به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۴۶۵۳۶۵

حسرت این رکورد بر دل آلونسو و لورکوزن ماند

حسرت این رکورد بر دل آلونسو و لورکوزن ماند
گروه ورزشی:سلطنت بایرن مونیخ بر بوندسلیگا بالاخره امشب به پایان رسید و آلمان پس از یازده سال، قهرمان دیگری را به خود می‌بیند.به گزارش "ورزش سه"، سال‎‌های زیادی بود که باواریایی‌ها بر کل کشور آلمان چیرگیِ کاملی داشتند و همه عناوین را مال خود می‌کردند؛ اما سرانجام بازیکنی که سه بار با بایرن طعم قهرمانی چشیده بود، به عنوان مربی به این لیگ آمد تا لورکوزن را برای اولین بار در تاریخ‌شان به قله فوتبال آلمان برساند.

این اتفاق زودتر از پایان فصل و در هفته بیست و نهم رخ داده است ولی اکنون فرصتی است تا نگاهی به سریع‌ترین جشن‌های قهرمانی تاریخ بوندسلیگا داشته باشیم که همگی در یک دهه گذشته و به لطف نتایج درخشان بایرن مونیخ ثبت شده است.

فصل 2014-2015: هفته سی‌ام
سومین قهرمانی متوالی بایرن به سادگی بدست آمد. شواین‌اشتایگر که فصل پایانی‌اش را سپری می‌کرد، گل پیروزی بخش را در برابر هرتابرلین به ثمر رساند تا جام را برای هشتمین و آخرین بار بالای سر ببرد.
در پایان بایرن با 79 امتیاز اول و وولفسبورگ با 69 امتیاز دوم شد.

فصل 2017-2018: هفته بیست و نهم
ابتدای فصل برای باواریایی‌ها خوب پیش نمی‌رفت و دورتموند با پیتر بوش صدر را در اختیار داشت. پس از اخراج آنچلوتی و حضور یوپ هاینکس بر روی نیمکت آلیانز آرنا، معادلات تغییر کرد و بردهایِ پشت سر هم از راه رسید. برد پرگل مقابل آگزبورگ تیر خلاص بود و بیست و هفتمین جام هم نصیب اف سی هالیوود شد.
بایرن فصل را با 84 امتیاز تمام کرد و شالکه با 63 امتیاز دوم شد.

صل 2012-2013: هفته بیست و هشتم
دورتموند دو سال پیاپی بود که سینی نقره‌ای را از آن خود می‌کرد و فرمانروای لیگ بود. اما بایرن تحملش بیش از این نبود و رکوردهای بی‌شماری را برای قهرمانی جابجا کرد؛ آنها تمامی هفته‌ها را صدرنشین بودند، بیشترین امتیاز در تاریخ بوندسلیگا را کسب کردند، کمترین تعداد باخت را داشتند، بیشترین تعداد برد را بدست آوردند و با 25 امتیاز اختلاف با دورتموند، زودترین تاج‌گذاری را ثبت کردند.
این آغاز یک امپراطوری طولانی بود.

فصل 2013-2014: هفته بیست و هفتم
روند عالی آنها در سال بعد هم ادامه داشت و حتی بعضی از رکوردهای فصل گذشته خودشان هم به دست خود آنها جابجا شد.19 پیروزی متوالی و 28 بازی بدون باخت، خود یک چیز جدید بود.بایرنِ پپ در آن فصل فقط دو شکست داشت که هر دو هم بعد از قطعی شدن عنوان‌شان بود. 90 امتیاز یعنی اینکه فقط یک امتیاز از فصل پیش کمتر دشت کردند و این آمار پابرجا ماند.حالا پس از قهرمانی ژابی آلونسو با تیمش، ممکن است بسیاری از این رکوردها به دست بایر لورکوزن بیفتد و اتفاقات جدیدی در تاریخ فوتبال آلمان رقم بخورد.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها