به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۲ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۶۴۶۵۳

بیوگرافی ایلان ماسک، مرد همه کاره آمریکایی

گروه کسب و کار: ایلان ماسک کیست؟ ایلان ماسک یک کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی آفریقایی است که در دنیا او را به سرمایه‌گذاری‌هایی موفق و بلندپروازانه در صنایعی مانند هوا و فضا و وسایل نقلیه الکترونیکی و همینطور تاثیرگذاری در بازار ارزهای دیجیتال می‌شناسند. آمارهای رسمی نشان می‌دهند که او یکی از ثروتمندترین افراد حال حاضر دنیا به همراه بیل گیتس و جف بزوس است. در سال 2021 نیز ایلان ماسک از سوی مجله تایم به عنوان شخصیت سال انتخاب شد. در ادامه قصد داریم شما را با نکاتی از زندگی ایلان ماسک آشنا کنیم که قبلا نمی‌دانستید.
بیوگرافی ایلان ماسک، مرد همه کاره آمریکایی
سال‌های ابتدایی زندگی ایلان ماسک در آفریقای جنوبی سپری شد
ایلان ماسک در سال 1971 در پرتوریای آفریقای جنوبی متولد شد. مادر ماسک یک مدل اهل کانادا و پدرش نیز مهندس الکترومکانیک و اهل کشور آفریقای جنوبی می‌باشد. بعد از جدایی والدین ماسک در سال 1980، ایلان ماسک به همراه خواهر و بردار کوچک‌تر از خود به زندگی همراه با پدرشان ادامه دادند. ماسک در سن ۱۰ سالگی و پس از آشنایی با کامپیوتر Commodore VIC-20 متوجه شد که علاقه فراوانی به دنیای کامپیوتر و برنامه‌نویسی دارد.
بعدها ماسک به شکل خودآموز به یادگیری برنامه‌نویسی روی آورد و در سن ۱۲ سالگی اولین بازی ویدئویی خود را که با زبان بیسیک نوشته شده بود و Blastar نام داشت به مبلغ 500 دلار فروخت. علاوه بر علاقه‌ وافر به دنیای تکنولوژی و برنامه‌نویسی، ایلان ماسک از همان دوران کودکی نیز یک تاجر بالقوه نیز بود. او با ایده‌های تجاری جذاب خود، چندین مرتبه برادر، خواهر و پسرعموهایش را به کارهایی مانند «فروش تخم مرغ عید پاک» در محله‌شان گماشته بود و به این ترتیب به نوعی از آن‌ها برای کسب درآمد استفاده می‌کرد.

دوران تحصیل در دانشگاه
در ادامه مقاله زندگی ایلان ماسک به سال‌های تحصیل او می‌رسیم. ایلان ماسک در سن 19 سالگی موفق به اخذ پذیرش دانشگاه کوئینز ایالت اونتاریوی کانادا برای مقطع کارشناسی شد. او بعد از سپری شدن مدت زمان دو سال از دوران تحصیل خود در این دانشگاه، به دانشگاه پنسیلوانیا کشور آمریکا نقل مکان کرد و موفق به دریافت همزمان دو مدرک کارشناسی در رشته‌هایی مانند کارشناسی فیزیک و اقتصاد در سن 24 سالگی شد.
در سال ۱۹۹۵  میلادی ایلان ماسک به شهر کالیفرنیا نقل مکان کرد تا دوران دکترای خود را در زمینه‌ فیزیک کاربردی و علم مواد در دانشگاه استنفورد شروع کند؛ اما پس از گذشت تنها دو روز از آغاز دوره، تصمیم گرفت از ادامهی تحصیل در دانشگاه انصراف بدهد تا بتواند با تمرکز بیشتری ایده‌های کارآفرینانه‌ خود در زمینه‌هایی مانند اینترنت، انرژی‌های تجدید‌پذیر و همینطور فناوری‌های فضایی را دنبال کند. ایلان ماسک در نهایت در سال ۲۰۰۲ موفق شد عنوان شهروندی کشور ایالات متحده را به دست بیاورد تا به این ترتیب سه تابعیت آفریقای جنوبی، کانادا و آمریکا را به طور همزمان داشته باشد.

ایلان ماسک و پروژه‌هایی که مرزهای علم را جابه‌جا کرده‌اند

پروژه های ایلان ماسک

در سال 1995 میلادی ایلان ماسک به همراه بردار خود کیمبال موفق شد تا با داشتن سرمایه‌ای در حدود 28 هزار دلار که از پدرشان به آن‌ها رسیده بود، شرکت نرم‌افزاری و اینترنتی موسوم به Zip2 را راه‌اندازی کردند. این کمپانی تازه تاسیس راهنمای اینترنتی موسوم به City Guide را در اختیار روزنامه‌ها قرار داد. شرکت نوپا به سرعت به موفقیت رسید و با روزنامه‌های بزرگی همچون نیویورک تایمز و شیکاگو تریبیون همکاری کنند. با وجود اینکه ایده و سرمایه اولیه Zip2 متعلق به ایلان ماسک بود اما هیئت مدیره شرکت هرگز به او اجازه نداد تا پست ریاست شرکت را هم بر عهده بگیرد. در نهایت شرایط به گونه‌ای پیش رفت که شرکت کامپک در سال 1999 میلادی Zip2 را با مبلغ 341 میلیون دلار خریداری کرد.
جالب است بدانید که در حدود 7 درصد از هزینه خرید که معادل با 22 میلیون دلار می‌شود نیز به خود ایلان ماسک رسید تا او تا پیش از رسیدن به سن 3 سالگی تبدیل به یک میلیونر شود تا برای بلندپروازی‌های آینده خود سرمایه کافی داشته باشد.
پس از فروش شرکت Zip2، ایلان ماسک در سال ۱۹۹۹ میلادی به همراه یکی از دوستانش سرویس پرداخت اینترنتی موسوم به X.com را با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیون دلاری تاسیس کرد. یک سال بعد این شرکت تازه تاسیس با Confinity که سرویس انتقال پولی با نام PayPal در اختیار داشت، ترکیب شد.

اسپیس ایکس رویایی باشکوه برای تسخیر مریخ است
یکی دیگر از پروژه‌هایی که جایگاه بسیار مهمی در زندگی کاری ایلان ماسک دارد، پروژه‌ای موسوم به اسپیس ایکس است. دقیقا در ابتدای سال 2002 میلادی بود که ایلان ماسک با سرمایه‌ای در حدود 100 میلیون دلار  یک کمپانی فضایی تحت عنوان اسپیس اکسپلوریشن تکنولوجیز (Space Exploration Technologies) را تاسیس کرد. هدف اصلی ایلان ماسک از تاسیس چنین شرکتی، ارزان‌تر کردن پروازهای فضایی است.
در حال حاضر برنامه اصلی این کمپانی، مهاجرت مقرون‌به‌صرفه به مریخ با هدف سکونت انسان در این سیاره است. اسپیس ایکس که شاید بتوان گفت یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های حال حاضر ایلان ماسک باشد، قراردادی با ناسا بسته است که فرودگری برای فضانوردان پروژه آرتمیس بسازد. این پروژه بزرگ قرار است تا  پایان سال ۲۰۲۵ سفر به ماه را برای بار دوم در تاریخ محقق کند. بخش دیگری از تلاش‌های شرکت اسپیس ایکس، پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک است که توجه بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کرده است.

در سال 2004 میلادی ایلان ماسک تبدیل به یکی از سرمایه‌گذاران اصلی پروژه تسلا شد
یکی از جنبه‌های مهم زندگی کاری ایلان ماسک، شرکت تسلا است. ایلان ماسک همواره گفته است که از گذشته‌های دور به خودروهای الکتریکی علاقه شده است و با این تفاسیر او در سال 2004 میلادی تبدیل به یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاران پروژه تسلا شد. ماسک همواره یکی از سرمایه‌گذاران فعال در کمیته هیئت مدیره این شرکت بود تا آن‌که در نهایت در سال ۲۰۰۷ به ‌عنوان رئیس هیئت ‌مدیره یک کودتا در تسلا انجام داد. او در ابتدا مارتین ابرهارد بنیان‌گذار و مدیرعامل وقت تسلا را از  تمامی سمت‌های خود برکنار و در نهایت او را از پست هیئت ‌مدیره شرکت تسلا نیز اخراج کرد.
در سال  ۲۰۰۸ میلادی و همزمان با بحران مالی جهانی، ایلان با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون دلاری در تسلا و اعطای وام ۴۰ میلیون دلاری دیگری به این کمپانی آن را از خطر ورشکستگی نجات داد و در همان سال تحت عنوان مدیر عامل انتخاب شد. شرکت تسلا بی‌تردید موفق‌ترین شرکت جهان در زمینه تولید خودروهای برقی است و بخش بسیار زیادی از ثروت شخصی ایلان ماسک مدیون موفقیت این کمپانی است.

طرح هایپرلوپ در سال 2013
در ادامه بیوگرافی و زندگی ایلان ماسک به طرح هایپرلوپ می‌رسیم. ایلان ماسک در سال 2013 میلادی از طرح خود با محوریت سیستم حمل و نقل عمومی پرسرعت با استفاده از لوله‌های خلا رونمایی کرد. در این طرح پیشگام، کپسولی که حامل مسافران یا بار است با استفاده از نیروی پیشرانه مغناطیسی خطی در لوله‌ای با فشای هوای کم نزدیک به خلا می‌تواند به سادگی به سرعت‌هایی بالاتر از سرت صوت دسترسی پیدا کند.
بعد از حواشی بسیار ایلان ماسک 12 تکنسین را از تسلا موتور و اسپیس ایکس مامور کرد تا ظرف مدت زمان 9 برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی طرح‌های مفهومی این سیستم را شروع کنند. طرح ماسک در شرایطی که از نظر فنی ممکن باشد، یکی از سریع‌ترین و در عین حال ارزان‌قیمت‌ترین سیستم‌های حمل و نقل برای مسافت‌های طولانی خواهد بود. هر چند که سرمایه اولیه راه‌اندازی سیستمی با این شرایط بسیار بالا است؛ به گونه‌ای که طبق برآورد کارشناسان هزینه ساخت هایپرلوپ میان لس آنجلس و سان فرانسیکو در حدود 6 میلیارد دلار به صورت تقریبی برآورد می‌شود.

باتری‌های پاوروال و گیگافکتوری شرکت تسلا
فعالیت‌های شرکت تسلا صرفا به تولید خودروهای الکتریکی محدود نمی‌شود. در سال ۲۰۱۵ میلادی شرکت تسلا از باتری‌های خانگی و صنعتی خود با نام Powewall رونمایی کرد. این باتری‌ها به صاحبان خانه‌هایی که از پنل‌های خورشیدی به منظور تامین انرژی خود استفاده می‌کنند، این پتانسیل را می‌دهد که در روز انرژی خورشیدی را ذخیره کرده و سپس در شب آن را مصرف کنند. حتی در صورتی که خانه‌ای مجهز به پنل‌های خورشیدی نباشد هم باتری‌های پاوروال با ذخیره کردن انرژی در ساعات کم باری شبکه و مصرف و یا تزریق آن به شبکه در طول ساعات اوج مصرف برق به کاهش معنادار هزینه برق خانواده‌ها کمک بسیاری می‌کنند.
یکی دیگر از پروژه‌های عظیم و جاه‌طلبانه‌ ایلان ماسک و شرکت تسلا، گیگافکتوری است؛ کارخانه‌‌ای غول‌آسا که وظیفه‌ تولید باتری‌های تسلا را بر عهده دارد. این کارخانه‌ عظیم که در ایالت نوادای آمریکا واقع شده است، مساحتی معادل با ۳۰۰۰ هکتار یا سه برابر سنترال پارک شهر نیویورک دارد.
به طور کلی گیگافکتوری با کاهش ۳۰ درصدی قیمت نهایی باتری نه ‌تنها برای تسلا بلکه برای تمامی شرکت‌ها و صنایعی که به نوعی با باتری سر و کار دارند، مفید خواهد بود. به همین دلیل است که پاناسونیک پس از معرفی خودروی الکتریکی تسلا مدل 3 و مشخص شدن برنامه‌های گیگافکتوری، تصمیم گرفت ۳.۸ میلیارد دلار در این کارخانه سرمایه‌گذاری کند.

اوپن ای آی تلاشی از سوی ایلان ماسک برای ورود به حوزه هوش مصنوعی بود
انتهای سال 2015 میلادی در زندگی ایلان ماسک مصادف با تاسیس سازمان غیرانتفاعی اوپن ای آی OPEN AI شد؛ شرکتی که در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی فعالیت می‌کند و قصد دارد اطمینان حاصل کند که در آینده هوش مصنوعی بشر را به چالش نخواهد کشید. ایلان ماسک بعد از گذشت مدت زمانی با هدف پیشگیری از بروز مشکلات بیشتر اوپن ای آی با تسلا از هیئت مدیره این سازمان کناره‌گیر کرد.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایلان ماسک از آن زمان تا به حال بارها و بارها علیه این کمپانی صحبت کرده است. حتی ماسک شرکت جدیدی در حوزه هوش مصنوعی راه‌اندازی کرده است که اپلیکیشن رقیبی را برای برای هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی (Chat GPT) شرکت اوپن ای‌آی به بازار عرضه کرد. این میلیاردر پرحاشیه که معتقد است هوش مصنوعی بشریت را نابود می‌کند، حال مشغول توسعه شرکت هوش مصنوعی جدیدی موسوم به ایکس ای‌آی (xAI) است.

نورالینک، سولارسیتی و بورینگ کمپانی
ابتدای سال ۲۰۱۶ بود که کمپانی تسلا شرکت توسعه‌دهنده انرژی خورشیدی سولارسیتی (SolarCity) را تحت ‌فشارهای ایلان ماسک در یک معامله ۲.۶ میلیارد دلاری خریداری کرد؛ خریدی بسیار پرحاشیه که به شکایت سهامداران تسلا از ماسک ختم شد و او را به تحت فشار قرار دادن اعضای هیئت مدیره به منظور خرید و نجات این شرکت متهم کردند.
در طول همان سال بورینگ کمپانی یا Boring Company هم توسط ایلان ماسک تاسیس شد؛ شرکتی که ماموریت دارد تا شبکه‌ای منسجم از تونل‌ها را در زیر و اطراف شهرها حفر کند تا رانندگی با سرعتی بالا و بدون وجود هیچ نوع ترافیکی صورت گیرد. نخستین شبکه از این تونل‌ها در سال 2021 میلادی در شهر لاس وگاس مورد استفاده قرار گرفتند.
سال 2017 را می‌توان نقطه عطفی در زندگی کاری ایلان ماسک دانست. در سال 2017 هم ایلان ماسک کمپانی نورالینک یا Neuralink را راه‌اندازی کرد که این شرکت هدف خود را ساخت دستگاه‌هایی به منظور کاشت آن‌ها در مغز انسان معرفی کرده است. ایلان ماسک بر این باور است که وجود چنین ابزاری به افراد این امکان را خواهد داد تا کارهای خود را صرفا با استفاده از ذهن خود انجام دهند. لازم به ذکر می‌باشد که بعد از تکمیل شدن مراحل آزمایشات و تحقیقات بر روی خوک‌ها و میمون‌ها، این پروژه سرانجام بعد از کش و قوس‌هایی فراوان موفق شد تا در سال 2023 مجوز انجام آزمایشات را بر روی انسان‌ها به دست بیاورد.

ایلان ماسک و شبکه ایکس
ایلان ماسک در سال 2022 سهام یکی از برجسته‌ترین غول‌های دنیای رسانه یعنی شبکه ایکس (توییتر سابق) را خریداری کرد و بعد از گذشت مدتی با پیشنهاد ملحق شدن به هیئت مدیره این شرکت روبرو شد. ماسک در اقدامی تعجب‌برانگیز این پیشنهاد را رد کرده و خواهان خرید کامل این شبکه اجتماعی به قیمت 44 میلیارد دلار شد. با سپری شدن چند ماه، ایلان ماسک تلاش کرد تا از پیشنهاد خود به منظور خرید توییتر عقب‌نشینی کند. اما در طرف مقابل توییتر نیز به سرعت روند شکایت از او را شروع کرد تا این میلیارد را وادار به خرید این شرکت کند.
در ادامه ماجرا ایلان ماسک توییتر را خریداری کرد و در همان روز اول بسیاری از مدیران اجرایی ارشد توییتر را اخراج کرد؛ به گونه‌ای که بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه، تقریبا نصف کل کارکنان شرکت توییتر اخراج شدند. ضمنا ایلان ماسک با فروش تیک‌های آبی به کاربران با قیمت 8 دلار یک منبع درآمد جدید را برای توییتر ایجاد کرده و شروع به بازگرداندن بسیاری از حساب‌های مسدود شده کرد که در این بین حساب توییتری دونالد ترامپ در راس آن‌ها بود.

فعالیت‌ها و مواضع در بازار کریپتو

مواضع ایلان ماسک در مورد کریپتو

امکان ندارد که از زندگی ایلان ماسک صحبت کنیم و اشاره به فعالیت‌های این تاجر و کارآفرین در بازار کریپتو نداشته باشیم. بدون تردید می‌توانیم ایلان ماسک را در صنعت ارزهای دیجیتال چهره‌ای موثر و جنجالی بدانیم. اصولا سرمایه‌گذاری‌های ایلان و شرکت‌های تابعه او در بیت کویت و میم‌کوین‌ها در بازه‌های زمانی مختلف به شدت بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است.
ایلان ماسک بر این باور است که ارزهای فیات به نوعی کلاه‌برداری به شمار می‌آیند و ارزهای دیجیتال را به عنوان یک راه حل در مقابل ارزهای فیات می‌داند. به عقیده ماسک ارزهای دیجیتال نابودشدنی نیستند و نهادهای نظارتی نیز نباید برای کاهش سرعت پذیرش آن تلاش کنند. گفتنی است که ایلان ماسک افشا کرده که به صورت شخصی در ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریم و همینطور دوج کوین سرمایه‌گذاری کند. در ادامه این بخش مهم‌ترین تاثیراتی که فعالیت‌های اقتصادی ایلان ماسک بر بازار کریپتو داشته است را به شما معرفی خواهیم کرد.

رابطه ایلان ماسک و بیت کوین
یکی از مهم‌ترین مواضع ایلان ماسک در بازار ارزهای دیجیتال، ابراز علاقه او به بیت کوین است. یکی از شایعاتی که در خصوص ایلان ماسک در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد این است که او همان ساتوشی ناکاموتو خالق ناشناس بیت کوین است که قبلا فاش کرده بود که علاوه بر بحث سرمایه‌گذاری شخصی خود در این ارز دیجیتال، کمپانی اسپیس ایکس مقداری بیت کوین را هم در اختیار دارد. اخیرا هم ایلان ماسک اعلام کرده است که به دنبال استفاده از بین کوین به عنوان پول در مریخ است.
با این وجود باید گفت که موضوع بیت کوین و شرکت تسلا بسیار متفاوت می‌باشد. تسلا در ابتدای سال ۲۰۲۱ سرمایه‌گذاری هنگفت ۱/۵ میلیارد دلاری در بیت کوین انجام داد؛ اما در سال ۲۰۲۲ به دلیل نگرانی‌هایی که درباره این ارز دیجیتال وجود داشت، حدود ۷۵ درصد از بیت کوین‌هایش را فروخت. ارزش کنونی بیت کوین‌های تسلا در حدود 275 میلیون دلار است و به نوعی می‌توان گفت که شرکت تسلا تحت نظر ایلان ماسک یکی از برجسته‌ترین سرمایه‌گذاران نهادی در این ارز دیجیتال به شمار می‌آید.

یکی از حواشی پر سر و صدا در بازار کریپتو، موضع ماسک نسبت به دوج کوین است
قطعا یکی از جنبه‌های مهم زندگی کاری ایلان ماسک مربوط به فعالیت در بازار رمز ارزها می‌شود. ایلان ماسک بارها به صورت علنی اذعان داشته که قصد دارد تا در دوج کوین سرمایه‌گذاری کند و رشته توییت‌های کنایه‌آمیز او در خصوص دوج کوین نیز به همواره به نوسانات قیمتی این میم کوین دامن زده است؛ موضوعی که باعث شد تا سرمایه‌گذاران دوج کوین علیه ایلان ماسک اقدام به تنظیم شکایت کنند و او را به دست کاری در بازار در راستای منفعت شخصی خود متهم کنند.
ضمنا باید به این مساله هم اشاره کنیم که ایلان ماسک از دوج کوین به عنوان یک ابزار پرداخت در شرکت‌های تحت نظر خود یعنی تسلا، بورینگ کمپانی و اسپیس ایکس استفاده می‌کند. این ابرمیلیارد به دفعات در شبکه‌های اجتماعی شرکت‌های مختلفی مانند مک دونالد را به پذیرش دوج کوین تشویق کرده است.

ایلان ماسک دیدگاه‌های جالبی در ارتباط با حیات فرازمینی دارد
همانطور که تا به این بخش از مقاله نیز متوجه شدید در زندگی ایلان ماسک، علاقه به نجوم نقشی مهم را داشته است. به طور کلی ایلان ماسک بر این باور است که به احتمال فراوان حیات ساده در سایر سیارات موجود باشد. اما در خصوص حیات هوشمند ایلان ماسک می‌گوید:" به نظر من ممکن است که حیات هوشمند دیگری نیز در جهان قابل رویت وجود داشته باشد. هرچند که من فکر می‌کنم احتمال وجود حیات هوشمند از عدم وجود آن بسیار بیشتر است".

ایلان ماسک دارای ثروتی افسانه‌ای است
یکی از جنبه‌های مهم زندگی ایلان ماسک برای مردم عادی، کارشناسان و خبرنگاران، میزان درآمد و ثروت این شخصیت برجسته است. در سال 2021 میلادی ایلان ماسک همزمان با رشد قابل توجه ارزش سهام کمپانی تسلا با پشت سر گذاشتن جف بزوس تبدیل به ثروتمندترین مرد جهان شد و برای بیشتر از 2 سال بدون هیچ مشکلی موفق شد تا این جایگاه خود را به خوبی حفظ کند. با این وجود می‌توان گفت که خرید ایکس به بهایی سنگین و کاهش پیدا کردن قیمت آن، تاثیری منفی در موقعیت او به وجود آورد.
جالب است بدانید که در شروع سال 2024 میلادی ایلان ماسک همچنان به عنوان ثرومندترین مرد دنیا شناخته می‌شد که در هفته‌های ابتدایی زمستان، برنارد آرنو کارآفرین مشهور اهل کشور فرانسه موفق شد تا از پیشی بگیرد. به طور کلی ثروت خالص ایلان ماسک و برنارد آرنو هر کدام بیشتر از 200 میلیارد دلار می‌باشد و فاصله آن‌ها نیز در طول ماه‌های اخیر به کمترین حد خود رسیده است.
شایان ذکر است که ایلان ماسک بیش از 50 درصد از ثروت خود را مدیون آن سهامی است که در کمپانی تسلا دارد و در حقیقت همواره این رشد یا کاهش ارزش شرکت تسلا بوده که جایگاه او در میان ابر میلیاردرهای جهان را تعیین کرده است. برای اینکه بتوانید درک واضح‌تری از میزان درآمد ایلان ماسک داشته باشید، می‌توانید درآمد او را در هر ثانیه در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به صفحه درآمد ایلان ماسک در هر ثانیه مراجعه کنید.

ایلان ماسک ابرمرد دنیای علم و فناوری است
ایلان ماسک به عنوان پردرآمدترین فرد در دنیا، شخصیتی جنجالی به همراه ایده‌هایی بلندپروازانه دارد. به طور کلی ایلان ماسک در زمینه‌هایی مانند اینترنت، فضا و منابع انرژی تجدیدپذیر فعالیت می‌کند که برای آینده بشر بسیار حیاتی هستند. به باور بسیاری از کارشناسان ایلان ماسک چالش‌هایی جدی را پیش روی خود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به حفظ ثبات و سودآوری شرکت‌های تحت کنترل، مدیریت جنجال‌ها و حواشی، حفظ جایگاه ثروتمندترین مرد جهان و تحقق اهداف بلندمدت اشاره کرد. در حقیقت کسب موفقیت در این زمینه‌ها تا حدی زیادی میزان دستیابی ایلان ماسک به اهداف خود را نشان خواهد داد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها