به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۱۴۰۲۰

كيهان يك نفر ديگر را به سران‌فتنه اضافه كرد

گروه سياسي- رسانه‌ها: حسین شریعتمداری در هفته‌های اخیر بعد از انتخابات عنان از کف داده و مسائلی بیان کرده که صدای اصولگرایان منصف را هم در آورده است. اما امروز ظاهرا عصبانیتش از روند امور چنان بالا گرفته که با ردیف کردن اسامی برخی متفکران غربی، تلویحا حجت الاسلام علی اکبر صادقی رشاد را جزو سران فتنه شمرد!
كيهان يك نفر ديگر را به سران‌فتنه اضافه كرد
به گزارش "آینده"، مدیر کیهان با وجود تکذیب ادعاهایش درباره دیدار خاتمی و جورج سوروس از سوی هر دو طرف، امروز برای هشتاد و هفتمین بار (؟!) به این موضوع اشاره کرد، اما برای محکم کاری پای جان هیک را هم به میان کشید و با خبر دادن از جلسات پی در پی او با سران فتنه نوشت: «مگر «جان هیک» تئوریسین انگلیسی برای پیشبرد پروژه کودتای مخملی به ایران نیامده و با سران و عوامل فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ جلسات پی درپی نداشته است؟!» این در حالی است که جان هیک، فیلسوف انگلیسی و صاحب نظریه پلورالیسم دینی، در سال ۸۳ به دعوت حجت الاسلام رشاد به ایران سفر کرده و مباحثات متعددی با وی داشته که سال ۹۰ مجموعه آنها به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام علی اکبر صادقی رشاد، چهره فکری مورد اعتماد رهبر انقلاب است که بعد از طرح مباحث روشنفکری و دیدگاه های سروش در کشور، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی را احتمالا با توصیه و حمایت دفتر رهبری پایه گذاری کرد و تا کنون هم با بودجه ای که بخشی از آن از ردیف کمک دولت به مراکز فرهنگی تامین مي‌شود، اداره این پژوهشگاه معظم را بر عهده دارد.

با توجه به این که سفر جان هیک به دعوت آقای رشاد بوده و دیدارها هم با ایشان انجام شده، نتیجه متن یادداشت آقای شریعتمداری این است که آقای رشاد از «سران یا عوامل فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸» است. حجت الاسلام رشاد در مقدمه مباحثه اش با هیک که در نشریه قبسات چاپ شده، مي‌نویسد: «در تاریخ ۳/۱۱/۸۳: بنا به دعوت قبلی، پروفسور جان هیک، در جمع اعضای هیأت علمی پژوهشگاه و شماری از استادان فلسفه و الاهیات دانشگاه حضور یافت. در این نشست، نخست حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، ضمن خوش آمدگویی به پروفسور هیک و دانشوران حاضر در جلسه، طی بحثی فشرده به نقد اجمالی نظریه پلورالیسم دینی پرداخت.»

کیهان در بخش دیگری از یادداشت خود مي‌نویسد: «آیا ریچارد رورتی، مامور برجسته CIA به دعوت سران فتنه وارد ایران نشده و پروژه موسوم به «ائتلاف سفید» یعنی ائتلاف همه گروه های مخالف نظام زیر یک تابلوی واحد را پیشنهاد نکرده بود؟» این در حالی است که رورتی، فیلسوف تحلیلی است که در خرداد سال ۸۴ هم به ایران سفر کرده بود.


رونمایی از کتاب مباحثات رشاد با جان هیک

بسیاری از مخاطبان این نوع مطالب حسین شریعتمداری کسانی هستند که نه از فلسفه چیزی مي‌دانند و نه تفاوت خیک و هیک و فلسفه تحلیلی و یادداشت های تخیلی را مي‌دانند. حسین شریعتمداری سفر هر فیلسوف و صاحب نظری را به سازمان های جاسوسی ربط مي‌دهد. و فلسفه و اندیشه ورزی را به جاسوسی تنزل مي‌دهد.

همینطور جان کین که کیهان از او با عنوان «مسئول برجسته سرویس اطلاعاتی MI۶ انگلیس» یاد کرده، نظریه پرداز فلسفه سیاسی اهل انگلیس، پروفسور علوم سیاسی دانشگاه وست مینیستر و استاد مدعو مرکز تحقیقات علوم اجتماعی برلین است. یا یورگن هابرماس از فیلسوفان و نظریه پردازان اجتماعی معاصر و وارث مکتب فرانکفورت است که در چارچوب سنت نظریه انتقادی و پراگماتیسم آمریکایی کار مي‌کند. او در اردیبهشت ماه ۱۳۸۱ سفری به ایران داشت. تحلیلگران معتقدند تمام این دست و پا زدن های کیهان، ناشی از عصبانیت آن از رای مردم و نتیجه انتخابات است.

رسول
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۸:۴۷
چندی پیش در سایتها یکی از علما گفته بود برای برادر حسین یک بلیط دور دنیا بگیرند تا مردم کمی با واقعیت درگیر باشند نه با توهم (96014)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۲:۵۲
حکایت این روزهای یرادر حسین:
چون قافیه تنگ آید شاعر به جفنگ آید (96141)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۰:۵۵
این حسین جان زرنگه با همین کارهاشه که خودشو تو دل اصلاح طلبها جا کرده خدائیش الان بیشتر نظرات خاتمی رو میخونید یا حسین جان رو ؟ تا حالا باید روزنامه اش تخته می شد که نشد تیراژش بعد احمدی نژاد بیشتر هم شده (96213)
خروس
Kuwait
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۸:۴۹
بیان خروسا رو هم سران فتنه گر حساب کنن. خیال مارو راحت کنن (96015)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۸:۵۳
در نظر اين روزنامه فقط شريعمداري از سران فتنه ٨٨ نيست!از اين اصطلاح رايج بيزارم (96019)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۰:۴۴
آره این اصطلاح بار منفی زیادی داره و باید از ادبیات حذف بشه. (96078)
هومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۸:۵۵
به قول مرادتون " آب رو بریزین اونجا که میسوزه " ...! ایضا " اون ممه رو لولو برد " ! دیگه دوستانتون هم فهمیدن کیهان نشینان حاصل توهمات و کابوسهای شبانه شون رو روزها به قلم میارن ! (96020)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۱:۲۷
اگر زشته شما دیگه نگیدشون (96235)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۹:۰۱
به نظر آقای شریعتمداری باشه همه بجز خودش یا فتنه گرن یا جاسوس!
من نمی دونم تو این سی ساله ایشون چه خدمتی به کشور کرده که دیگران نکردن؟
اگه قرار بود همه مثل هم فکر کنن که دیگه خدا این همه آدم های مختلف نمی آفرید!
اصلا هدف از ایجاد ملت های مختلف بالا بردن شناخت آدم هاست: وجعلناکم شعوبا و قبایل لتعارفوا (96022)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۵:۰۴
هزارتا لایک.... (96293)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۹:۰۲
به قول ريئس جمهور محبوبمان احمودي نژاد آب را بريزد انجا كه ميسوزد!!!!! (96023)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۱:۲۸
زشته شما دیگه نباید اینو بگید (96236)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۹:۱۷
کیهان در جریان فتنه 88 تمامی مراحل آن، از جمله، تشکیل کمیته صیانت از آرا، انتخاب رنگ، ادعای تقلب در انتخابات و آشوب‌های خیابانی، پیشنهاد رفراندوم و... را از قبل پیش‌بینی و اعلام کرده بود، حتی چند روز قبل از انتخابات 22 خرداد 88 تیتر اول خود را به این هشدار اختصاص داده و نوشته بود «آخرین پرده سناریوی افراطیون، آشوب پس از شکست» است. آیا تمامی این مراحل بدون کم‌و‌کاست اتفاق نیفتاد؟! کیهان که غیب‌گو نبوده و نیست، پس چگونه توانسته بود تمامی مراحل یاد شده را از قبل پیش‌بینی کند؟! (96030)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۰:۳۵
بله دوست عزيز كيهان خيلي چيزها هم گفته كه هيچكدامشون درست از آب درنيامدن! نمون هاش در همين انتخابات اخير... آقاي شريعتمداري ميگه : سنگ مفت گنجشك هم مفت ميزنيم شايد گرفت! (96074)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۲:۱۵
کیهان رمال بود یا پیشگو که پیشبینی کرد؟ اگر حرفت درست باشه پس باید گفت تخریب ها و آتش زدنها توسط لباس شخصی ها صورت گرفته تا به گردن دیگران انداخته بشه. یعنی یک کار از قبل سازمان دهی شده. (96113)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۲:۲۷
به این میگن مهندسی انتخابات (96120)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۱:۱۸
یعنی میفرمایید افرادی که پیش بینیهای کیهان رو عملی کردند با هم دستی کیهان انتخابات رو مهندسی کردند؟؟!!!! (96230)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۲:۵۶
چون مي دونستند كه قراره در انتخابات چه اتفاقي بيفته. چون اونا با برگزار كنندگان انتخابات هماهنگ بودند و در چنين انتخابات هايي معمولا اين اتفاقا هم مي افته (96144)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۳:۳۱
چون این مراحل طبیعی یک انتخابات و سعی در جلوگیری از تقلب است (96162)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۰:۳۹
باهاشون همدسته عزیزم
همیشه افراطی ها در زمین دشمن بازی میکنند
دقیقا مثل دوستی با آدم کم عقل (96199)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۰:۳۹
خب چون خودش طراح بوده لابد!! (96200)
امير
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۰:۴۱
همه هم پيش بيني مي كردند با وضع موجود و تلاش برخي ها كار به همين ختم خواهد شد و هر عملي را عكس العملي هست برابر و در خلاف جهت آن (96201)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۰:۴۳
به عقیده من احتمالا بسیاری از خرابکاریهای صورت گرفته در سال 88 نه توسط اصلاح طلبان ونه توسط اصولگرایان انجام شد و جریان مفسده گر دیگری که اعتقادی به نظام نداشت در پشت آنها بود. (96202)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۷:۵۵
مجبور بودی نظری بدی که همه بهت بپرند (96304)
احمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۹:۱۷
یعنی واقعا هیچکس نیست از این بشر یک مدرکی سندی چیزی بخواد ؟
شایدم ایشون بالاتر از قانون تشریف دارن. (96033)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۹:۲۳
"بسیاری از مخاطبان این نوع مطالب حسین شریعتمداری کسانی هستند که نه از فلسفه چیزی مي‌دانند و نه تفاوت خیک و هیک و فلسفه تحلیلی و یادداشت های تخیلی را مي‌دانند"؟؟؟؟ (96037)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۰:۵۰
یکبار یک نقد بر فیلمهای ایرانی رو تو این روزنامه خوندم در مقایسه با نقد های وزینی که تو روزنامه های اصلاح طلب می نویسن فقط هجو و توهین داشت.
مثلا نظرش در مورد فیلم نارنجی پوش این بود که یک تیزر دو دقیقه ای رو دو ساعت کش داده! (96080)
هومن
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۹:۲۷
1.از اون همه آدم همین دوتا رو گلچین کردید پس بقیه؟
2.اما اصل مطلب این است که کیهان معتقد است وقایع 88 نعل به نعل بر طبق فرمول از پیش تعیین شده بوده و کیهان آنها را قبل از وقوع پیش بینی کرده است. در این مورد نظری ارائه نداده اید. (96039)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۰:۵۲
مشت نمونه خروار است. (96081)
آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۲:۵۷
آره نظر من هم همينه كه انتخابات 88 از اول نقشه اش كشيده شده بود و طبق فرمول پيش رفت (96146)
آرش
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۳:۵۳
شاید خودش در جریان بوده!!!! شاید خودش میدونسته که کی قراره خرابکاری کنه....داداش ، به قول خودت کیهان پیشگو نیست ولی چجوری نتیجه ی شمارش آرا را قبل از انتخابات حدس زد!!! یه کم به عقلت رجوع کن ...حساب دو دو تا چهارتا هست....من امشب بهت میگم خونه تون دزد میاد و دزد هم میاد، من پیشگو نیستم پس چه برداشتی میشه کرد؟؟ غیر از اینکه من با دزدها آشنایی دارم...فکرهمخوب چیزی هست والا (96171)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۵:۱۴
همچین میگی پیش بینی انگار نوستراداموس بوده عزیزم این مراحل انقلاب مخملی رو تو همه کتابهای که در مورد جنگ نرمه نوشتن.فقط این اقا با تخیلش وکلی تهمت چسبونده به ملت کسی یخورده مطالعه داشته باشه به حرفای این اقا میخنده... (96294)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۹:۲۷
همه این ها به کنار . من از یک چیز در تعجبم! اون هم این که در قرن بیست و یکم و فوران اطلاعات و اینترنت و چت و فیس بوک و ایمیل و جی میل و... این برادر حسین چرا اینقدر اصرار بر ملاقات حضوری دارند؟ مگه میخان با هم کشتی بگیرند که حتما باید حضوری باشه؟ اگه جورج سورس یا جان هیک، ریچارد رورتی، جان کین یا یورگن هابرماس بخواهند چیزی به کسی بگن با استفاده از فناوری های روز هم میشه. (96040)
یه مرد
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۲:۴۱
کلی خندیدم داداش راس میگه خوب!!! اگه قصد این افراد جاسوسیه خیلی ببخشید کم عقل نیستن که با پای خودشون بیان ایران ابراز وجود کنن. مگه سده اول میلادیه که جاسوسان وارد قلمرو دشمن میشن و در اون نفوذ می کنند؟ اگر قصد جاسوسی باشه از راه فناوری خیلی راحت میشه این کارو کرد. یاعلی. (96260)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۹:۳۷
از روند وسلسه مراتب این مملکت موندم یکی توکشور هیچ کارست و بههمه چیزو همه کس کار دار وبه همه کس هرچی دلش مخواد میگه هیچ کس هم نمی تونه از گل کمتر بهش بگه کاریهم باهاش ندارند آن وقت توهمین مملکت صاحب منصب را برای یه مثل احوال پرسی ساده پوستش را می کنند. راستی این آقای شریتمداری کجای مملکت است..... (96043)
فرداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۹:۴۶
یاد ام ای سیسک افتادم که یکی از مقامات بیان کرد (96047)
سیروان
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۹:۵۵
من همین الان بعد از خوندن این خبر رفتم کل مطلب کیهان رو هم خوندم. ولی شما ده درصد موارد رو هم جواب ندادید اگر ممکنه برای روشن شدن مطلب راجع به بقیه موارد هم توضیحاتی بفرمایید. با تشکر (96050)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۰:۰۸
کیهان تا چند وقت دیگه میاد تو سایت بهار همه ی اسامی که نظر میدن رو به عنوان سران مجازی فتنه معرفی می کنه... (96056)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۰:۲۶
من نمیدونم این چه مهره های برجسته اطلاعاتی و جاسوسی هستن که این آقا به ماهیتشون پی میبره و به راحتی میشناسه اونارو ینی این سرویسای اطلاعاتی باید برن بمیرن!!!!!!!!!!!!!!!!! (96066)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۰:۲۶
فقط از نظر من با يك كار ميشه جلوي اين بابا رو گرفت اونم اينه :

