به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۲ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۲۱۱۳۷

ارائه رادیوی‌سلولی کوچک توسط اریکسون

گروه علمی وفناوری: اریکسون رادیوی سلولی جدیدی را تولید کرده است که به ‌اندازه کف دست کوچک است، اما می‌تواند پوشش شبکه خانگی را برای تعداد زیادی از افراد ایجاد کند.
ارائه رادیوی‌سلولی کوچک توسط اریکسون
این محصول که به شکل یک صفحه گرد است Ericsson Radio Dot System نام دارد. این دستگاه ۳۰۰ گرم وزن دارد، و نتیجه دو سال پژوهش و توسعه است که ۱۴ اختراع را در بر می‌گیرد. این محصول به قول شرکت اریکسون عنصر آنتن انقلابی است که dot نام دارد و امکان دسترسی کاربران به شبکه تلفن همراه باندپهن را فراهم می‌کند.Dotها از طریق کابل‌های استانداردشبکه اینترنت برق و اتصال خود به واحدهای رادیویی خانگی را دریافت می‌کنند. این سامانه حامل portfolio Wi-Fi اریکسون تجمیع شده و امکاناتی نظیر جهت‌دهی بلادرنگ ترافیک را فراهم کند.

اریکسون می‌گوید که این محصول هم اکنون توجه AT&T آمریکا را به خود جلب کرده است.یوهان وایبرگ (Johan Wibergh) مدیر شبکه واحد تجاری اریکسون می‌گوید: با سامانه رادیو Dot، ما آستانه ساخت پوشش مخابراتی خانگی را کاهش داده‌ایم. Dot بسیار به صرفه‌ بوده و راه حلی بی رقیب برای چالش‌های پوشش مخابراتی زیر سقف ابراز شده توسط مشتریان است. به غایت کوچک است اما می‌تواند تا ظرفیت نزدیک به بی‌نهایت تغییر مقیاس دهد؛ به سادگی نصب می‌شود، برای آینده مشکلی ندارد، و ۱۰۰ درصد قابل تجمیع با شبکه‌های تلفن همراه موجود است.البته انتظار نمی‌رود که این سلول کوچک پیش از اواخر سال آینده به شکل تجاری در دسترس باشد.
مرجع : وسنا