به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۲:۰۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۱۷۹۶۳
تحلیلگر آمریکایی: مردم جهان از جنگ خسته هستند

استقبال جهانیان از ادبيات صلح‌طلبانه روحانی

گروه سياسي: یک تحلیلگر آمریکایی گفت که افزایش تمایل جهانیان برای اهدای جایزه صلح نوبل به حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران نشان می‌دهد که جهان خسته از جنگ، به دنبال صلح است.
استقبال جهانیان از ادبيات صلح‌طلبانه روحانی
به گزارش ايسنا، مارک گلن، گفت: من فکر می‌کنم این شاخص خوبی است که مردم به اندازه کافی آماده ورود به فصل دیگری هستند که نه تنها زندگی خودشان، بلکه منافع دیگران و به طور کلی نوع بشر در این سیاره خاکی را نیز در نظر می‌گیرد. او هم‌چنین به نظرسنجی آنلاین روزنامه گاردین اشاره کرد که نشان می‌دهد تعداد زیادی از مخاطبان این روزنامه علاقمندند که روحانی، برنده جایزه نوبل شود. گلن گفت: سخنرانی صلح‌طلب اخیر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل این واقعیت را ترسیم کرد که مردم در نهایت خسته از جنگ هستند و این بیماری و خستگی ناشی از جنگ در خاورمیانه تنها به نفع رژیم صهیونیستی است.

با توجه به این نظرسنجی، روحانی به دلیل اقدامات دیپلماتیک اخیر خود از جمله درخواست برای ایجاد روابط با غرب بر مبنای احترام و درک متقابل، مورد تحسین قرار گرفته است. روحانی، در سخنرانی خود در شصت و هشتمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل، تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران‌ تهدیدی برای جهان نیست و تهران آماده مذاکره در مورد برنامه هسته‌یی خود با شفافیت کامل است.

در اولین ارتباط مستقیم بین رییسان جمهور ایران و آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹، حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در تاریخ ۲۷ سپتامبر پیش از ترک نیویورک با باراک اوباما، همتای آمریکایی‌اش گفت‌وگویی تلفنی داشت. گلن گفت: این وضعیت یا بخشی از یک فرایند فکری آشکار است یا این که آن‌ها با تمام وجود به این احساس دست یافته‌اند که تا زمانی که اسراییل وجود دارد، جنگ پایان نخواهد یافت و من فکر می‌کنم که مردم به اندازه کافی آماده بازگشت به صلح و رفاه هستند.

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۴:۱۹
دست بردارید ازین حرفها،دوران احمدی نژاد هم گوشمون ازین حرفها پر بود،معجزه ی هزاره ی سوم و عمو محمود و ........... (145175)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۵:۳۱
آفرین.
با نظرت موافقم.یکی از خصلتهای بد ما ایرانیان،این هست که زود از فردی بت می سازیم و چاپلوسی می کنیم.فرقی هم ندارد چه کسی می خواهد در قدرت باشد.شاه باشد یا احمدی نژاد یا حسن روحانی.همیشه هم آخرش مجبور می شویم وقتی آن فرد خوب نبود آن بت را بشکنیم. (145231)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۸:۰۱
با درود
همه این صحبتها درست است ولی اگر اطلاعات درست به مردم داده شود و نیت فریبکاری نباشد همه چیز طبق اصول پیش میرود و کسانیکه واقعا لیاقت تحسین دارند با کسانیکه ظاهرسازی میکنند مشخص میشوند. (145311)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۹:۲۱
از ویژگی های ما ایرانیها مرغ همسایه غاز است میباشد (145345)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۹:۱۹
موافقم، و متاسفم برای افرادی که به شما منفی داده اند، آقای روحانی با احترام به ایشان به همان اندازه که نکات مثبت از خودشان در این مدت نشان دادند به همان میزان هم جای نقد دارند و ایراداتی به حرف ها و اعمالشان وارده.

امیدوارم روزی برسد که همه مردم ما یاد بگیرند به دنبال بت سازی، چهره سازی و قهرمان سازی از افراد نباشند و سیاه و سفید و خاکستری همه افراد را با هم ببینند. (145344)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۰:۳۵
دقیقا با با جان من نه افراطی هستم نه طرفدار جلیلی.اما خسته شدم از این حرفا زمان احمدی نژاد هم با این حرفا مردم رو سرگرم میکردند . تا مردم مشکلات رو فراموش کنند.یه فکری برای این اقتصاد کنیم.چه کار دارید به دنیا.ایران خودمون رو بچسبونیم. (145386)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۱:۵۸
همه خسته ایم !
اما دلیل نمیشه یه نفر رو بت کنیم
و کارهای دیگه ای که انجام داده و جالب نبوده ( بد بوده ! ) رو نبینیم! (145428)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۴:۴۰
تا وقتي خاتمي صلح طلب الگوي ايراني ها باشه بايد هم از صلح صحبت كنيم. راستي دوستان هر كي مي خواد پيام تبريكي به مناسبت تولد سيد نوراني مون بذاره به سايت www.yaaari.com مراجعه كند. (145192)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۷:۱۸
اگه با این پیام تبریک دردی از من وتو وامثال ماها واکرد 1ملیون پیام نثارش وگرنه تو هم داری بت درست می کنی .کودوم صلح ؟صلحی که بگیم بفرما از روی سروگردن ملت وناموس ودینمون رد شو.؟؟؟/ (145291)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۷:۲۲
عزیزم ممنون که تولد سید عزیزمون رو یادآوری کردی (145294)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۴:۵۳
خدا وکیلی از جنگ خسته ایم ... (145200)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۷:۰۰
چییییییی میگیییییییی تازه ما فهمیدیم که راه قدس از کجا میگذره!!!!!به این زودی خسته شدی!!!!؟؟؟؟ (145277)
علیرضاا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۹:۴۷
حالا که خوبه , دنیا یک حساب و کتابی داره . فقط چند صد سال قبل شغل همه مردم بوده جنگ و خونریزی .
شب تا صبح شمشیر تیز میکردند و صیح تا شب برای کشورگشایی و خودکامگی هزاران نفر زن و کودک و پیر و جوان هم را می کشتند . نه دادگاهی بوده نه پاسگاهی نه سازمان مللی ...
یارو از مغولستان شروع میکرده بزن برو تا اروپا . به نظر بازم شانس آوردیم زمانی در این دنیا هستیم که خیلی هم شیر تو شیر نیست . (145359)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۳:۳۷
الانم زیاد فرق نکرده
اونی هم که شما میگی هم درسته هم غلط
ما داریم تاریخ 3000 سال رو میخونیم فکر میکنیم همه گذشته تو 100 سال قبل بوده و اینهمه جنگ تو 2 روز اتفاق افتاده
اونموقع هم هرکسی تو عمرش یکی دوتا جنگ رو بیشتر نمیدید
الانم سازمان ملل جایی شده برای قانونی کردن جنگها
البته قبول دارم الان خیلی بهتره (145470)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۳:۳۴
مگه چند سالته؟ یه طور میگه انگاری ده تا جنگ رو شرکت کردی یا مثلا از بارماندهای جنگ با متفقینی
اتفاقا اون جانبازهایی که همه جونشو دادن و فقط یه نفسی میکشن اونم بدون هیچ مراقبت خاصی میگن اگر بازم جنگ بشه میریم اونوقت تو که مشکلتاتت در حد خرید لپ تاپ و آیفون 5 میگی از جنگ خسته ای؟
کسی که در راه اعتقادش بجنگه خسته نمیشه حتی اگر جان و مال و خانواده اش رو بده ، تو نه جنگیدی نه جنگ رو دیدی نه خواهی دید ،
جنگ هنر مردان خداست امثال تو قسمتشون نمیشه تو جنگ با ظلم شرکت کنند همین الانم اگر آمرکا و اسرائیل و اصلا سازمان ملل متحد بگن ایران باید دو تیکه بشه امثال تو میکید از جنگ خسته ایم هر چی اونها بگن
یا مثلا اگر به خونوادت تعرض بشه میگی از دعوا خسته ام
فقط میگم حاشا به غیرتت با غیرت (145469)
خشم.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۴:۵۸
آفرين بردکتر.البته دکتر روحاني. (145204)
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۵:۴۰
این جایزه مال دکتره چون برای اقتصاددنیابرنامه داشت ولی اقتصاد ایران راباهشت سال پرکاری مداوم50سال به عقب برد (145237)
محمد حسین
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۷:۱۱
پاسخ احمدی‌مقدم به توصیه روحانی:
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در سخنانش به اظهارات چند روز پیش حجت الاسلام حسن روحانی،‌ رییس جمهور درباره حجاب اشاره کرد و با اشاره به اهتمام دولت جدید در اجرای قانون عفاف و حجاب، گفت: 26 دستگاه در این قانون وظیفه دارند، اما در هشت سال گذشته کمترین تحرک از اغلب دستگاه‌ها دیده شد و برخی نیز مقابله می‌کنند و فلسفه می‌نویسند که این قانون قابل اجرا نیست و این در حالی است که طرحی را نیز ارائه نمی‌کنند که امیدواریم با اراده دولت یازدهم، نیروی انتظامی حرف آخر در این زمینه را بزند که البته نگاه دومی نیز وجود دارد که معتقدند ناجا حرف آخر را هم نزند که این مسئله شدنی نیست.


آره...اگر فکر کردین از این خبراست ....اشتب زدین شــــــــــــدید!!! (145286)
ناظمی هرندی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۷:۲۴
دکتر روحانی را دوست دارم و دعا می کنم خدا اورا از شرافراطیون و کسانی که از طرف فتنه گرها به او فشار میآورند تا به خواسته های شومشون دبرسن ،محافظت نماید وتحت ولای رهبری اورا عزیز وسربلند دارد . (145295)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۸:۱۰
جوجه رو آخر پاییز میشمارن. (145316)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۱۸:۳۸
بعضی از روزنامه ها و خبرگزاری های مشهور جهان در حال نظر سنجی برای جایزه های نوبل هستند.لطفا لینک بدید تا بریم حاجی خودمون رای بدیم

برای مثال گاردین

http://tik.ir/files/fa/news/1392/7/18/3391_884.jpg (145328)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۰:۵۷
هرکسی به غیراز ملاله یوسف زی جایزه صلح نوبل بگیرد،به جایزه صلح نوبل جفا شده است.
با همه احترام برای آقای روحانی ولی ایشان برای صلح جهانی کاری نکرده اند و نباید چنین مطالبی در مورد جایزه صلح نوبل دادن به ایشان مطرح شود. (145403)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۱:۳۳
آقا امین که عاشق مخالفای دولت سوریه هستی، حمایت تو از ملاله معنی ندارد یعنی سلفی ها و تروریستهای القاعده که در واقع عروسکی در دست خارجی ها برای جنگ بین شیعه و سنی و برادر کشی در سوریه در جهت منافع اسراییل شده اند با طالبان پاکستان که ملاله را ترور کردن فرقی دارن ؟
اگر سوریه و یا عراق صدام افرادی مثل روحانی داشتند میلیونها نفر در این کشورها کشته نمیشد و روحانی اگر موفق به حل بحران هسته ای ایران شود براستی سزاوار بالاتر از صلح نوبل هم هست، در ضمن ملاله چه کاری در جهت صلح جهانی کرده که او را به روحانی ترجیح می دهی ؟ (145413)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۲:۰۴
دوست عزیز؛همه افرادی که در سوریه با بشاراسد می جنگند،تروریست و القاعده نیستندو اصلاً در اوایل اعتراضات در سوریه،مگر حرکت مسلحانه وجود داشت و القاعده و سلفی ها این طور در سوریه جولان می دادند. . . .
الان اعتراضات در سوریه از یک اعتراض مدنی در اوایل کار،به جنگی میان سنی مذهبان و نصیریها تبدیل شده است و اصلاً گروه های مسلحی که مخالف بشاراسد هستند به دموکراسی و حقوق بشر اعتقادی ندارند همان طور که بشاراسد ندارد.
اما در مورد جایزه صلح نوبل هم باید بگویم اگر آقای روحانی موفق به حل موضوع اتمی شود این خیلی خوب هست و جایزه صلح نوبل هم باید حتماً با ایشان داده شود،ولی هنوز ایشان کاری نکرده اند و الان بهتر است از ملاله یوسف زی حمایت کنیم. (145432)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۳:۴۰
داداش اینا تحلیل سیاسیشون در حد بی بی سی و ووا است
در ضمن صلح با این جایزه ها نمیاد
صلح با این میاد که الکی هر کشوری رو هر روز به تهدید نظامی کنه
اگر اوباما نوبل صلح داره بعید نیست امسال که سلفی و تکفیری دارن عرض اندامی میکنن صلح نوبل بگیرن
ننگ بر تروریست های وهابی (145472)
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۳:۴۳
من تو این 30 سال زندگیم یه چیزی فهمیدم
هر حرفی که بی بی سی و ووآ میزنند دروغه یا بخشی از حقیقت + بخش زیادتری دروغه
یعنی فکر کردی جایزه صلح نوبل یا امثال این جوایز به افراد صلح طلب داده میشه
دالای لاماها هم داره ولی وقتی مسلمونها رو قتل عام کردند هیچ جیک نزد
اینا همش سیاسته الان هم جایزه رو به همین میدن تا تو سوریه کارشون راحت تر بشه (145475)
مازيار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۰:۲۱
رييس جمهور ما سرهنگ نيست حقوق دان است (145379)
زاینده رود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۲۱:۵۸
ما هم خواستار رسیدن این جایزه به روحانی جان هستیم،باعث افتخاره (145427)