به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۵ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۱۴۵۴۲۳

وقتی سومالی، ونزوئلا و فلسطین از ایران شادترند!

وقتی سومالی، ونزوئلا و فلسطین از ایران شادترند!
گروه جامعه: جدیدترین گزارش سالانه سازمان ملل درباره وضعیت شادی در کشورهای جهان منتشر شده است و در آن کشور ایران از میان 156 کشور بررسی شده در جایگاه 106 قرار گرفته است. در گزارش جدید سازمان ملل کشور فنلاند در شمال اروپا به عنوان شادترین کشور جهان معرفی شده است.
بر اساس ‌گزارش شادی جهانی 2018‌ که از سوی سازمان ملل و در آستانه روز شادی در 20 مارس (اول فروردین) منتشر شده فنلاند با 4 پله صعود از مقام پنجم شادترین کشور جهان در سال 2017 به مقام نخست شادترین کشور جهان در سال 2018 ارتقا یافته است. در گزارش پارسال نروژ شادترین کشور جهان بود اما امسال به رده دوم رفته و جای دو کشور فنلاند و نروژ در رده‌بندی عوض شده است. 10 کشور شاد جهان در سال 2018 در این گزارش به‌ترتیب عبارتند از: فنلاند، نروژ، دانمارک، ایسلند، سوییس، هلند، کانادا، نیوزیلند، سوئد و استرالیا.‌ترکیب این 10 کشور در مقایسه با گزارش یک سال پیش دست نخورده باقی مانده با این تفاوت که فنلاند و نروژ جای خود را با هم عوض کرده اند.
در این لیست دو کشور آفریقایی ‌بروندی‌ و ‌جمهوری آفریقای مرکزی‌ در رده 156 و به عنوان غمگین‌ترین کشورهای جهان هستند. این دو کشور سال‌ها است درگیر جنگ داخلی و بی‌ثباتی هستند. پس از این دو کشور آفریقایی به‌ترتیب کشورهای سودان جنوبی، تانزانیا، یمن، روآندا، سوریه، لیبریا، هائیتی، و مالاوی غمگین‌ترین کشورهای ته لیست هستند. ایالات متحده آمریکا در رده هجدهم شادترین کشور جهان قرار گرفته است و در مقایسه با گزارش سال گذشته 4 پله و در مقایسه با گزارش دو سال پیش 5 درجه غمگین‌تر شده است. ایران نیز در این لیست در رده 106 قرار دارد. در منطقه خاورمیانه اسراییل شادترین کشور شده و در رده یازدهم جدول شادترین کشورهای جهان قرار گرفته است.
 وضعیت شادی در برخی کشورهای دیگر منطقه نیز به شرح زیر است: امارات 20؛ قطر 32؛ عربستان سعودی 33؛ بحرین 43؛ ازبکستان 44؛ کویت 45؛ روسیه 59؛‌ترکمنستان 68؛ لیبی 70؛‌ترکیه 74؛ پاکستان 75؛ تاجیکستان 80؛ آذربایجان 87؛ لبنان 88؛ اردن 90؛ سومالی 98؛ ونزوئلا 102؛ فلسطین 104؛ ایران 106؛ عراق 117؛ مصر 122؛ افغانستان 145.
برچسب ها: مردم ایران شادی

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۲۵ ۲۲:۰۶
ما شادی کشورهایی مانند فنلاند را قبول نداریم.معیارهای ما برای شاد بودن فرق میکند.ما عزاداری ها بیشتر شادمان میکند تا رفتارهای این کشورهای بی دین از خدا بیخبر بی فکر.اینها از خدا نمی ترسند؟ به فکر آخرتشان نیستند که انقدر شادند؟؟؟ (358904)
حاتم توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۲۵ ۲۳:۰۲
4شنبه سوری یا 4شنبه اخرسال؟؟؟؟؟
موسیقی و کنسرت بد است و مداحی خوب!!! (358906)
Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۲۵ ۲۳:۰۴
معیارها چی بوده؟ الان بنده که با جوانان سیستان و بلوچستانی و بخصوص اهل سنت معاشرت دارم با اینکه در فقر و محرومیت به‌سر میبرند اما شادتر از جوانان تهرانی هستند...!!!! چون ازدواج در آنجا آسان است... چون سنت پیامبر رو بهتر از ما اجرا می‌کنند...!!! (358907)