تشكيل كمپين """ حسين جون مظهر حق ، تشنه قدرت و اصلاح طلبا مظهر فتنه ،‌ تشنه پيشرفت و اعتلاي ايران"""

شايد دست از سر ما اصلاح طلبا برداره . (96067)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۰:۳۲
اصن دیدار کرده کار خوبی ام کرده!هر کاری دلت میخواد بکن...

از بس فتنه فتنه کردن شبا هم خواب فتنه می بینن!مثه اینکه افعی جانش گرما خورده!!! (96072)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۱:۰۳
زده به سرش کلا (96087)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۰:۳۴
اللهم اشف کل مریض ! (96073)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۰:۴۷
کلا" قاطی کرده ... حقم داره بد ضایع شدند.... (96079)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۱:۲۱
آب را کجا میریزند .آنجایی که میسوزه . (96096)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۱:۴۷
حاجی! آقا! برادر! آهای تهمت چرا؟؟؟؟ (96108)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۲:۰۶
کی نوبت من میرسه؟؟؟؟ (96112)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۲:۵۸
شک ندارم فردا شریعتمداری تیتر می زنه رونمایی از فتنه جدید روحانی مچکریم کلید خورد
از افق و دکتر شریعتی هم نباید بگذره (96148)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۰:۰۰
خداوند همه مریضان مغرض را شفا عنایت فرماید! هرچند از بهبود حال بعضی ها کاملاً قطع امید کرده ایم! (96179)
علی
Sweden
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۰:۰۵
راستی مگه افشای اسناد محرمانه جرم نیست؟؟پس چرا برادر حسین با وجود افشای اسناد محرمانه و ایضا افترا و تهمت و بهتان و دروغ بستن به دیگری مخاکمه نمیشه؟خواسته ما از دکتر روحانی قطع یارانه کیهان تا زمان رفتن ایشونه؟؟؟ (96182)
الف. رنجبرراد (مولانا بدپیله)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۰:۰۶
نیش عقرب ، نه از ره کین است
سطح فکرش یه خورده پایین است!

بی خیال! کی تو این مملکت کیهان می خونه؟! (96184)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۷:۵۸
اجبارا در پادگانها و قطارها،هواپیماها و کتابخانه ها توزیع می شود،یعنی کثیر الانتشار و قلیل الخریدار (96306)
اهوازی
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۰:۱۱
فتنه ... خسته شدم به خدا
از بس شنیدم این کلمه رو بابا بسه 88 تموم شد . مردم نون میخوان آقای شریعت مداری (96186)
ایوب
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۰:۵۶
حاج حسین اینقدر مقاله بنویس تا مقاله دونت پاره بشه!!! (96214)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۷:۵۶
اون ممه مقاله نویس رو لولو برده (96305)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۰:۵۷
عيب نداره، بيا فرض كنيم همه ملت ايران سران فتنه بودن، اونوقت نتيجه اخلاقى اين ميشه كه بازم تو ايران جايي واسه شريعتمدارى نيست چون اينجا همه به فتنه تخيلى اين يارو وصلن، خاك بر سر ما، نه من از طرف خودم حرف ميزنم، " خاك بر سر من" كه اين بابا روزنامه نگارمه!!!! (96215)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۳:۱۳
آخ آخ آخ... نقاب شریعتمداری امشب افتاد..... براندازی نرم شریعتمداری! تا دیروز خاتمی بود حالا تهمت زدند به یاران نزدیک رهبر انقلاب!! (96272)
سعید
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۳:۳۳
حیف نیس وقتتون رو صرف حرف زدن درباره حسین میکنین؟ (96276)
سوتک
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۵:۳۷
{حسین شریعتمداری سفر هر فیلسوف و صاحب نظری را به سازمان های جاسوسی ربط مي‌دهد. و فلسفه و اندیشه ورزی را به جاسوسی تنزل مي‌دهد.} (96295)
محمد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۰۷:۱۱
همه ی عزیزابه دل نگیرن .هر که رااز بهر کاری ساختند.روزنامه که بد نمی شه زمانی آقای خاتمی ودعاگو هم مسؤل کیهان بودن وامثال شمس الواعظین دراون کار میکردن .یه چند وقتی هم (البته طولانی شده)دست آغاحسین//ایشالله که درست بشه (96302)