به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۱:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۱۴۴۳۰
تا پایان هفته گذشته؛

حجم آب ۴۹ سدکشور به کمتر از ۳۰% رسید

گروه جامعه: حجم آب ۴۹ سد کشور ازجمله سدهای سفیدرود، لار، خداآفرین، دانشمند، سیمره، سیوند، زاینده رود، ساوه، ۱۵ خرداد، ملاصدرا و کارده تا پایان هفته گذشته به کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت مخزن این سدها رسید.
سد آب
به گزارش وزارت نیرو، در پایان هفته گذشته 9 سد ازجمله کوثر، دولت آباد، شهید عباسپور و کرج افزون بر 90 درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.همچنین 41 سد کشور در زمان حاضر با کاهش 20 درصدی حجم آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای سفیدرود، لار، شهید رجایی، وشمگیر، تهم، طالقان، سیمره، خداآفرین، ساوه، اکباتان، آبشینه، چاه نیمه 4، دوستی و گاوشان از آن جمله محسوب می شوند.

براساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، 35 سد کشور در زمان حاضر از افزایش بیش از 20 درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار هستند که سدهای شهید قنبری، کرخه، دز، کارون 4، کوثر، استقلال، پیشین، جگین، 15 خرداد، گلپایگان و سیوند از آن جمله محسوب می شوند. همچنین 56 سد کشور در زمان حاضر با کاهش بیش از 20 درصدی ورودی آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای سفیدرود، لار، شهید رجایی، بارزو، طالقان، تهم، گاوشان، قشلاق، بوکان، درودزن، ساوه، کرج، لتیان، اکباتان، چاه نیمه ها، دوستی، کارده و شهید دهقان از آن جمله محسوب می شوند.

براساس این گزارش، 52 درصد از کل ورودی های آب به مخازن سدهای کشور و 46 درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور تا پایان هفته گذشته متعلق به سدهای استان خوزستان است.

محمد
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۰۹:۱۶
آمار زمانی مفید است که مدیران لایق در راس امور بوده تا بتوانند با تکیه بر آمار درد ها ومشکلات را درمان نمایند . (106176)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۰۹:۲۹
خدا بخیر بگذرونه (106179)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۱:۱۶
به نظر باید دولت کارواشهای ارزان در همه جای شهر و بین شهر ها ایجاد کند تا آبی که برای خوردن هست یارو رو ماشین نپاشد (106205)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۱:۱۳
وقتي لوله كشي آب غير تصفيه توي خونه ها نيست ماشين رو با تف بشوره؟!!! (106426)