به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ساعت ۰۱:۲۵
کد مطلب : ۱۷۹۲۳۶
لیست امید شما به امید این ملت خیانت کرده است

آقای خاتمی! از این مردم بینوا عذرخواهی کنید

آقای خاتمی! از این مردم بینوا عذرخواهی کنید
گروه سیاسی: رضا بابایی -محقق و پژوهشگر فرهنگی- در یادداشتی با عنوان «آقای خاتمی! از مردم عذرخواهی کنید» نوشت:
آقای خاتمی!
سیاست‌مداران ایرانی در دو دهۀ گذشته، از شما بسیار آموخته‌اند؛ اگرچه به روی خود نمی‌آورند. بیایید درسی دیگر به اهل سیاست بدهید: درس عذرخواهی. شما یک عذرخواهی بزرگ به این مردم بیچاره بدهکارید. لیست امید شما به امید این ملت خیانت کرده است. شما با فرستادن انسان‌های زبون و بی‌عمل و منفعت‌پرستی همچون محمدرضا عارف به مجلس شورا و خبرگان، امید این مردم را ناامید کردید.
آقای خاتمی!
شما جزء معدود ستارگان درخشنده در آسمان سیاست ایران بودید؛ برای بازگشت به این آسمان سرنگون، راهی جز عذرخواهی از مردم ندارید. شما زلف اصلاحات را به کسانی گره زدید که از دیوار ساکت‌تر و از کنیز کف‌گیرخورده حقیرترند. شما شرافت‌مندانه وارد سیاست شدید؛ شرافت‌مندانه از سیاست کناره بگیرید. بگذارید پس از این مردم خودشان تصمیم بگیرند.
آقای خاتمی!
من بیمارم و فرصتی چندان ندارم؛ ولی فرصت شما از من کمتر است. از این مردم بینوا عذرخواهی کنید.
رضا بابایی - ۹۸/۳/۱۶
 

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۰۱:۳۷
خطاب به نگارنده:
ای ... عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست (363819)
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۰۷:۲۲
چرت نگو بابا (363825)
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۰۸:۲۵
این پاسخ اون فردی بود که میخواست از خاتمی بت بسازه و گفته بود ای مگس... حالا شما جدا انتشار دادید؟ این چه کاریه آخه؟ (363850)
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۰:۱۷
حداقل در مورد عارف حق با ایشان است. در این دوره عارف چه عملی انجام داد به غیر از پوشیدن لباس سپاه مه ان هم برای حفظ منافع شخصی خود و خانواده اش بود. (363833)
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۰۲:۴۱
امثال ایشان که از یک جوی آب هم نپریده اند حتما در مورد  قهرمانان ورزشی هم ایراد  می گیرند و از خارج گود می گویند لنگش کن، سال ۸۴ هم امثال همین اقایان غرغرو مردم را از انتخابات دلسرد کردند تا احمدی نژاد ۱۰۰ سال ایران را عقب ببرد و هنوز ما تاوان عملکرد احمدی نژاد را می دهیم اگر افراد ناشایستی در لیست امید به مجلس رفتند و حتی به خود عارف هم رای نمی دهند مقصر تندروهای خائنی هستند که به ناحق نجفی ها را شهردار می کنند و با ایجاد تشکلهای قلابی دو تا سه نفره در تعیین کاتدیداها حق رای می گیرند (363820)
فرزند روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۰:۵۵
غصه نخور
الان با حسن روحانی ما 200 سال رفتیم جلو
جبران اون 100 سال احمدی نژاد شده و 100 سال هم جلوتر رفتیم
الحق که .... (363835)
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۰:۵۹
اگه احمدی نژاد 100 سال ایران رو عقب برد به نظرت روحانی با این مملکت چکار کرده؟
فکر نکنم جمله ای برای خیانت روحانی و افساد طلبان داشته باشی (363836)
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۴:۰۰
آمریکا به علت اینکه در صورت خروج ایران از برجام تمام قطعنانه های زمان احمدی نژاد اتوماتیک وار فعال و بدون نیاز به تصویب مجدد شورای امنیت فعال می شوند توانست از برجام خارج شود ، چون می دانستند در غیاب احمدی نژاد نمی توانند شورای امنیت را علیه ایران متحد کند (363853)
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۹:۵۲
این یعنی پاک کردن صورت مسئله. مرد حسابی، مردم در این 20 سال به هر دری زدند اصلاحی صورت نگرفت. مگه دو دوره به خاتمی و دو دوره به روحانی رای ندادند؟؟ چه شد؟ بقول آقای تاجزاده، مردم به جنتی رای ندادند (نفر سی ام شد!!) اما بلافاصله رییس همان مجلس خبرگان شد و هاشمی رفسنجانی که نفر اول شد در استخر.....!!!!!!!!!!!!! (363846)
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۲۳:۳۷
شما اگه را ه بهتری بلدی برو انجام بده ولی قبلش اگه راست میگی دو هفته برو عراق یا افغانستان زندگی کن ببینیم دیگه این حرفها رو می زنی یا نه ، البته اگه زنده برگردی (363864)
توسی
France
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۰۹:۲۰
پیشنهاد جالبی است اما سید محبوب و مظلوم اصلاحات هم شاید خیلی مقصر نباشه و حرفش تو بین خود اصلاح طلبان هم دیگه خیلی تمام کننده نباشه
عارف و...بهتره از ریاست امید و شورای عالی اصلاح طلبان کنار بروتد و جوانان اصلاح طلب نقش مهمی داشته باشند و.. (363826)
معلم ناامید
France
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۰۹:۲۲
سید و دوستان اصلاحاتی اعتدال ابروی شما را با صعف مدیریتی خراب کرد طرحی نو دراندازید که وقت تنک است و...
خدا روشکر بطحایی رفت
رتبه بندی نطام همهنگ و سازمان نطام معلمی و مطالبات و...مونده رو زمینو... (363827)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۰۹:۴۶
این ملت ملتی بزرگ .. ودارای ....
. اصیل ترین افراد میباشد که با خون وجان خیش هشت سال جنگیدن... ولی ..بایست دولتمندان او... قانون نگر... باشند.. قدر این همه فدا کاری ..و خود گشتگی را بدانند (363828)
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۰۹:۵۳
به نظر من در مورد اختلاس وچپاول اموال مردم مردم..از بانکهای خصوصی ونیمه خصوصی... ارقام حقوق های نجومی مدیران... وپست ومقام اقا زاده های تحیل کرده خارج ... برسی ودر پیگیر قانونی قرار گیرد چون ما مسلمانیم... ورین پیامبر اعظم ..را یدک میکشیم.. احمدی ... که در طول ده سال بر علیه یک چوپان اختلاس گر ... سه ونیم میلیاردی مبارزه میکند ولی بدون نتیجه... مانده وخواهد ماند (363832)
عباس جهانگیری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۰:۴۵
با سلام ضمن تایید نظرشما سوال من اینجاست آقای خاتمی فرزانه سیاست است اما شما جای ایشان بودید چکار می کردید وقتی تندرو ها تمام راه رو به رویش می بندند البته در فضای بسته امید به ناامید تبدیل میشن وراه سكوت ونفع طلبی من فکر میکنم خاتمی نه چاره ای داشت نه خطایی انتقاد آسان است اما راهکارو شما بفرمایید که چه باید کرد ؟؟ (363834)
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۷:۳۳
