به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ ساعت ۲۳:۲۴
کد مطلب : ۴۶۴۶۰۶

​​​​​​​حمله به مقر شبه‌نظامیان سوری مورد حمایت ایران

​​​​​​​حمله به مقر شبه‌نظامیان سوری مورد حمایت ایران
گروه بین الملل: سخنگوی دیده‌بان حقوق بشر سوریه، اعلام کرد: هشت شبه ‌نظامی سوری که تحت فرماندهی ایران کار می‌کردند روز سه‌شنبه در حمله به مواضع آنها در استان دیرالزور در شرق سوریه کشته شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی حمله افراد مسلح ناشناس که احتمالا وابسته به گروه دولت اسلامی موسوم به داعش هستند به این مقر فرماندهی در حومه شهر المیادین در شرق دیرالزور، ۸ نفر از شبه‌نظامیان سوری که تحت فرماندهی سپاه قدس انقلاب اسلامی فعالیت می‌کردند، سر بریده شدند. این دومین حمله از نوع خود در کمتر از ۴۸ ساعت در همین منطقه بود. این منطقه مرزی جاده‌ای است که گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران برای انتقال نیروها، سلاح‌ها و حتی کالاهای مصرفی بین عراق و سوریه از آن استفاده می‌کنند

لبنان و مهاجران سوری
در تحولی دیگر در ارتباط با سوریه، در پی قتل پاسکال سلیمان، از رهبران حزب مسیحی «نیروهای لبنانی» که مخالف گروه حزب‌الله است، نگرانی از احتمال وقوع درگیری بین گروه‌های سیاسی رقیب در لبنان که علاوه بر بحران شدید اقتصادی از تنش ناشی از درگيری حزب‌الله و ارتش اسرائیل در مرزهای جنوبی رنج می‌برد، افزایش یافته است.
مقامات حکومتی و رهبران مذهبی تلاش می‌کنند تنش روزهای اخیر را که به کشمکش‌های خیابانی و حمله فیزیکی به مهاجران سوری منجر شده است، مهار کنند. پاسکال سلیمان، از رهبران محلی حزب نیروهای لبنانی در مناطق ساحلی عمدتا مسیحی‌نشین لبنان بود. ارتش لبنان روز دوشنبه گفت گروهی از اتباع سوری غروب یکشنبه تلاش کردند خودروی سلیمان را سرقت کنند ولی در این کشمکش او به قتل رسید و مهاجمان جسد او را به سوریه بردند. ارتش لبنان افزود که اکثر مهاجمان توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند. اما حزب نیروهای لبنانی روز سه شنبه ۲۱ فروردین در بیانیه‌ای روایت ارتش لبنان را رد کرد و گفت پاسکال سلیمان به دلیل «فعالیت و دیدگاه‌های سیاسی» مورد حمله قرار گرفت.
برچسب ها: سوریه داعش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها