به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۳۰۳۱۸۳

حق با خانم ابتکار است!

حق با خانم ابتکار است!
گروه سیاسی: معصومه ابتکار از دانشجویانی که در سال ۱۳۵۸ سفارت آمریکا را اسغال کردند امروز و در سالگرد این واقعه گفته است: «تسخیر سفارت آمریکا هزینه داشته، ولی فوایدش خیلی بیشتر بوده است!».
در واکنش به این اظهارات، اكبر اعلمي «نماینده سابق مجلس» در یادداشتی نوشت: 
حق با خانم ابتکار است، زیرا گرچه در اثر اشغال سفارت آمریکا و خصمانه شدن روابط میان دو کشور، ملت ایران تاکنون به گروگان آمریکایی‌ها درآمده و طلائی‌ترین فرصت طلائی برای رژیم جاه‌طلب عراق فراهم شد تا با تجاوز به کشورمان جنگ ویرانگر و خانمانسوز ۸ساله‌ای را به ملت ایران تحمیل و لاجرم هزار میلیارد دلار به ایران خسارت مادی وارد و سبب به شهادت رسیدن حدود ۲۲۰ هزار نفر، معلول شدن بیش از  ۶۷۰هزارنفر و اسارت ۴۲ هزار نفر از بهترین و ایثارگرترین جوانان این کشور و تباه شدن ۸ساله بهترین فرصت‌ها و عقب ماندن کشورمان از غافله رشد و توسعه اقتصادی و همچنین ۴دهه خصومت ورزی و تحمیل تحریم‌های اقتصادی و صرف هزاران میلیارد دلار برای خنثی‌سازی دشمنی‌ها و تبدیل شدن پول ملی کشورمان به بی‌ارزش‌ترین پولهای دنیا، گسترش فقر و اعتیاد و بیکاری و دهها پیامد دیگر شد، اما در عوض فوایدش برای اشغال‌کنندگانی مانند ابتکار بسیار زیاد بود و باعث شد آنها حتی تا سطح معاونت ریاست جمهوری هم ارتقاء شغلی یابند!

فائده اشغال سفارت آمریکا و قاعده اشتغال!
مجید مرادی
معصومه ابتکار سخنگوی دانشجویان اشغالگر سفارت آمریکا گفته است: «تسخیر لانه جاسوسی هزینه داشته ولی فوایدش خیلی بیشتر بوده است! واقعیت این بود که در آن شرایط امکان یک کودتا وجود داشت. چرا جریان انقلابی امروز هم با ماجرای ١٣ آبان انقدر زاویه دارد و گاهی اوقات حتی آنها هم ما را متهم می‌کنند!»
 مدتی است که برخی مسئولان در ارزیابی تصمیمات خود رویکردی اقتصادی و خصوصا مدخل هزینه فایده را ملحوظ می دارند. اخیرا وزیر اسبق اطلاعات حيدر مصلحی هم از هزینه فایده ردصلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 92 سخن گفته بود و ابتکار هم ما را به یاد او انداخت. کاری ندارم به این که با وجود قوانین حقوق بین الملل و حتی سیره پیامبر اعظم در احترام مصونیت سفیران نوبت به چنین هزینه فایده هایی می رسد یا نه، و بنا را بر درستی رهیافت هزینه فایده در ارزیابی اشغال سفارت آمریکا می گذارم. بنا به باور خانم ابتکار هزینه هایی که ایران در چهل سال اخیر برای این اقدام داده است به فوائد آن که به گفته ابتکار، ناکام گذاردن کودتای احتمالی است می ارزیده است.
 این هزینه‌ها آن قدر متنوع و متعدد است که فکر کردن به آنها هم آزارنده است تا چه رسد مباهات به آنها، اما اگر به فضای سال های اول انقلاب برگردیم احتمال کودتا را حداقل به دو دلیل ساده، متوهمانه خواهیم یافت. نخست سیل عظیم مردم حاضر در میدان که هر توطئه‌ای را خنثی می کرد و دوم وجود رئیس جمهور بی آزاری به نام جیمی کارتر در کاخ سفید.
 همین دو عامل فوق است که حتی جریان انقلابی را به تشکیک در فایده اشغال سفارت آمریکا انداخته است. اکنون همه می دانند که فوائد اشغال سفارت آمریکا در تهران بیش از همه برای شوروی بوده است که توانست بذر عداوتی طولانی را میان ایران و آمریکا بکارد که پایانی بر آن متصور نیست.
از اتحاد شوروی که بگذریم فایده اشغال سفارت آمریکا در اشتغال اشغالگران نیمه دانشجو در مناصب بالای نظام جمهوری اسلامی طی چهل سال اخیر بوده است. جوانان نیم تحصیل کرده ای چون معصومه ابتکار به لطف همین اشغالگری توانستند برای خود اشتغال زایی کنند. اگر ملت به جنگ گرفتار شد و جوانانش کشته شدند مهم نیست! اگر آمریکا ایران را تحریم کرد مهم نیست! اگر در تمام دنیا تصویر قانون شکن از جمهوری اسلامی جا افتاد مهم نیست!
 چرا جریان انقلابی باید از اقدام جاهلانه چهل سال پیش شما که هنوز هم هزینه اش را می دهیم دفاع کند؟! آیا نشنیدید که مرحوم رجایی خراسانی که او هم اصولگرا و انقلابی بود ده سال پیش به شما دانشجویان اشغالگر گفت حالا که فهمید اشغال سفارت آمریکا غلط بوده است بروید پیش رهبری و بگویید که غلط کرده ایم؟!
فایده اشغال سفارت آمریکا تنها در این بود که قاعده و پایه ای برای اشتغال شماها شد. آیا ملت باید اکنون از شما تشکر کند که چهل سال عداوت بی ثمر با تنها ابرقدرت جهان را بر او تحمیل کردید و شر این ابرقدرت را برای ملت خود خریدید؟! 
برچسب ها: معصومه ابتکار

۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ۰۱:۲۶
میشه چند تا از آن فواید این کار برای ما بفرستید البته برای خودتان نه (378783)
۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ۱۸:۵۶
راست میگه فایده ش بیشتر بود , اما نه برای مردم برای اینها که یک عمر پست و مقامشون تامین باشه. (378808)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ۰۶:۵۸
جانا سخن از زبان ما میگویی اما اولا خود جناب اعلمی هم دو دوره نماینده مجلس وفعال سیاسی بوده در این مقوله میگنجد ثانیا حاکمیت از خطای بزرگ اشغال نابخردانه سفارت امریکا پشیمان نیست وبه ان افتخار میکندهمانند عبدی واصغر زاده اپوزیسیون شده کنونی وانقلاب دوم وبزرگداشت انرا همه جناح ها انجام میدهند احمدی نژاد وملی مذهبی ها از ابتدا با ان مخالف بودند ذی حق اند در این مورد (378787)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ۱۱:۲۹
با تمام اون متن که موافق هستم کسی که به سفارت یک کشور حمله میکنه نباید بچه اش به اون کشور بفرست مثلی هست میگن مرگ خوب برای همسایه اگر بد چرا بچه ات فرستادی حالا مردم ایران باید مشکلات را بکشن فوایدش برای شما خوب بوده (378792)
سیامک
United States
۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ۱۲:۵۷
اگر قرار است تبعات دیوار مردم بالا رفتن بر اساس فایده و هزینه آن مورد ارزیابی قرار گیرد لازم است سود و زیان تمام کشورهایی که در این ماجرا ذینفع بوده اند در محاسبات لحاظ شود. سود و زیان اسرائیل، سود و زیان چین و روسیه، سود و زیان ترکیه و سایر کشورهای منطقه. البته در این میان سود و زیان مردم ایران اهمیتی ندارد اگر داشت، بر روند امور تأثیر می گذاشت. (378795)
۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ۱۴:۰۴
هم پست گرفت و هم بچه ها را فرستاد امریکا! این وسط فقط ملت بیچاره شدن شرم هم که نمی کنه (378797)
۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ۱۴:۳۴
مادر سفارت امریکا رو اشغال می کنه پس توی امریکا عشق و حال می کنه (378798)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ۱۷:۱۱
از فوائد رابطه با امریکا به قدرت رسیدن فاسدان غرب پرست برای فروش کشور عزیزمان ایران به دوستان غربی خودشان است. (378800)
۱۴۰۰/۰۸/۱۴ ۱۹:۳۶
خانم ابتکارکه تحصیلاتشون مثل پدر عزیزشون تو امریکا بوده، پسر عزیزشونو هم واسه تحصیل فرستادن آمریکا. (378809)
الف.ميم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۱۶ ۱۰:۱۰
پناه بر خدا از خودپسندي و غرور كه به هيچ كس رحم نمي‌كند.... (378850)
۱۴۰۰/۰۸/۱۶ ۱۶:۳۵
امتیازات زنان ایران که در تاریخ بشر بی سابقه است
۱، معافیت زنان از سربازی
۲،نفقه
۳،زنان بابت شیر دادن به فرزند خودشان پول می گیرند
۴،زنان نفقه می گیرند
۵، زنان اجرت المثل می گیرند
۶،زنان مهریه می گیرند
۷،زنان در صورت ازدواج نکردن تا آخر عمر حقوق پدر را می گیرند و برای تامین معاش خود نیازی به کار کردن ندارند
۸،زنان در صورت ازدواج تامین مسکن و تامین معاش آنها بر عهده مرد است
۹، زنان در زندگی زناشویی هیچ گونه مسئولیتی بر عهده ندارند و همه مسئولیت زندگی زناشویی بر عهده مرد است (378860)
۱۴۰۰/۰۸/۲۰ ۲۰:۰۹
هموطن ، نوشتار شما سرشار از تفکر سوگیرانه به زنان سرزمینی است که اگر فرصتی برای رشد به ایشان داده شود از مردان بهتر عمل خواهند کرد.گذشته این مهم را ثابت کرده است کمی تاریخ بخوانیم فهم بیشتری خواهیم یافت. (378971)
ایرانی
United States
۱۴۰۰/۰۸/۲۰ ۲۰:۰۹
هموطن ، نوشتار شما سرشار از تفکر سوگیرانه به زنان سرزمینی است که اگر فرصتی برای رشد به ایشان داده شود از مردان بهتر عمل خواهند کرد.گذشته این مهم را ثابت کرده است کمی تاریخ بخوانیم فهم بیشتری خواهیم یافت. (378973)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها