به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۲ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : ۴۶۴۷۷۱

قحطی در غزه، جنگ را طولانی‌ می‌کند

قحطی در غزه، جنگ را طولانی‌ می‌کند
گروه بین الملل:  لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده،در جسله استماع سنای این کشور گفت که در صورت بروز قحطی گسترده و مرگبار در غزه، احتمالا خشونت‌ها افزایش خواهد یافت و جنگ نیز طولانی‌تر می‌شود. وی اما این اتهام را که اسرائیل مسئول نسل‌کشی در نوار غزه است، رد کرد.
شش ماه پس از تهاجم هوایی و زمینی اسرائیل به نوار غزه ، این منطقه با خطر قحطی گسترده روبه‌روست.
نهادهای امدادی بشردوستانه می‌گویند که اسرائیل اجازه فرود کافی غذا، دارو و دیگر لوازم ضروری زندگی به نوار غزه را نمی‌دهد. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اسرائیل را متهم کرده که از گرسنگی به عنوان سلاحی در جنگ علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند.
لوید آستین در پاسخ به این سئوال سناتورهای آمریکایی که تبعات قحطی گسترده در غزه چه خواهد بود، گفت: «به خشونت‌ها دامن می‌زند و مطمئنا بر طولانی شدن جنگ تاثیر خواهد گذاشت.»
وزیر دفاع ایالات متحده در ادامه سخنان خود به کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: «حتما لازم نیست که چنین اتفاقی بیفتد... ما همچنان باید نهایت تلاش خودمان را بکنیم و از اسرائیل بخواهیم که کمک‌های بشردوستانه فراهم بیاورد.»اسرائیل مدعی است که سرعت ورود کمک‌ها به نوار غزه بیشتر شده، اما این امر مورد مناقشه است به طوری که سازمان ملل متحد می‌گوید که این کمک‌ها برای برآوردن نیازهای حیاتی مردم غزه از حداقل نیز کمتر است.
 آستین عنوان کرد که باید دید آیا افزایش میزان کمک‌ها می‌تواند ادامه بیاید یا نه. وی افزود که اگر اسرائیل تمایزی میان مردم فلسطین و گروه حماس قائل نشود، «تروریسم بیشتری پدید خواهد آمد».وی سپس ضمن رد این اتهام که اقدامات اسرائیل در موار غزه به مثابه نسل‌کشی است، گفت: «ما شواهدی دراین‌باره نداریم.»
 
برچسب ها: غزه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها