به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۲:۵۷
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۱۵۳۵۵
نخستین اظهارات سلیمی پس از انتصاب

سلیمی سرپرست دانشگاه علامه طباطبايي شد

گروه سياسي:‌ طی حکمی از سوی دكتر جعفر توفيقي سرپرست وزارت علوم، دکتر حسین سلیمی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد.
سلیمی سرپرست دانشگاه علامه طباطبايي شد
به گزارش ایسنا با حکم دكتر جعفر توفیقی دکتر حسین سلیمی جایگزین سیدصدرالدین شریعتی، رییس قبلی دانشگاه علامه شد. شریعتی حدود هشت سال ریاست دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت که در اواخر فعالیت وی، مسائل حاشیه‌ای زیادی از جمله موضوع جذب هیات علمی خارج از روند قانونی، بازنشستگی خارج از عرف اساتید و همچنین بورسیه‌های خارج از روال عادی درباره این دانشگاه مطرح شد.

سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبایی حاکم کردن جو آرامش و دوستی بیشتر میان اعضای هیات علمی و دانشجویان را یکی از برنامه‌های خود برای اداره دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد. دکتر حسین سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برنامه‌ام ارتقای سطح کیفی دانشگاه است، گفت: هر چند که دانشگاه در دوره‌های گذشته نیز رشد خوبی داشته، اما باید ارتقای بیشتری پیدا کند تا تبدیل به یکی از مراکز نظری‌پردازی، نقد و تدوین اندیشه‌های بومی شود.

وی همچنین توسعه عمرانی دانشگاه را از دیگر برنامه‌های خود عنوان و اظهار کرد: دانشگاه علامه علی‌رغم همه پیشرفت‌های عمرانی، همچنان به امکانات بیشتری نیاز دارد و باید از این لحاظ پیشرفت‌هایی در این دانشگاه صورت گیرد. سرپرست جدید دانشگاه علامه با بیان اینکه برخی جوسازی‌های رسانه‌ای درباره این دانشگاه روا نبود، گفت: نباید با مسئولان دانشگاهی چنین برخوردی شود. سلیمی با بیان اینکه حفظ حرمت مسئولان قبلی دانشگاه و قدردانی از زحماتشان بر ما واجب است، تصریح کرد: با توجه به اینکه اطلاعات دقیق و مطالعه‌ شده‌ای درباره مسائل مربوط به بورسیه‌ها، جذب اعضای هیات علمی و بازنشستگی اساتید در این دانشگاه ندارم، ابتدا باید در این باره مطالعه کنم و بعد نسبت به آن تصمیم بگیرم.

وی افزود: مهم این است که دانشگاه علامه نیازمند اعضای هیات علمی جدید است و هر کسی که شایستگی علمی داشته باشد، در سطح تنها دانشگاه علوم انسانی کشور بوده و بتواند باعث ارتقای آن شود، حضورش در دانشگاه مغتنم است. سلیمی درباره نحوه ورود به برخی مسائل عنوان شده درباره دانشگاه علامه گفت: باید تمام مسائل دانشگاهی را بررسی کنیم و با مطالعه دقیق، کارهای مثبت انجام شده را تقویت و کارهای نیازمند به اصلاح را بهبود بخشیم و تلاش کنیم که دانشگاه علامه به عنوان یک مرکز جدی و مورد توجه از لحاظ علمی، ارتقای بیشتری پیدا کند. سرپرست جدید دانشگاه علامه تاکید کرد که هر فعالیتی که از مسیر قانون صورت گرفته باشد، در دانشگاه ادامه پیدا می‌کند. سلیمی تاکید کرد: انشاءالله کارم را از ظهر سه‌شنبه (دوازدهم شهریور ماه) در دانشگاه علامه طباطبایی آغاز خواهم کرد.

