به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۷ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۴۸۷۱۵
سقف مجاز سود ٥ درصد است

توصیه‌های سیف به سپرده‌گذاران ارزی

گروه اقتصادي: رئیس کل بانک مرکزی به سپرده گذاران ارزی توصیه کرد تا در سپرده گذاری های خود دو پارامتر نرخ سود معقول و اعتبار بانکها را در نظر داشته باشند و گفت: سقف مجاز سود ٥ درصد است.
توصیه‌های سیف به سپرده‌گذاران ارزی
ولی الله سیف در گفتگو با مهر در خصوص رفتار برخی بانکها در اعطای سود به سپرده های ارزی گفت: بانک مرکزی برای نرخ سود سپرده های ارزی سقفی را تعیین کرده که برای سپرده های دلاری پنج درصد و برای یورویی ٤درصد تعیین شده است. بر این اساس به بانکها اعلام شده که هر چقدر سپرده ارزی بگیرند، می توانتد آنرا نزد بانک مرکزی سپرده گذاری کرده و سود دریافت کند. رییس کل بانک مرکزی افزود: بانکها حتی می توانند زیر این نرخ هم عمل کنند، اما همانطور که قبلا اعلام کردم ریسک هر بانک متفاوت است؛ بنابراین مردم وقتی می خواهند نزد بانکی سپرده گذاری کنند باید دو پارامتر را در نظر داشته باشند. وی تصریح کرد: اولین پارامتر نرخ سود سپرده و دومین پرامتر میزان اعتمادی است که مردم به آن بانک دارند؛ اگر یک بانک معتبر نرخ سود پایین تری را ارایه دعد برای مردم قابل قبول تر از آن است که بانکی با اعتبار کمتر نرخ سود بالاتری بدهد؛ بانک مرکزی به این موضوع ورود نمی کند؛ بلکه نرخ سودی که بانک می دهد را مبنا قرار داده و با آن نرخ سودی که اعلام کرده است به آنها سود می دهد.
سیف ادامه داد: ما سقف نرخ سود را پنج درصد اعلام کرده ایم و اگر بانکها رقم بالاتری می دهند جایز نیست و شاید نرخ خود را با نرخ اعلامی بانک مرکزی تطبیق نداده اند.