به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۹:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۴۶۶۱۶۵

مطمئن هستم که پرسپولیس قهرمان می‌شود

مطمئن هستم که پرسپولیس قهرمان می‌شود
گروه ورزشی: در یکی از بازی‌های مهم هفته بیست و چهارم لیگ برتر، پرسپولیس در آبادان به مصاف صنعت نفت رفت و با سه گل به برتری رسید. دو تیم در شرایطی متفاوت به مصاف یکدیگر رفتندکه قرمزهای پایتخت برای اینکه همچنان در کورس قهرمانی بمانند چاره‌ای جز برتری مقابل شاگردان کمالوند نداشتند.

زرد و آبی‌پوشان آبادانی که از تیم‌های فانوس به دست لیگ به حساب می‌آیند در این مسابقه هم راه به جایی نبردند تا امیدشان برای بقا در لیگ برتر کمتر شود. پس از پایان این تقابل با احسان خرسندی بازیکن بااخلاق اسبق پرسپولیس که این روزها هدایت نوجوانان این تیم را برعهده گرفته، گفت‌وگویی ترتیب دادیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.
 
پرسپولیس در آبادان هم با دست پر به تهران برگشت. نظر شما درباره برتری این تیم مقابل صنعت نفت چیست؟
پرسپولیس هفته‌هاست که فوتبال خیلی خوبی بازی می‌کند و این خیلی خوب است که از موقعیت‌های‌شان به بهترین نحو استفاده می‌کنند و از طرفی به حریف تقریبا می‌شود گفت موقعیت گل نمی‌دهند. این تیم الان در ساختار تدافعی و تهاجمی یکی از بهترین تیم‌های ایران است.

علتش حضور اوسمار است یا بازیکنان کارآمدی که جذب شدند؟
هر دوی این نکاتی که اشاره کردید ثمره‌اش همین است که می‌بینیم. پرسپولیس الان با افکار اوسمار کارش را انجام می دهد و از طرفی با خریدهای این تیم نوع بازی‌اش هم عوض شده است. قبلا تمام بار حملات پرسپولیس روی دوش ترابی بود، اما الان هربار یک بازیکن طراحی حمله تیم را برعهده‌ دارد، یک بار با ترابی حمله می‌کند و یک‌بار با اورونوف . این دو بازیکن با کمک سایر ارکان هجومی آزادانه‌تر کار می‌کنند. قطعا هم حضور اوسمار و هم خریدهای جدید در عملکرد پرسپولیس تاثیر‌ گذاشته است.

صنعت نفت چطور بود؟
آنها یک بازی خوب هستند و یک بازی بد. مثلا سپاهان را شکست دادند اما مقابل پرسپولیس بی‌روح و بی‌انگیزه کار کردند. قطعا کمالوند یکی از بهترین مربیان لیگ به حساب می‌آید و کارش را بلد است و به آنجا رفته تا صنعت نفت را از بحران خارج کند تا الان که موفق نشده و فقط با شوک حضورش در بازی اول موفق شدند سپاهان را ببرند. با توجه به ادامه بازی‌ها، او کار سختی در آبادان دارد، اما امیدوارم صنعت نفت تیم ریشه‌دار فوتبال ما در لیگ برتر حفظ شود.

استقلال و پرسپولیس رقابت جدی برای کسب قهرمانی در این فصل دارند .‌وضعیت استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
شرایط جدول به شکلی است که قطعا حواس دو تا تیم ‌به نتایج و امتیازات یکدیگر معطوف است. استقلال یک فوتبال محتاطانه و استفاده از تک موقعیت‌ها را در پی گرفته و با بردهای اقتصادی از اوایل فصل به صدر جدول رسیده است. قطعا این‌ نوع فوتبال استقلال از سلیقه مربی آنهاست که ‌به بهترین شکل‌ ممکن انجام می‌دهند و هیچ ایرادی هم ‌نمی‌شود گرفت. بسیاری از این تیم‌ها با همین روش هم ‌قهرمان شدند اما استقلال در هفته‌های آخر کار سختی دارد. قطعا با توجه به اینکه پرسپولیس زودتر از این تیم بازی کرده روی این ‌تیم ‌تاثیر می‌گذارد. آنها فضا را می‌گیرند و توپ را به ‌حریف می‌دادند، اما باید دید برای رسیدن‌ به صدر برد می‌خواهند ‌چطور بازی کنند.