امیر
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۵:۴۰
آقا خیلی مبارکه. روحانی و عارف و توفیقی خیلی خیلی مچکککککککککریم!!!! (120469)
حسین
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۳:۳۹
انشالله بعدی نوبت دانشگاه شیراز هست. (120679)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۳:۴۰
آقای دکتر توفیقی شما را به خدا فکری هم به حال دانشگاه شیراز کنید. (120682)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۵:۴۰
توفیقی سپاس (120470)
دانشجوی صنعتی اصفهان
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۵:۴۶
تشکر بابت تغییر دو تا از بدترین رئیس های دانشگاهها اول همدانی گلشن از صنعتی اصفهان بعدشم شریعتی از علامه
توفیقی و روحانی مچکریم (120474)
ایوب
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۵:۴۹
بنده دکتر سلیمی را نمی شناسم ولی از کنار گذاشتن صدر الدین شریعتی خوشحال شدم. (120478)
استاد دانشگاه پیام نور
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۵:۵۴
درود بر توفیقی
امیدوارم رئیس دانشگاه پیام نور هم که از احمدی نژادیهای افراطیه سریعتر عوض شه دانشگاه پیام نور باداشتن بیش از یک میلیه نفر دانشجو مهمترین و تاثیرگذارترین دانشگاه ایرانه (120484)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۵:۵۷
توفیقی سپاس (120487)
iman
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۵:۵۹
این خبر خوشایند و دل انگیز بر اساتید و دانشجویان مظلوم دانشگاه علامه مبارک و فرخنده باد.

علامه را خدا آزاد کرد. (120489)
کارمند دانشگاه صنعتی قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۶:۰۵
لطفاٌ فکری هم به حال رییس دانشگاه صنعتی قم کنید. ایشان "مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت علوم" با مدرک فوق لیسانس را هیات علمی دانشگاه کرده است تا کسی نتواند تخلفاتش را گزارش و پیگیری کند. (120490)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۳:۴۱
کاملا ذزسته (120683)
میثم
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۶:۱۴
به این نوع ادبیات که منحصرا خاص اصلاح طلبها و اعتدالگرا ها ست نیاز داریم در همه سطوح (120494)
دانشجوی صنعتی قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۶:۱۵
رییس دانشگاه صنعتی قم فراموش نشه. تا چند ماه پیش به من میگفت : تاسیس انجمن اسلامی ، خلاف قانون است.! فضای قم نیاز به تغییرات بنیادین داره. به داد جوانان قم برسید. (120495)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۸:۱۶
خداییش راست میگه منم دانشجوی همین دانشگاه هستم بهار جان من بیا دانشگاه ما کلی سوژه پیدا میکنی باور کن همه به فکر انتقالی و مهمانی هستند اگه 1خبر کوچیکم تهیه کنی کلی خدمت به این دانشگاه کردی ما امیدمون بعد خدا به شما بچه های رسانه هستش تا این وضعیت رو که اینا درست کردن به گوش امثال آقای دکتر توفیقی برسونی با تشکر (120557)
مجید
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۹:۳۸
بسیار موافقم به داد جوانان قم برسید (120604)
گمنام
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۰:۳۴
علی الخصوص بعد از زمانی که در دانشگاه قم تنها انجمن منتصب به اصلاحات درش تخته شد (120635)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۶:۲۵
این که معاون همون شریعتی هست گرفتید ما رو؟! (120499)
ميم.
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۹:۵۰
ايشون در سالهاي 79 تا 80 معاون اين دانشگاه و از سالهاي 80 تا 82 رييس دانشكده حقوق و علوم سياسي اين دانشگاه بوده و در دوران شريعتي سمتي در اين دانشگاه نداشته (120610)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۶:۳۴
یک سوال ؟
این سرپرستی که هنوز وزیر نشده و دست به عزل و نصب می زند و احتمالا وزیر بعدی هم خیلی ها را کنار خواهد زد و یا به قول شما بازنشسته خواهد کرد ،
اگر در دولت بعدی که مخالف تفکر اصلاح طلبی است و عده ای هم همین روند را اجرا کردند و اصلاح طلبان را کنار زدند ، جواب شما چگونه خواهد بود ؟
پس ببینید و به یاد بسپارید که اگر در آینده و در دولتهای مخالف افکار شما این رویه ادامه پیدا کرد ، اینقدر هجمه ناجوانمردانه نکنید.
البته شما خود را همیشه محق می دانید و بعید است قبول کنید... (120503)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۸:۰۳
تو اگر دانشجوی علامه بودی الان این حرف را نمی زدی (120551)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۹:۴۴
مگه شما هستید ؟ البته بازار دروغ این روزا زیاده .... (120607)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۹:۵۰
بالفرض که نباشم شما به سوال پاسخ بده ؛
خوب اگر در گذشته هم عزل و نصبی صورت گرفته از اختیارات آنها بوده ، پس حاشیه سازی امثال شما چه بوده ؟ (120611)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۰:۵۵
به اصل عزل و نصب ها در گذشته و حال و آینده ایرادی نیست. بلکه ایراد به عدم رعایت اصل شایسته سالاری در انتصابات است. این اعمال به جامعه خسارت وارد میکند و در اصل یک خیانت است (120699)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۸:۱۰
اقاي توفيقي تا الان چند نفر از روساي دانشگاه ها رو عوض كرده؟ فك كنم به ٣ نفر هم نرسيده
واقعا در هوچي بازي لنگه نداريد (120553)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۹:۴۶
ایشون با اینکه سرپرست هستند و چند روزی هست سر کار اومده اینهمه عزل و نصب میکنه وای به حال اینکه وزیر بشه !
هوچی گری کجا بود دیگه ؟ معلوم کی هوچی گره ! (120608)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۸:۱۷
نه پس بگذارن اینایی که تو کارنامه شون اختلاس های میلیاردی و فساد اداری و استخدام های غیر قانونی و به حاشیه روندن کارشناس ها و کاردان ها و آوردن نورچشمی ها و بی لیاقت ها و امنیتی کردن دانشگاهها تو کارنامه شونه سرجاشون بمونن!!!
بسه یا بازم بگم؟!
اصلا اگه قرار بود چیزی تغییر نکنه ملت چرا رای دادن؟!
برو خدا رو شکر کن تغییر داره ایجاد می شه وگرنه معلوم نبود چند سال دیگه با این دزدی های میلیاردی اوضاع ما بهتر از سوریه باشه! (120558)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۹:۰۴
این روند جابجائی ها کاملا منطقی و قانونی است هر دولتی که عوض میشه حق انتخاب کابینه مطابق با برنامه هایش را دارد دولت روحانی نه مجال و نه فرصت کلنجار رفتن با ایدئو لوِژی تند و افزاطی احمدی نژاد ها را ندارد در ضمن در دولت احمدی نژاد بیشترین عزل و نصب ها را شاهد بودیم که افراد بی تجربه و نا شایست در جای افراد با تجربه را گرفتند (120586)
ی
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۰:۱۷
چی میگی؟
تازه یه نفرو انداختن بیرون . دانشجو رییس افراطی نمی خواد..
این آقا بذر پاش که معدل ارشدش شده 13 رو کرده هیات علمی
فضای دانشگاه افتضاح شده..تو دانشگاه علامه هستی که این جوری نظر میدی؟ (120626)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۳:۱۹
سلام آقاي شريعتي ، شما هم به بهار نيوز سر ميزنيد؟!!! (120724)
کسری
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۶:۴۸
لطفا رئیس دانشگاه رازی نیز تعویض شود. ایشان آدم محترمی است اما قاطعیت اداره دانشگاه را ندارند و امور را به عده ای که بیشتر دنبال منافع خویش و دوستان خود هستند سپرده اند. از رویکرد خودی و غیر خودی در این دانشگاه خسته شده ایم. خواهش دارم از سایت بهار که این کامنت را بگذارد و سانسور نکند. (120507)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۷:۱۱
شریعتی بای بای (120526)
مجمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۷:۲۸
در گروه علوم سیاسی دانشگاه گیلان در مهر ماه 1391 بیست و سه نفر از رانت خوران بعنوان دانشجوی بورسیه و در واقع با رانت در دوره دکتری روابط بین الملل ثبت نام کردند

یک نفر از آنها لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه آزاد است و 17 سال پیش مدرک فوق لیسانس از دانشگاه آزاد گرفته است و هیچ مقاله ای هم ندارد .در آزمون دکتری هم شرکت نکرده است

و هیچ یک از شروط استعداد درخشان را ندارد اما بعنوان دانشجوی دکتری روابط بین الملل و استعداد درخشان مهر ماه 91 در گروه علوم سیاسی گیلان ثبت نام کرده است

دو نفر دیگر که اصلا لیسانس و فوق لیسانس رشته حقوق هستند و بدون هیچ آزمونی بعنوان دانشجوی دکتری روابط بین الملل در دانشگاه گیلان ثبت نام کرده اند.


ما بقی نیز به همین گونه

در روزهای اخیر تعدادی دیگر از رانت خواران به سراغ گروه علوم سیاسی دانشگاه گیلان آمده اند که بدون هیچ گونه آزمونی و فقط با رانت دانشجوی دکتری روابط بین الملل شوند
در گروه عمران و گروه شیمی و گروه ادبیات نیز اینگونه است



جناب دکتر توفیقی ما بی صبرانه منتظر هستیم که ریس دانشگاه گیلان را برکنار کنید . (120534)
یوسف
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۷:۴۵
احسنت .دکتر توفیقی (120538)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۷:۴۷
اول اقدامات غیر قانونی رییس سابق رو که داد استادا و دانشجوها رو در آورده باید متوقف کنه به 8 سال قبل برگردونه.
خشت اول گر نهد معمار کج
تا ثریا می رود دیوار کج! (120539)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۷:۵۶
زنده بار دکتر سلیمی استاد گرانقدر روابط بین الملل. تبریک به همه بچه های علوم سیاسی دانشگاه علامه (120545)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۸:۱۱
تو رو خدا بگید 1فکری هم به حال این دانشگاه صنعتی قم بکنند انگار نه انگار اونجا دانشگاست مثلا لاریجانی تو هیءت امنای دانشگاهه حتی 1بار هم به دانشگاه ما سر نزده (120555)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۹:۵۵
شما توی همه سایتا باید کامنت بذاری باشه بابا باشه اونم عوض می کنن غصه نخور عزیزم (120614)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۰:۴۷
ایول خوب مچشو گرفتی
:))))))))))))))) (120697)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۳:۲۱
خدا رو شكر كه رييس صنعتي اصفهان رو اولين نفر تغيير داد، شما هم كمي صبر داشته باشيد، به ترتيب افراطي بودن دارن عوض ميشن. (120725)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۸:۱۸
خواهشا واسه دانشگاه فردوسی مشهد هم یه فکری بکنید آقای توفیقی (120560)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۳:۱۴
آی گفتی
آقای نامرئی رو هر چه سریعتر باید عوض کنن (120667)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۱:۲۸
اوضاع دانشگاه فردوسی واقعا فاجعه هست.توفیقی فکری هم به حال ما بکنه (120708)
عزیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۹:۰۰
ضمن تبریک به دکتر توفیقی عزیز،جهت حمایت و حفاظت از امید دانشگاهیان خصوصا در استانها .لازم است تغییرات هر چه سریعتر در دیگر دانشگاهها اعمال شود . لطفا دانشگاه ایلام در اولویت تغییر قرار گیرد. (120585)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۹:۳۵
امیدوارم درس عبرتی باشد برای دنیاپرستان. همانهایی که فکر می کردند ریاست ارث پدر آنها است. (120602)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۹:۴۸
افرین کارخوبی بود (120609)
بازنشسه فرهنگی
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۰:۱۲
به دانشجویان عزیز علامه که چندروز دیگه پا به دانشگاه میذارن صمیمان مبارکباد میگم. درودبردکتر توفیقی. دکتر: توفیق چراغ راهت باد. (120622)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۰:۱۴
بهار تو رو خدا این لینک رو بذار خودتم بخون تا بفهمی تو دانشگاه ما چه خبره http://www.qomnews.ir/vdcgzw9q.ak9ty4prra.html توضیحاتش هم تو کامنت هایی که دانشجویان وکارمندان دانشگاه تو سایت الف گذاشتن موجوده خواهشا منتشر کن (120623)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۰:۲۷
خواهشا رئسی دانشگاه فردوسی مشهد رو هم عوض کنین که اینجا شده اوج خفقان
............ (120632)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۰:۳۴
مرحوم امام از اینکه روحانیت با دانشگاه درگیر شود خیلی نگران بودند متاسفانه آقای شریعتی خیلی افکار دانشگاهیان را نسبت به خود و روحانیت بد بین کرد. (120636)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۰:۵۸
زنده باد توفیقی قهرمان (120642)
افسون
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۱:۳۷
دکتر مثل همیشه.......مچکرییییییییییم (120652)
jokar
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۱:۴۱
امیدواریم و انتظار داریم در وزارتخانه اموزش و پرورش نیز این عزل و نصبها صورت بگیرد و شایسته سالاری با تغییر مدیران کل انحصارطلب در این وزارتخانه نیز به اجرا دراید (120654)
سید امیر
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۱:۵۳
دکتر سلیمی , استادی ارزشمند , اندیشمند , فهیم ومومن , روشنفکر و گرانقدر است والبته ایشان اصلا معاون اقای شریعتی نبوده اند . من در دوره فوق لیسانس از درس دکتر سلیمی نمره 14 گرفتم که برایم از 20 ارزشمند تر است و کلاس درس ایشان و تبحر ایشان در علوم سیاسی و روابط بین الملل , ضمن فهم دقیق ایشان از هنر و شخصیت و پرنسیب بالای ایشان قابل تحسین است. (120656)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۲:۵۰
این بهترین خبری بود که امروز شنیدم. (120662)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۲:۵۱
امیدواریم بقیه مدیران هم جسارت و اقتدار دکتر توفیق رو داشته باشند و از فضاسازی روزنامه ها نترسن. (120663)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۳:۴۰
روحاني مچكريم... (120681)
افرندقاسمی
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۳:۵۵
درود بر دکتر سلیمی استاد روابط بین الملل.دکتر در رشته روابط بین الملل که ما شاگردش بودیم مسلط و نکته بین بود در موقعیت جدید برایشان ارزوی موفقیت میکنیم (120688)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۱:۲۰
من خودم دانشجوي علامه ام واقعا سطح علمي دانشگاه پايين امده بود و همه ناراضي بودند و اين انتخاب را به اقاي روحاني توفيقي و سليمي تبريك ميگم (120705)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۲:۱۱
آقاي توفيقي خواهشا ١فكري هم براي رئيس دانشگاه منابع طبيعي گرگان و مافيا و دارودستش بكنيد (120715)
علی
Germany
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۵:۵۱
من دانشجوی علامه ام....شریعتی نامه ی اخراج منو داده بود...چه عذابی من کشیدم....بی خودبی جهت منو میخواست اخراج کنه...ولی نتونست...کارکنان علامه همه شون افرادی افراطی ...که به همه تادلتون بخواد زور میگن...اسم معاونت دانشگاه آقای..... که ازنیروهای تربیت شده ی شریعتی...اخلاق نداره..سوادش درحد اول ابتداییی ..موقع اخراج من این آقا تا حد مرگ منو برد.... (120732)
سيد
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۷:۴۶
با سلام
لطفا رئيس دانشگاه پيام نور كه براي خود در اين دانشگاه امپراطوري درست كرده را هم تغيير داده تا اعضاء محترم هيئت علمي و پرسنل اين دانشگاه بتوانند به دانشگاه وارد شده و پيگير امور اداري خود باشند . شايد تعجب كنيد كه ورود به دانشگاه يكي از معضلات پرسنل و كارمندان اين دانشگاه است و خود بخوان از اين مجمل حديث مفصل . واقعا ما انقلاب كرديم و طاغوت را درهم شكستيم و جنگيديم و متجاوزان بعثي را سرجايشان نشانديم كه امثال اين آقا به ما حكومت كنه و حقوق مسلم ما را تضييع كنه . (120743)