به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب : ۱۶۲۴۴
در واكنش به اعلام تخلفات متعدد او+سند

فرهاددانشجو: تخلفي نكردم، استعفا هم نمي‌دهم

گروه سياسي: رئیس دانشگاه آزاد كه در آستانه عزل قرار دارد، روز دوشنبه با برگزاري يك جلسه مطبوعاتی، در واكنش به نامه ارسالی از سوی بازرسی دفتر ریاست جمهوری سابق (احمدي‌نژاد) مبني بر تخلفات متعدد، از اتهامات وارده به خود دفاع کرد و آنها را دلیل موجهی برای عزل خود ندانست!
فرهاددانشجو: تخلفي نكردم، استعفا هم نمي‌دهم
بنا به اين گزارش، بازرس رییس جمهور سابق در نامه ای که دارای 24 سوال است از رییس دانشگاه خواسته تا توضیحات خود را ارایه دهد اما فرهاد دانشجو دستور داده پاسخی به سوالات داده نشود. غلامعباس زارع سرپرست بازرسی ریاست جمهوری در دولت دهم در نامه ای به شماره ی 104805 خطاب به رییس دانشگاه آزاد، خواستار پاسخ به 24 تخلفات گسترده در این دانشگاه شده است.



در صفحه دوم این سند آنی، به سوءاستفاده های بی سابقه دانشجو از امکانات دانشگاه آزاد برای تبلیغات برادرش (خسرو دانشجو) در انتخابات اخیر شورای شهر و همچنین کمک به فعالیت انتخاباتی یک کاندیدای خاص، انتصابات خانوادگی، تخلفات سنگین مالی، جذب اعضای هیات علمی با مدرک فوق لیسانس آنهم در تهران، برگزاری‌های جشن‌های چند صدمیلیونی در برج میلاد و ... اشاره شده است. به نوشته سايت انتخاب، بند شماره 24 (آخرین بند) مربوط به "ق" (کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر) می‌باشد. اين در حاليست كه دانشجو در نشست مطبوعاتی روز دوشنبه خود گفت: نامه‌ای که از سوی دفتر بازرسی ریاست‌جمهوری به من رسیده لیستی از اقدامات و اتهاماتی است که آنها را مرتکب نشده‌ام.

وی با اشاره به این مطلب گفت: در تاریخ 92/5/12 از سوی دفتر ریاست جمهوری نامه ای مبنی بر گزارش عملکرد مالی خود را دریافت کردیم و با تایید و تصویب هیات امنا عملکرد خود را به دفتر ریاست جمهوری ارائه دادیم و این گزارش هیچ نقطه تاریک و مبهمی نداشت. دانشجو در ادامه به دلیل دیگر عزل خود اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مسائلی که در این نامه مطرح شده برگزاری مهمانی‌های باشکوه در برج میلاد است که طبق اظهارات مدیر کل همایش‌های برج میلاد نامه‌ای به ما رسیده که هیچ برنامه ای از سوی دانشگاه آزاد در این مکان صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تعدادی از موارد ذکر شده در نامه دفتر ریاست جمهوری مبني بر عزل خود این دلایل را غیر منطقی خواند و گفت: این موارد دلایل موجهی برای استیضاح من نیست اگر از من بپرسند مهمترین کار من در دوره فعالیتم چیست به اولین نکته ای که اشاره می‌کنم این است که سیاست زدگی را از دانشگاه جدا کردم و اخلاق مداری را وارد دانشگاه کردم!

۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۱:۴۰
اخیرا آقای دانشجو فرمودند با من برخورد آکادمیک کنید و نه سیاسی، هم خیلی جالب و هم خیلی دردناک بود. آقای دانشجو رسیدن شما به ریاست دانشگاه آزاد سیاسی بود یا شان آکادمیک شما؟ (129183)
ياسين
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۰:۴۸
اونجايي كه گفت من سياسي نيستم خيلي جالب بود !
كدخدايي يادتونه چه جوري گريه ميكرد؟
منتظر گريه هاي دانشجو هم باشيد (129279)
دانشگاه آزاد اسلامي زاهدان
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۱:۰۸
در دانشگاه آزاد سيستان و بلوچستان واحد زاهدان ما در ستاد مركزي دانشگاه حدود 8 نفر به فاميل ((.....)) داريم كه وقتي دقيق تر بهشون نگاه ميكني ميبيني همه برادر و خواهر و پسر عمو و ... هستند ! يه نكته تاسف بار ديگه اينكه در هيئت علمي اين دانشگاه خيلي ها با مدرك فوق ليسانس !!! عضو هستند !. . . .
به والله ما يه استاد داشتيم ( . . . )به هيچ وجه بلد نبود اسامي انگليسي رو تلفظ كنه - اصلا كتاب درس نميداد. ميگفت شيوه درسي من فرق ميكنه !
شما بايد خودتون بياين اينجا كنفرانس بدين در مورد فتنه - جنگ نرم و ....!!!

يادم مياد روز اولي كه ايشون اومد سر كلاس گفت كساني كه اهل سنت هستند دستاشون رو ببرن بالا و اسامي تك تك شون رو نوشت روي برگه ! به والله بهار جان اينا عين حقيقت هست ... منتشر كن خواهش ميكنم (129294)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۱:۴۶
اصلا ایشان اشتباهی رییس دانشگاه آزاد شد! ایشان قرار بود بره به پدر و مادرش رسیدگی کنه! چی شد!؟؟ (129311)
امیدوار!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۲:۰۷
البته فقط دانشگاه آزادنیست که چنین وضعیتی دارد. . . .
خواهش می کنم سری هم به جهاددانشگاهی بزنیداین نهادراهم شخم زده اند.براساس اطلاعات موثق دراین 3سال مدیریت دوستان دولت عدالت محور، حدود30درصدنیروکه اکثرا ازاقوام ودوستان مسؤلین جهاددانشگاهی هستندبه این نهادغیردولتی اضافه شده است. دراین 3سال هیچ کارشاخصی انجام نشده وبسیاری ازپروژه های جهادتعطیل شده است . مدیرکل حوزه ریاست همزمان حدود5شغل گوناگون دارد بسیاری ازنیروهای مومن وموسسان این نهاداخراج یادراختیارکارگزینی هستند.
تقاضادارم سری هم به جهادددانشگاهی زده شایددولت محترم کاری بکند.
رییس کنونی جهاددانشگاهی دوره مسؤلیتش تمام شده اماباتخطی ازقانون درخواست تشکیل جلسه هیات امنارانداده وحتی داره رایزنی می کنه تاحکمش تمدیدبشه .
خدایامگرفقط خودت به داداین همه مصیبت برسی .خدایابه دکترروحانی توان بده. . . . نشکند.خدایاامام زمان واقعی رابفرست تاحق راازناحق جداوروی منافقین راسیاه کند. (129195)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۲:۲۱
تخلف کرده یا نکرده بندازیدش بیرون، اگر شایسته سالاری حاکم بود ایشان و بردار وزیرش در بهترین حالت مدیریت یک مدرسه ابتدایی در یک گوشه پرت این کشور بیشتر نصیبشون نمی شد. (129197)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۰:۰۴
بنده به لیاقتشون برای همین کارهم شک دارم!
اینها فقط بدرد شمارش آرای صندوق های انتخابات اونم از نوع ریاست جمهوری بدرد میخورند ! (129253)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۰:۴۷
به درد اون کار هم نمی خورند چون انسانهای صادقی نیستند،من در صداقت این آقایان به قدری شک دارم که حد ندارد. (129277)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۱:۰۵
مگه بچه هاي روستاي دورافتاده چه گناهي كردند؟ (129291)
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۲:۳۵
دکتردانشجو و باندش باید بروند. والسلام. (129200)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۰:۰۵
البته باندش همون فامیلاش هستند! (129254)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۶:۲۳
واقعا این سرپرست بازرسی ویژه علت این تخلفات رو نمیدونه !!! یا از سر کنجکاوی سوال کرده (129213)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۶:۳۹
خطا از مسولان مهم بخشش پذیر نیست (129215)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۶:۴۹
این برادران دانشجو ید طولایی در نخلف دارند آن یکی برادر هم مدرک تحصیلی اش حکایت مفصلی دارد تا جایی که دانشجوی کره ای که آقای دانشجو مقاله علمی اورا از طریق اینترنت کف رفته بود بعداز لو رفتن شاکی شد و..... (129218)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۷:۱۹
يكي از ميراثهاي جناب احمدي نژاد همين بار آوردن اعضاي تيمش هست.درنهايت. . . ميگه تخلف نكردم و استعفا هم نميدهم.اينها وقايعي است كه فقط و فقط در ايران اتفاق مي افتد.بيصبرانه منتظر لب به سخن گشودن اون داداشش. . . هستم. (129219)
سام
Latvia
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۷:۳۹
می خاهید داش عبدل برگردونید یا اینکه عوامل هاشمی رو در دانشگاه بچپونید؟؟؟؟ (129221)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۸:۰۴
ایشون را هم بگذارید توی لیست مسئولان شیفته قدرت و نه تشنه خدمت ! (129225)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۰:۳۱
دیگه جا نداره لیستش!!
متاسفانه سرور های قدرتمند تری نیاز هست که هنوز به دست بشر ساخته نشده! (129267)
blackbeetle69@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۸:۰۶
حتما باید عزل شود چون اگر نشود دانشگاه آزاد را به باد می دهد و هدفشان همین است درنگ جایز نیست شک نکنید. (129226)
افشين
Europe
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۸:۲۵
اقا جان شما كه ميگفتي به خاطر اينكه اين پست قبول نكنم چقدر گريه زاري ميكردم طوري كه سجاده ام خيس اشك ميشد! خوب حالا چرا دو دستي قدرت چسبيدي؟ ميخواي بندازنت بيرون،خودت ابرومندانه استعفا بده برو دنبال كارت برو ور دل كامرانت بشين! (129229)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۸:۳۴
داداش اصن حضورت در این پست یزرگترین تخلفه (129231)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۹:۱۳
بله آقای دانشجو شما فکر میکنید این مملکت واین پست های بزرگ ارث ابوی محترمتونه که نباید از دست بدهید. (129238)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۰:۲۳
نه ارث اخوی محترمشونه! (129262)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۹:۳۷
خوبه که بره پیش داداشش/یا مجمع تشخیص مصلحت (129243)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۹:۳۷
باید هرچه سریعتر عزل شود
والسلام (129244)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۹:۴۰
از بازرسی دفتر ریاست جمهوری سابق یک همچین نامه ای بعیده!!! بدون هماهنگی بوده!!! (129245)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۹:۴۱
واقعا مسخره است .تو انتخابات از 2 کاندیدای ق و ج حمایت مالی می کرد حالا میگه مدیر آکادمیک هستم.
بابا عجب رویی داری تو دیگه (129246)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۹:۴۹
راستی یه کلیپی تو آسانسور بود یادتونه؟؟؟؟ (129247)
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۹:۵۸
دکتر دانشجو زحمات زیادی کشیده ولی نظارتی نداشته ... در واحد اهواز یک قوم خاص با گرایشات خاصی پست گرفته اند. مدیر حراست انجا را با رابطه توانستند هیات علمی کنند ان هم با فوق لیسانس (129250)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۰:۲۲
"آن که در جایی نشیند که نه سزایش بُوَد، چنانش به زاری و خفّت برانند، که بیش از آن ، جزایش بُوَد!"
(اسرار التوحید، شیخ ابوسعید ابی الخیر) (129261)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۰:۲۸
من وقتی یکی از مصاحبه های ایشون رو از تلویزیون دیدم دقیقا احساسی مشابه جلسات رای گیری وزرا توسط نمایندگان بهم دست داد.بابا این ۸ سال چی بسر خودمون آوردیم.تاوانش سالها باهامون میاد
تورو خدا یکی هم به این مدارس غیرانتفاعی رسیدگی کنه.امسال دوم دبیرستان ۶/۵ به علاوه ۴۰۰کلاس تابستونی بدون سرویس ناهار و ....
ولله ظلم آشکاره.به کجا پناه ببریم
اینا همه نتایج مدیریت امثال این آقا و مشابهاتشن.
بخدا هرجایی میگیم مملکتمونو نباید رها کنیم بریم خارج.اینجا وطنمونه. ولی وقتی مدیران انتسابی رو باهاشون حرف میزنی یا گوش میکنی میفهمی چرا وضعمون اینطوریه.
من از آقای روحانی به جهت انتصابات و جایگزینی مدیران نالایق تشکر ویژه دارم.
هر کسی هرجا نشسته مثل اینکه ملک شخصیشه.بابا همه باید بریم آخرش زیر خاک.آخه حرص پول و قدرت چقدر (129265)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۱:۰۳
کلا کشور باید از اداره طایفه ای بیاد بیرون اون هم از هر نوع برادرانی چه دانشجو چه .... (129289)
mohamad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۲:۱۷
اونا كه مثل جناب دانشجو اتوبوسي اومدند بايد دوباره اتوبوسي هم برگردند . آقاي روحاني به حرفاي امثال شريعتي گوش نكنيد............شما با اينها نمي تونيد اين اوضاع آشفته را سامان دهيد. اينها خودشونم مي دونستند دولت مستاجل اند بنابراين در اين مدت كوتاه تا تونستند بردند براي روز مبادا . خواهش من به عنوان يك ايراني از شما اين است كه فعلا افراد مناسبي را جايگزين اين افراد كنيد اما بعد از مدتي كه اوضاع مملكت سامان پيدا كرد از طريق مراجع ذيصلاح اينها را پاي ميز محاكمه بكشانيد . اينها بايد چيزهايي را كه از من و شما و همه مردم ايران دزديدند به خزانه برگردانند (129338)
م
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۲:۲۴
با سلام.بنده یکی از دانشجویان دکترای یکی از دانشگاه های تهران هستم. از سال 1390 که در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه ازاد شرکت کردم و پروندم در یکی از دانشگاه های ازاد پذیرفته شد و برای بررسی تکمیلی به منطقه فرستاده شد 2 سال میگذره اما هنوز هیچ کاری برروی پرونده انجام نشده این اقا کلا جذب هیئت علمی و کارهای اموزشی تعطیل کرده و با سرنوشت مردم بازی میکنه و همه اشناهای فوق لیسانسش در مدت کوتاهی هیئت علمی میکنه.به خدا من که دیگه ناامید شدم بعد از یازده سال درس خوندن برای یه پرونده جذب هیئت علمی 2 سال من سرکار گذاشتن.اخه این عدالت و انصاف؟من دادم از کی بگیرم؟ بنده هم در ازمون ارشد ودکترا رتبه تک رقمی اوردم.دوستان خودتون جای من بذارید ببینید چه مشکلات روحی و روانی برای ادم ایجاد میشه. اون از کامران دانشجو که وزارت علوم به افتضاح کشید اینم از فرهاد که همین کار با دانشگاه ازاد کرد (129346)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۲:۵۷
هرآمدنی رفتنی داره.زحمتو کم کن وبرو. (129379)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۳:۰۲
یادمه سر کلاس های تربیت مدرس میگفت پروفسور دانشجو و احمدی نژاد شاخ هاشمی رو شکستن، حالا انتظار برخورد آکادمیک داره!!!راستی دانشکده زیست مدرس هم که به واسطه پذیرش دختر برادرت قرار بود ساخته بشه فقط گودبرداری شد و رها شد. جایگاه شما اونجا نیست، با رانت بالا بری زود پایین میای... (129384)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۴:۰۳
پروفسور کیه؟ اگه کامران دانشجو منظورتونه لازمه یه تحقیقی راجع به مدرک تحصیلی اش انجام بشه. (129411)
دوست
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۴:۰۶
سلام.یاد اون کلیپی می افتم که تو آسانسور بود و تو همه سایتها از جمله یوتویوب هم پخش شد..!! (129414)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۵:۳۲
ای کاش اسامی فرزندان نمایندگان مجلس که بیشتراز جبهه ی پایداری می باشندافشا می شد که در دوران این برادران توانستند بدون قبولی در کنکوردر مقطع کارشناسی ارشد ودکتراوارد دانشگاهها شوند ویا با این گرانی به راحتی بورس خارج گرفتند و رفتند.دقیقا همین نمایندگان به وزیر علوم روحانی رای منفی دادند.تو را بخدا یکی پیگیری کند. (129448)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۵:۴۱
چرا کارها را ریشه ای حل نمی کنید؟!
حال که از دانشگاه آزاد ضربه خوردید فکری به حال وزارت بهداشت کنید
قرار است فردی که صد پله بدتر از دانشجو است معاون دانشجویی وزارت بهداشت شود. . . . عضو افراطی ستاد جلیلی/ عضو جبهه پایداری و شاگرد جناب مصباح تا دو روز دیگر معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت می شود!!! (129461)
هیئت علمی
Finland
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۶:۱۲
آقای دانشجو چنان از آکادمیک بودنشون صحیت می کنند که انگار ما اعضا هیئت علمی خبر نداریم که ایشون در همین شهر تهران هم نتوانستند چند رییس واحد واجد صلاحیت را منصوب کنند!! سری به وبسایت چند واحد جامع تهران بزنید تا ببینید چگونه به صراحت آیین نامه مدیریت جامع دانشگاهها و شرایط اختصاصی ان برای انتصاب یک رییس دانشگاه نادیده گرفته شده است.

رفتن ایشان سیاسی نیست، بلکه واکنش علمی ما اعضاء هیئت علمی در برابر حضور سیاسی افرادی این چنینی در محیط های آکادمیک است. (129474)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۶:۱۴
جریان 600 میلیارد صنوق ذخیره واحدها هم فراموش نشود، که در یک حساب خاص جمع شده و برخی ها وام 4% از بابت این پولها گرفته اند!!! و اینکه امسال بودجه ای در اختیار واحدها نبود که از محل آن چند جلد کتاب برای کتابخانه ها تهیه شود... (129476)
علی
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۸:۱۸
عجب مملکتی همه دارند راحت میخورند و مملکت را از ان خود میدانند خدا کند افراد با ایمان وپاک و صادقی ااین متخلفین را به سزای اعمالشان برساند (129540)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۳:۳۷
لطفا این کلمه با ایمان رو به کار نبرید که باعث شده هرچی ریاکار و غیر متخصص هست با هزار ادا و اطوار خودشونو به این پستا برسونن. ما فقط ادم لازم داریم نه چیز دیگه که تخصص کار داشته باشه. ادم متخصص ذاتا متعهد هست نیازی به اثبات نداره (129667)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۹:۲۰
بایدخچالت بکشدوکناررود (129571)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۹:۲۲
بند های این نامه انقدر زیاده که اگه برای 4 تاشم مدرکو بهونه جور کنید، بازم کلی باقی میمونه تاره اینها در زمان دوستان خودتونه، اگه دولت جدید به این موضوع رسیدگی کنه که فکر کنم میشه چند صد صفحه. بهتره خودتون با پای خودتون برید و انقدر وقت ارزشمند دولت جدید رو برای این کارهای کوچیک نگیرید.
تو دانشگاه تاره تاسیس جمع دوستانتون جمع و جا هم برای امثال شما زیاده (129572)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۱:۱۸
نامه ایشان به زلزله زدگان اذربایجان را حتما بخوانید (129601)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۳:۲۰
ای اقا دانشگاه آزاد را ول کن دانشگاه پیام نور را بچسب. کاش یه بازرسی از دانشگاه پیام نور می کردید تا پی میبردید که اقای دکتر زیاری چیزی کمتر از دکتر دانشجو نداره و...........بهار جون بخاطر خدا و بخاطر بچه های دانشجوی ایران اسلامی منتشر کن (129657)