با این فضایی که تند روها ایجاد کردند و شمشیر رو از رو بستندو حتی کارهاشون از رهبران آمریکا واسراییل هم شنیع تر است دیگه چه جایی برای امید واصلاحات میمونه .نگارنده سرشو کرده زیر برف ونظر میده.امثال این افراد راهکاری ندارند ارایه بدند.تخصص این افراد در ایجاد تفرقه ونفرت پراکنی است. (363858)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۰۰:۰۰
بینی و بین الله چند درصد از قدرتی که در اختیار احمدی نژاد بود در اختیار روحانی است؟ صداو سیما ، تریبون های نماز جمعه ، شورای سیاست گذاری مساجد و... قبل از دولت یازدهم تا خاتمه آن جز تخریب کار دیگری می کنند؟ چرا علی رغم فرمایش مقام معظم رهبری همچنان به نعل وارونه می کوبند؟ فراموش نشودوجدان یگانه محکمه ایست که نیاز به قاضی ندارد. همین الان آیا آقای خاتمی اجازه ی صدور پاسخ نامه و درج در رسانه ها را دارد؟ احمدی نژاد چطور؟نامه ای که به رهبری نوشت کفایت منزوی شدن نمیکند؟ (363865)
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۲۲:۰۵
راهکار رو گفتن،شما اصن مطلبو خوندی؟ (363861)
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۰۲:۰۷
اگه شما یه مراجعه ای به لغت نامه داشته باشی بد نیست.اون موقع معنی راهکار رو میفهی. (363867)
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۳:۵۶
لیست امید وروحآنی مردم را بدبخت کردند (363837)
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۷:۴۵
اصلاح طلبان بدلی و ضعیف بنام اعتدال و امید (363844)
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۳:۵۷
احزاب اصلاحات وارد عرصه قدرت به هر قیمت شده اند و همین اعتبارشان را به کلی زیر سوال برده ... خواسته ی حداقلی از حاکمیت، بخشی از سیاست ورزی ست که اصلاحات تعریف کرده ولی عقب نشینی در اجرای این خواسته ها نشان از ضعف یا نبود برنامه ی اجرایی دارد که به نظر من ایراد آقای بابایی از رهبری اصلاحات کاملا بجاست (363838)
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۰۵:۲۵
در اینکه فرهنگ عذرخواهی باید جا بیافتد حرفی نیست و اینکه به قولی بزرگترین توانایی اقرار به ضعف و اشتباه است هم حرفی نیست . اما اینکه مردم ایران دنبال کسی می گردند تا اشتباه خود را گردن او بیاندازند هم فکر کنم درست باشد . شما که محقق و پژوهشگری می خواستی با عقل و درایت خود عمل کنی تا حالا از کسی نخواهی عذرخواهی کند .
ضمن اینکه به نظرم اگر قرار باشد خاتمی از چیزی عذرخواهی کند آن از مطرح کردن فدرالیسم است که مقدمه تکه پاره شدن ایران و تحقیر بیش از پیش ملت ایران است نه چیز دیگر . (363849)
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۰۹:۵۴
نامه اایشان کاملا بجا وصحیح می باشد .متاسفانه امثال آقای عارف و ژن خوب ( فرزند ایشان) فقط عافیت طلبی ومنافع شخص خودشان وخانواده شان را مد نظر در عمکرد قرار داده اند. جناب آقای خاتمی خواهشا مواضع خود را سریع وشفاف اعلام بفرمایید. (363851)
سياوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۵:۲۸
همه بايد از اين ملت عذرخواهي كنند، چپ و راست فرقي نمي كنه، .... (363855)
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۲:۳۵
اگرجناب خاتمی عذرخواهی کند که باید بکنند ولی تکلیف کسانی که میگفتند. آنقدر قطعنامه صادر کنید که قطعنامه دانتان پاره شود و...چه میشود؟؟؟؟ (363919)
یک حامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۶:۰۶
با سلام ضمن احترام به جناب بابایی و صحه گذاشتن بر موارد مطروحه از سوی ایشان مشکل تنها با عذر خواهی حل نمیشود باید ضمن عذرخواهی راه کار جدیدی از سوی ایشان ارایه گردد واقعا آنچه دل مردم حامی اصلاحات را بدرد آورد ورود افراد منفعت طلب و بی ریشه بنام اصلاح طلب بود اگر در شرایط کنونی افراد واقعا دلسوز و مردمدار پا به عرصه بگزارند باز هم مردم سید عزیز را محترم و نظراتش را عملی خواهند کرد (363856)
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۰:۲۷
چندی پیش جناب آقای خاتمی،از مردم بابت بعضی از کم کاریهاعذر خواهی کردند.و اعلان داشتند مردم دیگر به تکرار ما با این وضعیت گوش نخواهند دادگر چه این قصور متوجه آقای خاتمی نیست و متوجه کل نظام است ولی ایشان فرهنگ عذر خواهی را نها دینه کردندو چقدر خوب است دیگر مسیولان چون احمدی نژاد نیز از ایشان یاد بگیرند.میتونید مستند این صحبت رو در اینترنت جستجو کنید. (363880)
فروشگاه اينترنتی
United States
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۲:۴۴
عذرخواهی نمودن نشانه ی ضعف هیچ کسی نیست و همه باید به هم نوع های خود احترام بگذاریم و نگذاریم که ریشه نفاق و دورروییی و بی عدالتی رد جامعه برپا شود و همه باید به فکر هم بوده
فروشگاه اينترنتی
https://www.baneh.com
باسپاس (363889)
ساعد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۹:۳۲
حذف هاشمی
کناره گیری خاتمی
بی اثر شدن ناطق نوری
بستن دهان عبدالله نوری و محمد موسوی خویینی
حصر کروبی و میرحسین
رساندن محمدعلی نجفی به جنون و قتل
فراری دادن مهاجرانی
ووووووو بی انگیزه و ناامیدکردن مردم

هدف: ایجاد زمینه برای حاکمیت مطلق بر ایران!

بالاخره موفق شدند هوراااااااااااا (363927)