاد جدید به رفع کردن اختلافات کمک می‌کند.
در همین حال، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل خطاب به سربازان ارتش این کشور گفته است که اکنون زمان مناسبی برای انجام یک توافق است.به تازگی اسرائیل از ورود بیش از ۳۰۰ کامیون امدادرسانی به غزه خبر داده است که بیشترین تعداد در یک روز از زمان آغاز جنگ است.
در همین حال، فلسطینی‌هایی که به شهر خان یونس در غزه بازگشته‌اند، مناظر پیش‌ چشمشان را شهری ویران شده توصیف کرده‌اند.روایت‌‎ها و تصاویر بسیاری از شدت تخریب این اصلی‌ترین شهر غزه منتشر شده که توجه رسانه‌ها و افکار عمومی را برانگیخته است.
بسیاری از ساکنان شهر ظرف چند ماه پس از فرار به مناطق جنوبی‌تر، خانه‌های خود را مخروبه یافتند، و برخی دیگر گفتند که واقعا قادر نیستند خانه‌های خود را پیدا کنند.
یکی از ساکنان كه مادر چهار فرزند است گفت که «شهر بوی مرگ می‌دهد».یکی دیگر از ساکنان می‌گویند «حتی حیوانات هم قادر به زندگی در این شهر نیستند.»
اسرائیل می گوید که نیروهایش از جنوب غزه عقب‌نشینی کرده‌اند تا برای مرحله بعدی جنگ آماده شوند.
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل،  گفت که عقب‌نشینی نیروها از خان یونس بخشی از آمادگی برای حمله زمینی به شهر رفح در منتهی الیه جنوبی نوار غزه است.
در همین حال رهبران فرانسه، مصر و اردن مشترکا خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.امانوئل مکرون، عبدالفتاح سیسی و ملک عبدالله همچنین نسبت به حمله اسرائیل به رفح هشدار دادند. آنها می‌گویند این حمله «تنها مرگ و رنج بیشتری به همراه خواهد داشت.»از آغاز دسامبر سال گذشته میلادی که کارزار بمباران مناطق جنوب غزه شد، شهر خان یونس زیر حملات هوایی شدیدی قرار داشد.
با بمباران شدید نیروهای اسرائیلی، شهری با ۴۰۰ هزار سکنه به مرور به شهری متروکه تبدیل شد.
بسیاری دریافته‌اند که خانه‌هایشان غیرقابل سکونت است و اکنون چاره‌ای جز جمع‌آوری دارایی‌های باقی‌مانده و بازگشت به پناهگاه‌های موقت خود ندارند.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها