به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۶ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۱۴۸۶۷۵

لیبرمن: اگر ایران به ما حمله کند، تهران را هدف قرار می‌دهیم

گروه بين‌الملل: وزیر جنگ اسرائیل گفت: اسرائیل خواهان جنگ با احدی نیست اما اجازه مراکز ایرانی در سوریه را به هر قیمتی هم که شده نمی دهد. اگر ایران تل آویو را هدف قرار داد اسرائیل تهران را هدف قرار خواهد داد.
لیبرمن: اگر ایران به ما حمله کند، تهران را هدف قرار می‌دهیم
وزیر دفاع اسرائیل که در آمریکا به سر می برد در مصاحبه با روزنامه سعودی ایلاف در مورد واکنش کشورش به حمله احتمالی ایران به تل آویو گفت: «به تهران حمله می کنیم و تمامی پایگاه های نظامی ایران در سوریه را که تهدیدی برای اسرائیل محسوب می شود تخریب می کنیم.» لیبرمن افزود: اسرائیل خواهان جنگ با احدی نیست اما اجازه مراکز ایرانی در سوریه را به هر قیمتی هم که شده نمی‌دهد. اگر ایران تل آویو را هدف قرار داد اسرائیل تهران را هدف قرار خواهد داد.

وي با اشاره با روابط این رژیم با برخی کشورهای عربی که نامشان را فاش نکرد، اعلام کرد: گفتگو با کشورهای عربی در جریان است و اوضاع روند درست خود را طی می کند و مطابق منوال پیش می رود. ۷۵ درصد امور مورد تفاهم است. گفتگوهای سازنده و تفاهم کامل با کشورهای عربی درباره موضوعات منطقه ای وجود دارد. لیبرمن مدعی شد: خروج آمریکا از برجام به فروپاشی اقتصادی ایران می انجامد.

به گزارش يورونيوز، وزیر دفاع اسرائیل قرار است در جریان سفر به ایالات متحده با جیمز متیس، همتای آمریکایی خود و جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور دیدار کند. تنش لفظی بین مقامات ایران و اسرائیل در هفته های گذشته پس از حمله هوایی به پایگاه هوایی تیفور (T-4) در استان حمص سوریه تشدید شده است. در حمله هوایی روز ۹ آوریل (۲۰ فروردین) به این پایگاه هفت ایرانی کشته شدند. هر چند اسرائیل هرگونه دخالت در این حمله را رد کرده است اما دولت سوریه، ایران و روسیه از اسرائیل به عنوان عامل این حمله یاد می کنند. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در مورد واکنش تهران به حمله هوایی به پایگاه تیفور گفته بود «تنبیه متجاوز» قطعی است.