استقلال امتیاز از دست می‌دهد؟
با توجه به بازی‌هایی که پیش رو دارند، احساس می‌کنم ‌این تیم امتیاز از دست می‌دهد. مثلا همین شمس‌آذر که تیم خیلی خوبی است برای بردن به مصاف استقلال می‌رود (این مصاحبه قبل از بازی استقلال و شمس‌آذر ضبط شده) یا پرسپولیس هم بعد از جام ‌حذفی یک بازی سخت با سپاهان دارد که استقلالی‌ها هم ‌به این بازی نیم‌نگاهی دارند که اگر نتیجه‌‌ای خلاف میل پرسپولیس رقم‌ بخورد به صدر جدول برسند. این هفته‌ها با این بازی‌ها آبستن حوادث زیادی خواهد بود.

رفیعی چهار بازی‌ است که کلین‌شیت می‌کند در پایه‌ها این دروازه‌بان از شاگردهای شما بود؟
من مربی او‌ نبودم، اما در سالی که نوجوانان مربیگری می‌کردم او دروازه‌بان امیدهای ما بود. درباره عملکرد او هم بگویم وقتی یک دروازه‌بان در پرسپولیس چهار بازی انجام می‌‌دهد و چهاربار هم‌کلین‌شیت می‌کند قطعا اعتماد به نفس پیدا می‌کند. رفیعی یکی از آینده‌دارهای ماست و در بازی با النصر وقتی بیرانوند مصدوم شد چند تا مصاحبه کردم و همان زمان گفتم امیر همه را شگفت‌زده می‌کند. او هم پسر‌خوبی است و هم فوق‌العاده‌ خوب تمرین می‌کند. و فقط منتظر یک فرصت بود تا خودش را نشان دهد و خدا را شکر این اتفاق افتاد. البته از مصدومیت بیرانوند ناراحتیم، اما از اینکه این دروازه‌بان از آکادمی پرسپولیس معرفی شده خیلی خوشحال هستیم.

در آکادمی پرسپولیس بازیکنان آینده‌داری مثل رفیعی باز هم حضور دارند؟
قاطعانه می‌توانم بگویم ‌همین الان بازیکنانی داریم که‌ توانایی بازی در لیگ برتر را دارند و این را باید بدانیم‌ که بازی در پرسپولیس و استقلال خیلی سخت است و تحمل کردن فشار حضور در این دو ‌تیم خیلی دشوار است، اما بازیکنانی هستند که اگر‌کم‌کم به این چرخه اضافه شوند قطعا می‌توانند بدرخشند.

نظر شما درباره تمدید قرارداد با اوسمار چیست؟
زمانی که اوسمار آمد خیلی‌ها گفتند نتیجه نمی‌گیرد و درویش باید به فکر مربی دیگری باشد، اما خیلی از بزرگان فوتبال هم گفتند باید چند هفته به او وقت داد تا ببینیم عملکرد و نتایج او چطور است. تا الان همه چیز مثبت بوده و پرسپولیس هم به خوبی فوتبال بازی می‌کند و نتایج خوبی هم می‌گیرد. الان همه از کار اوسمار راضی هستند و این شایستگی را دارد تا فصل بعد هم در پرسپولیس بماند.

پیش‌بینی شما از قهرمان این فصل کدام تیم است؟
قطعا پرسپولیس قهرمان می‌شود. هم از روی علاقه‌ام به این تیم می گویم و هم سبک بازی که این تیم و سایر تیم‌ها انجام می‌دهند، احساس می‌کنم پرسپولیس قهرمان شود و امیدوارم ‌این اتفاق رخ دهد. پرسپولیس روی ریلی حرکت می‌کند که ‌قبلا ‌با گل‌محمدی آن را تجربه کردیم و امیدوارم این اتفاق باز هم رخ دهد.

درباره‌ واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی چه نظری دارید؟
از سال‌های سال صحبت از خصوصی‌سازی بوده و ظاهرا این ‌اتفاق در حال رخ‌ دادن است که آن را به فال نیک ‌می‌گیریم. قطعا از زیر سایه وزارت ورزش در آمدن برای سرخابی‌ها بد نمی‌شود. این دو تیم باید ‌یک جوری سر و سامان می‌گرفتند درست که دیر این اتفاق افتاد، اما بالاخره رخ داد و فکر می‌کنم روند ‌خوبی برای دو تیم به وجود بیاید و حداقل فشار حذف از آسیا از روی شانه‌های این دو تیم ‌گرفته خواهد شد.
مرجع : روزنامه اعتماد
برچسب ها: پرسپولیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها