به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۱۹۰۱۲۵

سناریوی تغییر قیمت حامل‌های انرژی وجود دارد

گروه اقتصادی: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی دولت را برای اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، دارای اختیار قانونی دانست.
سناریوی تغییر قیمت حامل‌های انرژی وجود دارد
غلامرضا تاجگردون ، با بیان این‌که «سناریوهای زیادی در مورد نحوه پرداخت یارانه و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی وجود دارد»، گفت: دولت اختیار دارد اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد اما آنچه دولت مد نظر دارد این است که اجماعی در مورد این تصمیمات وجود داشته باشد.وی افزود: سناریوی تغییر قیمت حامل‌های انرژی وجود دارد و این‌که بعد از تغییر قیمت، منابع صرف چه چیزی شود؟ در این باره اجماع نظر وجود دارد که هر چقدر قیمت‌ها افزایش یابد، درآمد حاصله صرف معیشت مردم شود ولی این‌که با چه سناریویی این اتفاق بیفتد و این‌که آیا این کار انجام می‌شود یا نه روشن نیست.

نماینده مردم گچساران در مجلس با تاکید بر این‌که «نمایندگان در شرایط کنونی اجماع نظری بر سر اصلاح قیمت حامل‌های انرژی ندارند»، یادآور شد: باید ببینیم تا زمان ارائه لایحه بودجه شرایط چگونه است؟ آیا کنترل تورم داریم یا نه؟ آیا بهتر می‌شود؟ و درآمدهای دولت چه وضعیتی دارد تا متناسب با آن تصمیم بگیریم.تاجگردون اضافه کرد: به هر حال در این باره باید اجماع نظر وجود داشته باشد و دولت قانونا اختیار دارد که اصلاحات لازم را انجام دهد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: حامل های انرژی