به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۳۴
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۲۹۲۷۳
برای تامین آب شرب و با حضور وزير نيرو؛

وعده رییس‌جمهور به اهوازي‌ها عملیاتی شد

گروه جامعه: وعده رییس‌جمهور به مردم اهواز برای تامین آب شرب این شهر عصر جمعه با حضور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور عملیاتی شد.
وعده رییس‌جمهور به اهوازي‌ها عملیاتی شد
به گزارش ایرنا، آبرسانی به شهر اهواز از رودخانه کرخه در قالب طرح غدیر یکی از وعده‌های اخیر آقاي روحاني به مردم خوزستان بود. براساس این گزارش، برای اجرای این طرح امروز یک تلمبه خانه با ظرفیت 10 متر مکعب بر ثانیه و یک مخزن 42 هزار متر مکعب از نوع فلزی و یک خط انتقال برق به طول 20 کیلومتر به ظرفیت 132 کیلو ولت و پست 132 و 33 کیلو ولت با حضور وزیر نیرو برای انتقال آب از کانال پای پل واقع درمنطقه ام الدبس تا تصفیه خانه کیان اباد اهواز به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو هزینه اجرای این طرح را 870 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای انتقال آب کرخه به شهر اهواز، 182 کیلومتر لوله گذاری و کانال کشی شده است. چیت چیان درعین حال افزود: طرح انتقال کامل آب به شهر اهواز در اولویت اول مرحله دوم آبرسانی غدیر به بهره برداری می‌رسد. در اولویت دوم طرح آبرسانی غدیر به شهرهای دشت آزادگان و شادگان آبرسانی مي‌شود.

چیت چیان گفت: آب هم اکنون وارد لوله‌ها شده است اما برای اطمینان از بهداشتی بودن آب و به علت شست و شوی کامل لوله ها، آب داخل شبکه نمی‌شود که ظرف چند روز آینده مردم مناطق زیر پوشش تصفیه خانه کیان آباد اهواز مي‌توانند از این آب استفاده کنند. احمد سیاحی معاون امور عمرانی استاندار خوزستانی نیز گفت: امروز 2 پمپ ازمجموع سه پمپ برای انتقال آب از کانال پای پل با ظرفیت 3/5 متر مکعب آب در ثانیه به مخزن 42 هزار مترمکعب ام الدبس به بهره برداری رسید. وی افزود: آب از این مخزن بصورت ثقلی هدایت مي‌شود و 12 ساعت به طول مي‌انجامد تا به تصفیه خانه شماره 2 اهواز معروف به تصفیه‌خانه کیان آباد برسد.

ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۰۱:۰۰
ما خونمون کیان آباد.مسئولان محترم نمیتونستن زودتر بگن که من با آب گل حموم نکنم؟؟؟ اما به هر حال دستتون درد نکنه امیدوارم لوله های داخل شهر هم عوض بشه چون بیشتر آلودگی و بوی بد آب از لوله های پوسیده قدیمی هستش.
هوام تمیز کنید من دیگه نمیرم کانادا (201050)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۱:۵۴
به ما وعده اب سد دز را داده بودند نه اب کرخه رو!
اقای روحانی رییس جمهور محترم،
چرا علی رغم مخالفتهای کارشناسان طرح انتقال اب بهشت اباد هنوز متوقف نشده است؟!
ما کارون را نجات میدهیم چون کارون شیره جان ماست. (201069)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۰۶:۵۱
خدا خیرش بده، من که دیگه اهواز نیستم ولی مردم اهواز از نبود آب شرب شهری همیشه رنج می کشیدن! (201057)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۷:۲۵
از کم ابی کارون،خشکی تالاب هورالعظیم،الودگیهای اب و هوا و طرحهای انتقال اب از سر شاخه های کارون هم خیلی در عذابند براذرم. (201193)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۰:۰۰
این طرح را احمدی نژاد عملیاتی کرد واقای روحانی پز افتتاحش را می دهند خودتان در خبر به نقل از وزیر محترم نوشته اید : برای انتقال آب کرخه به شهر اهواز، 182 کیلومتر لوله گذاری و کانال کشی شده است.// نکنه از مرداد تا حالا 182 کیلومتر لوله گذاری شده وما خبر نداشتیم !!! (201060)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۳:۵۸
نه اینکه احمدی نژاد پز افتتاح طرح های دیگران رو نمی داد ؟؟!! (201102)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۴:۴۳
این قبیل کارها حاصل کار مردم و مهندسین مربوطه و مدیران پایین دست و استانی است و هیچ ارتباطی به عملکرد شخص احمدی نژاد و یا اطرافیان درجه یک وی ندارد ، حاصل شاهکارهای احمدی نژاد مهم است که انزوای جهانی و بردن کشور به پرتگاه جنگ، سقوط ارزش پول ملی به 1/3 و اقتصاد ویران با منفی 5 درصد رشد! ،همراه با اختلاسهای تاریخی در زمان وی . . . خس وخاشاک خواندن مخالفین خود که به قول مطهری بنزینی برای شعله ور کردن وقایع 88 بود همراه با بی کفایتی وزیر کشور سرمایه دارش ،محصولی در اجرای یک انتخابات بدون اعتراض، وزیر کشوری که بلافاصله بعد (201120)
محمد ار اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۰:۱۵
فعلا"که فقط فاضلاب پمپ میشود.انشاالله بهتر میشود.ضمنا" تمام دوده وضایعات صنایع فولاد به خورد ما داده میشود ولی اسلب (شمش فولاد ی)به شرکت های فولادی اهواز مثل فولاد کاویان ,نورد لوله وگروه ملی داده نمی شود وبه فولاد مبارکه وجاهای دیگر فروخته میشود.رییس جمهور محترم باید جلوی این کار را بگیرد.انشاالله (201061)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۲:۱۸
ای برادر کی به فکر خوزستانه .تمام صنایع خوزستان را به بهانه خصوصی سازی دادند به کسانی که تو عمرشون پا تو خوزستان نگزاشتن (201073)
آزادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۱۳:۴۹
روحانی متشکریم (201097)
نجم الدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۵ ۲۳:۵۱
البته امیدوارم که وعده احیای رودخانه کارون و 550هزار هکتار از دشتهای حاصلخیز خوزستان و ممانعت از طرحهای غیرکارشناسی انتقال اب از سرشاخه های کارون خصوصا طرح بهشت اباد هم در کوتاهترین زمان ممکن عملیاتی شوند. (201312)